< הערת פתיחה >
×× ×™ ×§×•×¨× ×•×ª×™×§ של הבלוג, ×בל ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×›×ª×‘×ª×™ בו. ×פילו ×œ× ×ª×’×•×‘×”. הרבה ×¤×¢×ž×™× ×¨×¦×™×ª×™ לכתוב פה ×¤×•×¡×˜×™× ×¡×ž×™-ת×ורטיי×. ×בל ×”× ×”, ×“×•×•×§× ×¢× ×”×¤×•×¡×˜ ×”×–×”, התי×ורי, ××›× ×¡ ×ל השיח.
הטקסט ×”×–×” הוצג במסגרת שיעור "יצירה ×ישית" ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל-×ביב. זהו טקסט משוער. כלומר, השתמשתי בו בתור מתווה לטקסט ×©× ×מר בשיעור, ×בל רק בתור מתווה. בפועל הצגתי טקסט קצת ×©×•× ×”, מ×ולתר בקצוות, "דיבורי", ×בל עקבתי ×חרי ×”×§×•×•×™× ×”×›×œ×œ×™×™× ×©×œ הטקסט המופיע ×›×ן.
×× ×™ רוצה ×©×ª× ×¡×• לדמיין ×ת הטקסט ×›×ילו ×”×•× × ×מר לכ×. הוספתי קצת "הערות בימוי" [×‘×¡×•×’×¨×™×™× ×¨×‘×•×¢×™×] ×בל הן מתפקדות רק כסימון של כיוון. בפועל, רוב התי××•×¨×™× ×œ×•×• ×‘×ª× ×•×¢×•×ª גוף שממחישות ×ות×. ×× ×™ מקווה שתצליחו להבין. תת×מצו.
<\ הערת פתיחה >
[כל ×”×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×¢×•×ž×“×™×, ×× ×™ מוביל ××•×ª× ×ל ×חד מקירות הכיתה. החלל ריק, ×ין בו ×©×•× ×—×¤×¥]
×× ×™ מתחיל, תסתכלו עלי.
חמש
×× ×™ רוצה ×©×ª× ×¡×• לדמיין ×ת מה ש×× ×™ מת×ר ×œ×›× ×¢×›×©×™×•. הכיתה ×”×™× ×¢×“×™×™×Ÿ הכיתה, חדר 206 ב ×”×•× ×¢×“×™×™×Ÿ חדר 206 ב. ועדיין, ×× ×™ רוצה ×©×ª× ×¡×• לדמיין ×ת מה ש×× ×™ מת×ר לכ×.
×–×” חדר. × ×ž×¦××™× ×‘×• עכשיו עשרה ×‘× ×™-×ד×. ×ž×ª×•×›× ×©×™×©×” ילדי×. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×יך קור××™× ×œ×”×. ×›×ן, עכשיו, ×ין ×œ×”× ×©×ž×•×ª. ×›×ן [מצביע] × ×ž×¦×ת דלת ×”×›× ×™×¡×” לחדר. יש בו רק דלת ×חת. בקיר שלידה יש חלון [מצביע ×ל מ×חורי ×”×¡×˜×•×“× ×˜×™×]. רק חלון ×חד. ×ין בו זגוגית. כלומר, יש בו זגוגית, ×ך ×”×™× ×œ× ×‘×—×œ×•×Ÿ. ×”× ×” ×”×™×, פה [מסמן ×¢× ×”×¨×’×œ], על הרצפה, מפוזרת.
יש על הרצפה שלושה ×ž×–×¨×•× ×™×. × × ×™×— ×חד ×ž×”× ×¤×” (×‘×¤×™× ×” הרחוקה מהדלת, רחוקה מהחלון). ×”×©× ×™ צמוד ×ליו, × ×™×¦×‘ לו. השלישי × ×ž×¦× ×©×.
