1.
×× ×—× ×• × ×•×’×¢×™× ×‘×–×¨×™× ×›×œ הזמן, ב×ופן ש×פשר להגדיר ×ותו ××™× ×˜×™×ž×™: כל יד מורמת ב×וטובוס קיצי צפוף ×”×™× ×ž×¤×’×© ×¢× ×‘×™×ª-שחי, במסיבה ×ו פ×ב יתחככו ×‘× ×• ××’× ×™× ×•×©×“×™×™× ×©×œ× ×¤×’×©× ×• מעול×, תפיסת ×ž×§×•× ×‘×§×•×œ× ×•×¢ מקיימת ×ת דילמת התחת-×ו-מפשעה של ×¡×™×™× ×¤×œ×“. יש מעין ×ž× ×’× ×•×Ÿ × ×¤×©×™ שמ×פשר ×œ× ×• להתגבר על הסלידה, ×ו לעשות סובלימציה ×œ×ž×™× ×™×•×ª, במגע רגיש המתרחש במרחב משותף. סטריליזציה מל××” הרי ×œ× ×פשרית, ו×× ×—× ×• ×—×™×™× ×‘×ª×¨×‘×•×ª ×œ×‘× ×˜×™× ×™×ª, ייטען, ×ין משמעות למרחב ×”×ישי, ××– ×ת קווי ×”×”×’× ×” ×× ×—× ×• ×ž×¦×™×‘×™× ×‘×™×Ÿ ×מצעי החישה לתודעה. כך ×× ×—× ×• ×œ×•×ž×“×™× ×œ× ×ª×§ ×ת ×”××–×•×¨×™× ×”××¨×•×’× ×™×™× ×©×œ ×’×•×¤× ×• ×ž×ž×©×ž×¢×•×ª× ×”×™×¦×¨×™×ª בהת×× ×œ×¡×™×˜×•×ציה ומיקו×. ×ין ברירה ×חרת, צריך שיהיה סדר, ×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×ותו בשביל ×œ× ×œ×”×©×ª×’×¢.
2.
המופע "טטריס" של קבוצת מחול × ×¢×” דר מציב ×ת הקהל ב×זור ×”××¨×•×’× ×™ של היצירה. מתוך ×¤×ª×—×™× ×‘×‘×ž×” מוגבהת, ×ž×¦×™×¦×™× ×¨×שי ×”×¦×•×¤×™× ×•×”×ž×•×¤×¢ ×ž×ª× ×”×œ בין ומעל ר×שיה×. כל מה שחוצץ בין הר×ש המבצבץ ×•×”×¨×§×“× ×™× ×”×•× ×›×œ×•×‘ ברזל ×ישי (×©×’× ×”×•× × ×•×¡×£ לפי דרישת ×ž×”× ×“×¡ בטיחות). ×”×¨×§×“× ×™× ×¦×¦×™× ×ž×”×¨×¦×¤×”, ×–×•×—×œ×™× ×‘×™×Ÿ הצופי×, ×ž×“×œ×’×™× ×ž×¢×œ×™×”×, ×ž×¨×¢×™×“×™× ×ת קרשי ×”×¢×¥, ×ž×™×©×™×¨×™× ×ž×‘×˜ ×ל ×”×¤×¨×¦×•×¤×™× ×©×ž×‘×™×˜×™× ×‘×”× ×‘×ª×™×ž×”×•×Ÿ מלמטה. ×–×” × ×©×ž×¢ קצת כמו גימיק, ו×ולי ×–×” ×’× ×§×¦×ª ×›×–×”, ×בל ×’× ×”×¨×‘×” מעבר. שבירת ×”×—×™×¥ המקובל בין חלל המופע לחלל הצופה מקבלת ×ת עוצמתה משבירת ×”×—×™×¥ ×”×ישי, ×”×¤× ×™×ž×™, ×צל הקהל – ×•×’× ×צל ×”×¨×§×“× ×™×.