×רבע
×× ×™ רוצה ×©×ª× ×¡×• לדמיין ×ת המזרון ×”×–×”. ×בל ×ל תעצמו ×¢×™× ×™×™×. ×× ×™ רוצה שתסתכלו על החלל הריק ×”×–×” פה, ותר×ו בו מזרון. החלל ×”×•× ×ž×–×¨×•×Ÿ. על בד המזרון (×©×”×•× ×ž×–×¨×•×Ÿ די דק בסך הכול, בערך בעובי ×›×–×” [מסמן ×¢× ×”×™×“×™×™×]) יש ×“×•×’×ž× ×¤×¨×—×•× ×™×ª ×‘×¦×‘×¢×™× ×©×‘×™×Ÿ ××“×•× ×“×”×•×™ לבין ×›×ª×•× ×“×”×•×™, ש×ולי מלכתחילה ×”×•× ×‘×›×œ×œ ×”×™×” חו×, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—. ×”×ž×¨×§× ×©×œ×• קצת מחוספס, ×בל ×œ× ×ž×וד. ×›×–×” ש×× × ×¢×‘×™×¨ עליו ×ת היד ×›×©×”×™× ×¤×¨×•×¡×”, ×‘×¢×“×™× ×•×ª, × ×¨×’×™×© בצמרמורת קלה, ×בל ×œ× ×‘×œ×ª×™-× ×¢×™×ž×”.
ילד, בערך בן 10, ×ו ×ולי 12, ×× ×™ ×œ× ×›×œ כך בלהעריך גיל××™×, ×בל ×”×•× ×œ× ×ž×ž×© גדול, ×בל מצד ×©× ×™ ×’× ×œ× ×›×œ כך קטן. בכל ×ופן ×”×•× ×“×™ רזה. רזון ×›×–×” של ילדי×, ×©×’×•×¨× ×œ×”× ×œ×”×¨×ות שבירי×, ולמרות ×–×ת ×”× ×™×›×•×œ×™× ×œ×™×¤×•×œ ולהפצע ×•×œ×§×•× ×•×œ×”×ž×©×™×š לרוץ ולשחק ×›×ילו ×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×™×›×•×œ לקרות לה×.
בכל ×ופן הילד יושב ×›×ן, ×‘×¤×™× ×”. יכול להיות ×©×”×•× ×‘×“×¨×š כלל מעדיף לשבת ליד ×¤×™× ×•×ª, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— בזה. ×בל × ×“×ž×” לי שבדרך כלל ×›×©×”×•× ×™×©×Ÿ ×–×” ×¢× ×”×¤× ×™× ×œ×§×™×¨, יחסית קרוב, כשה××£ ×œ× × ×•×’×¢ בקיר ×בל יכול להרגיש ×ת הקרירות שלו. טוב, ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×•× ×’× ×ž×ž×© × ×•×’×¢.
הילד × ×ž×¦× ×¤×” בערך [מתיישב ×‘×ž×§×•× ×‘×• × ×ž×¦× ×”×™×œ×“]. ×”×•× × ×©×¢×Ÿ על הקיר, ×בל × ×•×’×¢ בו רק ×‘× ×§×•×“×” ×חת, בערך ב×מצע הגב [מדגי×]. ×”×¨×’×œ×™×™× ×©×œ×• כפופות ×•× ×•×’×¢×•×ª בחזה, ×•×”×•× ×ž×§×™×£ ×ת ×”×¨×’×œ×™×™× ×¢× ×”×™×“×™×™×, מכווץ. ×בל ×”×¨×’×œ×™×™× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ישרות, הן × ×•×˜×•×ª טיפה הצידה, כפות ×”×¨×’×œ×™×™× ×ž×•×¤× ×•×ª כלפי הקיר. ×”×•× ×œ×‘×•×© בג'×™× ×¡, די בהיר, כחול בהיר, ×פילו כמעט ×פור, די מלוכלך למען ×”×מת, ×בל ×œ× ×ž×וד, כלומר ×–×” ×œ× ×ž×וד בולט, ×”×›×ª×ž×™× ×œ× ×ž×וד גדולי×, ×•×’× ×“×™ בהירי×, ××– ×œ× ×¨×•××™× ××•×ª× ×ž×¨×—×•×§. ×”×’'×™× ×¡ יחסית גדול עליו. ×’×, ×œ× ×ž×וד גדול עליו, ×בל ×”×™×¨×›×™×™× ×©×œ×• × ×¨×ות מהזווית הזו הרבה יותר רחבות ממה שהן, וזה × ×¨××” קצת מצחיק.
שלוש
המזרון יחסית די קשה, ×בל עדיין ×”×•× ×©×•×§×¢ ×‘×ž×§×•× ×©×‘×• התחת שלו ×ž×•× ×—. ×œ× ×”×¨×‘×”, ×›×›×” ×©×”×•× ×œ× ×ž×ž×© מקבל ×ת הצורה של התחת ××œ× ×¨×§ מן שקע ×›×–×” כללי. ×× ×™ יושב על הרצפה, ×בל ××ª× ×–×•×›×¨×™× ×©×‘×¢×¦× ×™×© ×›×ן מזרון. ×”×’'×™× ×¡ והמזרון ×œ×•×—×¦×™× ×חד על ×”×©× ×™ ×•×”×§×•×•×™× ×©×¢×œ ×”×’'×™× ×¡ ×ž×ª×¢×¨×‘×œ×™× ×ל תוך ×”×§×•×•×™× ×©×¢×œ המזרון, ×©×”× ×˜×™×¤×” יותר ×¨×—×‘×™× ×ž×”×. יכול להיות ש×× ×™ רק מדמיין, ×›×™ ×חרי הכול ×ין ×œ×¤×¡×™× ×”×לה הרבה × ×¤×— ממשי, ×בל × ×“×ž×” לי שיש פס ×חד של ×”×’'×™× ×¡ שממש × ×›× ×¡ בין ×©× ×™ ×¤×¡×™× ×©×œ המזרון.
יש לו טי-שירט ×פורה. הצוו×רון שלה קצת קטן מדי, ×›×–×” שצריך לדחוף ×ת הר×ש די חזק כדי ×œ×”×›× ×™×¡ ×ותו דרכו, ו××– השיער מתבלגן. חוץ מזה ×’× ×”×—×•×œ×¦×” הזו די רחבה, ×בל ×”×™× ×ž×•× ×—×ª על ×”×—×–×”, × ×•×’×¢×ª ×•×’× ×œ× × ×•×’×¢×ª, קצת מדגדגת. × ×“×ž×” לי שהילד ×œ× ×ž×ž×© ×והב ×ת המגע של החולצה על העור. ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×ž×’×¢ הרופף ×”×–×” משגע ×ותו. ×בל ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—, יכול להיות שזה פשוט בגלל ש×× ×™ בתור ילד תמיד השתגעתי ×ž×ž× ×•. ×‘×ž×§×•× ×©×‘×• החולצה × ×•×’×¢×ª בג'×™× ×¡ ×”×™× ×¤×•× ×” קצת החוצה, כלומר קצת מקופלת כך ×©×”×©×•×œ×™×™× ×”×¤× ×™×ž×™×™× ×”× ×לה שבחוץ. יכול להיות שבקפל ×”×–×” יש לו כמה פירורי לח×. תמיד × ×©××¨×™× ×¢×œ×™×• המון ×¤×™×¨×•×¨×™× ×חרי ×©×”×•× ×וכל. יש ×’× ×›×ž×” על המזרון, לידו. [ק×]
שתיי×
חוץ מהילד יש על המזרון ×’× ×™×œ×“×” ו×ישה מבוגרת. ש×ר ×”×× ×©×™× × ×ž×¦××™× ×‘×©×ר החדר. ×”× ×œ× × ×ž×¦××™× ×¤×” הרבה זמן, ×•×’× ×œ× × ×©×ר עוד הרבה זמן. ×תמול ×¤×™× ×• ××•×ª× ×œ×¤×”, ועוד מעט כבר תיפול הפצצה. יכול להיות ש×חד ×ž×”× ×ž×¦×™×¥ דרך החלון, ×”× ×¢×œ×™×™× ×©×œ×• לחוצות על הזכוכיות, ×בל ×”×•× ×‘×˜×— ×œ× ×¢×•×ž×“ ××œ× ×›×•×¨×¢. ××– ×לה רק ×”×‘×”×•× ×•×ª שלוחצות. ובטח יש ×ת החריקה ×”×œ× × ×¢×™×ž×” של רעש זכוכיות המתחככות ברצפה.
×בל ×× ×—× ×• במזרון, ××– בו×ו × ×—×–×•×¨ ×ל המזרון. ×ל תשכחו ×ת הילד, תמשיכו לדמיין ×ותו פה, ×בל בו×ו × ×¢×‘×•×¨ ×ל הילדה שלידו, ש×ולי ×”×™× ×‘×¢×¦× ×חותו. ×”×™× ×ž×›×•×•×¦×ª, שוכבת על הצד כשהר×ש שלה מושען על ×”×ישה, שיכולה להיות ××ž× ×©×œ×” ×בל יכולה ×’× ×©×œ× [מתיישב ×•×ž×“×’×™× ×ת ×”×ª× ×•×—×” של הילדה]. הגב שלה ×¤×•× ×” ×ל הילד, שעדיין × ×ž×¦× ×©×, ×œ× ×©×›×—×ª× ×ותו. הר×ש שלה × ×ž×¦× ×¢×œ הבטן של ×”×ישה, כך שלחי ימין צמודה רק בקצה ×ל הבד, והחלק ×”×חורי של הר×ש שקוע קצת בתוך ×”×—×–×”. ל×ישה יש בטן ×§×˜× ×”, ×œ× ×”×¨×™×•×Ÿ ×ו משהו ×›×–×”, ×¡×ª× ×§×¦×ª ×©×ž× ×ž× ×”, והלחי × ×©×¢× ×ª על ×©× ×™×™× ×ו שלושה ×§×¤×œ×™× ×©×œ שומן. ×–×” די × ×¢×™× ×œ×™×œ×“×”, ×•×›× ×¨××” ×©×”×™× ×™×›×•×œ×” לשמוע ×’× ×ת ×”×§×¨×§×•×¨×™× ×©×œ הבטן. ×× ×™ ממש ×והב להקשיב לה×, ×–×” מ×וד מרגיע, בעיקר ×צל כלבי×, ×©×”×¨×¢×©×™× ×‘×‘×˜×Ÿ ×©×œ×”× ×¢×•×“ יותר מצחיקי×. ×בל ×–×” ×œ× ×§×©×•×¨.
×חת ×ž×”×™×“×™×™× ×©×œ הילדה ×סופה ×ל הבטן שלה, ×•×”×©× ×™×™×” (יד שמ×ל, ×”×¢×œ×™×•× ×”) ×ž×•× ×—×ª על ×”×¨×’×œ×™×™× ×©×œ ×”×ישה, כך שה×צבעות שלה, שהן ×œ× ×¤×¨×•×¡×•×ª ×בל ×’× ×œ× ×ž×וגרפות, ××œ× ×¨×¤×•×™×•×ª, כך שהכריות שלהן × ×•×’×¢×•×ª בשמלה, × ×ž×¦×ות קצת מעל הברך. ×”×¨×’×œ×™×™× ×©×œ ×”×ישה מתוחות קדימה, ×•×”× ×¢×œ×™×™× × ×•×’×¢×•×ª ברצפה. [עובר ×œ×”×“×’×™× ×ת ×ª× ×•×—×ª ×”×ישה] ×•×’× ×”×©×ž×œ×”. ×בל ×œ× ×”×¨×’×œ×™×™×.
×חת
יד שמ×ל של ×”×ישה מחבקת ×ת הילדה. כלומר, המרפק שלה ×ž×•× ×— על המזרון, ×•×’× ×”×•×, כמו התחת של הילד, יוצר בו שקע קטן. ×›×£ היד מחזיקה ×ת היד, מקיפה ×ותה כמעט לגמרי. הילדה לובשת סווטשירט ×דו×. המגע שלו ממש × ×¢×™×, רך וכיפי ×›×–×”. זו החולצה ×”×הובה עליה ×›× ×¨××”. ×›×£ היד של ×”×ישה ×œ× ×ž×ž×© לוחצת על הזרוע של הילדה, ×בל בכל ×–×ת ×”×™× ×™×•×¦×¨×ª ×©×§×¢×™× ×‘×‘×“ של החולצה, שמבצבצת לה בין ×”×צבעות. בכלל, היד של ×”×ישה ×”×™× ×™×“ די כבדה, ×¢× ×צבעות קצת מגושמות ×בל ×œ× ×—×œ×©×•×ª, ×•×”×•×•×¨×™×“×™× ×©×œ×” די × ×¤×•×—×™×. קצת יותר משלי. ×בל העור שלה הרבה פחות מקומט משלי ב×זור הפרקי×. × ×¨××” לי שזה בגלל ש×× ×™ × ×•×¡×¢ הרבה על ×”×§×˜× ×•×¢ בלי כפפות, וזה מיבש ×ת העור. טוב, ×× ×™ ×’× ×’×‘×¨, בדרך כלל העור בגב ×›×£ היד ×צל × ×©×™× ×”×•× ×™×•×ª×¨ חלק.
היד ×”×©× ×™×™×” של ×”×ישה ×ž×•× ×—×ª רפויה על רגל ימין, מעל היד של הילדה. ×”×™× ×¨×¤×•×™×” וה×צבעות ×¤×•× ×•×ª למעלה. ×›×›×”. הן בטח × ×ž×¦×ות בקצה גבול הר××™×” של הילדה, בחלק העליון שלו. והן מ×וד קרובות, ××– ×× ×”×™× ×ª×¤× ×” ×œ×©× ×ת המבט ×”×™× ×‘×˜×— תוכל לר×ות ×פילו ×ת טביעות ×”×צבעות של ×”×ישה. טוב, ×ולי ×× ×™ מגזי×, ×”×™× ×œ× ×¨×•××” כל כך טוב, × ×“×ž×” לי שיש לה מספר קטן ×בל ×”×™× ××£ ×¤×¢× ×œ× ×©×ž×” משקפיי×. בכל מקרה ×”×¢×™× ×™×™× ×©×œ×” עצומות עכשיו.
××ª× ×ž×“×ž×™×™× ×™× ×ת כל ×–×”? ×œ× ×©×›×—×ª× ×’× ×ת הילד, ×’× ×ת הילדה ×•×’× ×ת ×”×ישה? ×ל תעצמו ×¢×™× ×™×™×, ×× ×™ רוצה שתסתכלו על הרצפה ועל הקיר, ×בל ×ª× ×¡×• לר×ות ×’× ×ות×. ×× ×™ יודע שזה קשה ×‘×¢×™× ×™×™× ×¤×§×•×—×•×ª, ×בל ×ª× ×¡×•. עכשיו תתקרבו קצת. ועכשיו בלי לשכוח ×ות×, ×›×©×”× ×¢×“×™×™×Ÿ פה, תסתכלו לי ×‘×¢×™× ×™×™×. ×× ×ª×¡×ª×›×œ×• מקרוב תר×ו די הרבה × ×™×ž×™× ×דומי×, ×× ×™ ×œ× ×™×©×Ÿ כל כך הרבה בזמן ×”×חרון. ××ª× ×ž×¡×ª×›×œ×™×? ×•×–×•×›×¨×™× ×œ×“×ž×™×™×Ÿ? תתרכזו. תת×מצו.
×פס
[×¢×•×¦× ×¢×™× ×™×™×]
[× ×©×ר קפו×, ×‘×¢×™× ×™×™× ×¢×¦×•×ž×•×ª, לשתי דקות. ××– פותח ×ותן, ויוצ×.]
×וי.
ו×× ×™ מבין ×ותך, ×גב. ×יכשהו, פוסט סמי-תי××•×¨×˜×™×™× ×œ× × ×¨××™× ×¨××•×™×™× ×›×œ כך כרגע. לפחות עבור מי ×©×œ× ×™×©×Ÿ כל כך בזמן ×”×חרון. רב×ק.
×× ×–×” ×”×™×” ×תמול, הייתי ×ומר שצריך ×œ×”×•×¦×™× ×ותך להורג בעוון ×”×× ×©×ª הערבוש הכבוש. ×בל עכשיו כבר ×œ× ×ž×œ×—×ž×”, ××œ× ×©×œ×•×. צה"ל כבר ×œ× ×™×•×¨×”. ×”×™×•× ×©×œ×•×. תמיד ×”×™×” שלו×. ××– בסדר.
×–×” בסדר, כבר שמעתי ×ת המילה "בוגד" מספיק ×¤×¢×ž×™× ×‘×©×œ×•×©×ª השבועות ×”××—×¨×•× ×™×, ××– ×–×” ×œ× × ×•×¨× ×× ×”×™× ×œ× ×ª×¢×œ×” שוב בעקבות הפוסט ×”×–×” (×©× ×”×’×” ×œ×¤× ×™ כשבועיי×, ×•× ×›×ª×‘ ובוצע בשבוע שעבר).
מה שהפוסט (×ו ההדגמה/הרצ××”) שלך מדגיש ×”×•× ×ת העובדה ש×× ×—× ×• ×§×•×‘×¢×™× ×ת ×“×¢×•×ª×™× ×• על המצב מתוך ריחוק שמ×פשר × ×™×›×•×¨ ×œ×“×‘×¨×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™×, למשל, ××–×¨×—×™× ×¢×¨×‘×™× ×©× ×¤×’×¢×• במהלך הפעולה ×©×œ× ×• בעזה. ×× ×™ מקבל ×ת ההכרח המוסרי שיש ×‘×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ מקרוב בסבל ×”×–×”, ×‘×œ× ×¡×•×ª להדחיק לרגע ×ת ההתלהמות הכללית ולהתייחס ×ל ×”×§×•×¨×‘× ×•×ª הללו ×›×ל ×‘× ×™ ×ד×, ×בל ×”×ž×¡×§× ×” הסופית, לגבי מה ×©×¢×œ×™× ×• לעשות ×œ× ×‘×”×›×¨×— ×ž×©×ª× ×”, ×”×™× ×¤×©×•×˜ הופכת קשה וכו×בת יותר. ב×ופן פרדוכסלי, ×ž× ×§×•×“×ª ×ž×‘×˜× ×©×œ ×”××–×¨×—×™× ×”×ª×ž×™×ž×™×, של ×”×ª×™× ×•×§×•×ª, ×‘× ×™×ª×•×— של רווח והפסד, ×“×•×§× ×”×ž×©×š הכיבוש והישיבה בתוך הרצועה יכול ×”×™×” להיות עדיף.
×–×” כתוב × ×•×¨× ×™×¤×”, ו×× ×™ בטוחה שזה בוצע × ×•×¨× ×™×¤×”, וסליחה ש×× ×™ ×›×›×” הורסת, ועוד בלי ×˜×™×¢×•× ×™× ×”×’×™×•× ×™×™×, ×בל קר×תי ×ת ×–×” שלוש פעמי×, ו×יכשהו, על ××£ שר×יתי ×ת הילד בבירור, ×•×’× ×ת ×”×חות וה×מ×, ×× ×™ מרגישה שהטיעון המרכזי שעולה מתוך הטקסט ×”×–×” ×”×•× "תר×ו ×יך קל לשחק ×œ×›× ×‘×ž×•×— בעזרת טקסט", ×•×œ× ×˜×™×¢×•×Ÿ על ×× ×•×©×™×•×ª הקרבן.
מיטל –
המטרה שלי ×œ× ×”×™×ª×” רק לטעון ל×× ×•×©×™×•×ª הקורבן. ×’×, ×בל ×œ× ×¨×§. ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×–×” מובן מ×ליו.
×”×ª×›×•×•× ×ª×™ להתעסק ×’× ×‘×¢×¦× ×”×™×›×•×œ×ª (×ו חוסר היכולת) שלי לחוש ב×מת ×ת הסבל ×”×–×”, ×œ× ×—×© ×ותו. בשבריריות של ×”×מפתיה והדמיון.
ותודה, ב×יזשהו ×ופן. 🙂
של –
לדעתי בהקשר ×”× ×•×›×—×™, של המלחמה הזו, העמדה המוסרית ×ž×©× ×” בהכרח ×ת העמדה הפוליטית. ולו רק ×ž×©×•× ×©×‘×ווירה שהיתה פה בשלושת השבועות ×”××—×¨×•× ×™× ×‘×ž×™×•×—×“, ×בל ×’× ×‘×›×œ×œ, השיח המוסרי מודר מהשיח הפוליטי, ×©×ž× ×¡×” להציג ×ת עצמו בתור שיח ×-פוליטי, "מקצועי".
כן, הייתה ×©× ×’× ×ž×—×ž××” 🙂
××– מה שרצית לעשות ×–×” ×œ×”×“×’×™× ×›×ž×” קל לייצר ×מפתיה כדי להר×ות ×‘×¢×¦× ×¢×“ כמה ×”×™× ×©×‘×™×¨×”?