במופע × ×¢×©×” שימוש ×‘×©× ×™ ×—×•×©×™× ×©×‘×“×¨×š כלל ××™× × ×‘××™× ×œ×™×“×™ ביטוי בחווית צפיה ב××ž× ×•×ª מיצג, הריח והמישוש. פת××•× ×פשר להריח ×ת ×”×–×™×¢×” של ×”×¨×§×“× ×™×, ×ו יותר × ×›×•×Ÿ, ×ין ברירה ××œ× ×œ×”×¨×™×—, ×”× ×”×¨×™ ×–×•×—×œ×™× ×¡×‘×™×‘×š ×•×’×•×”×¨×™× ×¢×œ×™×š, מש××™×¨×™× ×›×ª×ž×™× ×œ×—×™× ×¢×œ הרצפה. ×›×©×”× ×¨×¦×™× ×ž×ª×—×ª לבמה כדי לצ×ת מצידה ×”×©× ×™, ×”× ×ž×ª×—×›×›×™× ×‘×¦×•×¤×™× (מישהי בקהל פרצה בצחוק × ×‘×•×š ×•×˜×¢× ×” ×חר כך שקיבלה צביטה בתחת). ×œ× ×‘×ž×§×¨×”, לדעתי, ×לו ×©× ×™ ×—×•×©×™× ×©×”×•×¨×—×§×• מחווית הצפיה ×”× ×•×¨×ž×˜×™×‘×™×ª – יש ×œ×”× ×§×©×¨ הדוק ×¢× ×ª×¤×™×©×ª הסטריליות בחברה המערבית, ×”×—×™×¥ המדובר ××™× ×• מורגל ×‘× ×™×ª×•×§×.
× ×§×•×“×ª המבט של ×”×¦×•×¤×™× ×ž×‘×™××” ××•×ª× ×œ×”×¡×ª×›×œ×•×ª קרובה על ×”×¨×§×“× ×™× ×•×”×¨×§×“× ×™×•×ª. הצופה פוגש ממרחק של כמה ×¡× ×˜×™×ž×˜×¨×™× ×›×¤×•×ª רגליי×, מפשעות, פטמות זקורות, שערות על גב ×”×‘× ×™×, זקיקי גילוח בלתי × ×¨××™×-כמעט ×צל ×”×‘× ×•×ª. ×’× ×›×©×”×¨×§×“× ×™× ×œ×‘×•×©×™× ×œ×’×ž×¨×™ החוויה ×”×™× ×—×•×•×™×” של עירו×, ×›×™ המבט על ×”×’×•×¤×™× ×”× ×¢×™× ×”×•× ×›×œ כך ×©×•× ×” וישיר, ×©×”× × ×“×ž×™× ×—×©×•×¤×™× ×œ×’×ž×¨×™.
×”××™×¡×˜× ×™×¡ יחוש גועל, הפוריטן יחוש פריצות, מי ש××™× ×” בטוחה בגופה תחוש שמץ חילול, ×–×” ש××™× ×• מורגל ב××™× ×˜×™×ž×™×•×ª יסבול מפרצי צמרמורת וחדוות גילוי, והחרמן יתחרמן. ×›×•×œ× ×• × ×•×¤×œ×™× ×œ×חת הקטגוריות לפחות. ×”×ž×—×¡×•× × ×©×‘×¨, ×פשר להתחיל לדבר ××ž× ×•×ª.
3.
שבירת המרחב, המשחק ×¢× ×”×ž×˜×-מופע, משפיע ומזין ×’× ×ת המופע עצמו. ××œ×ž× ×˜×™× ×©×œ מגע ומרחב ×ישי, ×לימות, עירו×, רטיבות, מבט חודר, סקס, משחק – ×›×•×œ× ×ž×§×‘×œ×™× ×‘×™×˜×•×™ במחול של "טטריס". ×¢×•×œ× ×”××ž× ×•×ª עסק מ××– ומתמיד בש×לה, ×יך עובר רגש בין היוצר לקהל. × ×“×ž×” שכ×ן × ×¢× ×ª×” הש×לה הזו ב×ופן ×™×•×¦× ×“×•×¤×Ÿ ומוצלח, ×œ× ×¨×§ בחווית הקהל, ××œ× ×’× ×‘×—×•×•×™×ª היוצר, וזה ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי במיוחד.
הקהל ×©× ×©×œ×£ מהחושך, ×©× ×©×ª×œ כחלק מבמת המופע (×©×”×™× ×זור ××¨×•×’× ×™ ×‘×¤× ×™ עצמה בשביל הרקדן), ×ž×©× ×” ב×ורח ×§×™×¦×•× ×™ ×ת חווית ×”×מן ושוברת גבולות × ×•×¨×ž×˜×™×‘×™×™× ×‘×ª×¤×§×™×“ ×”×מן. ×ותה שבירת ×—×™×¥ × ×“×¨×©×ª ×ž×”×¨×§×“× ×™× ×‘×ופן ×קטיבי: ×”× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×’×•×¤×, כלי ××•×ž× ×•×ª×, בכדי להגעיל, לחרמן, ל××™×™× ×•×œ×¨×’×© ×ת הקהל. ×בל יותר מכך, ×”× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×§×”×œ בכדי להגדיר מחדש ×ת ××•×ž× ×•×ª× ×•×ž×—×•×™×‘×•×ª× ×ליה, מכיוון ×©× ×“×¨×© ×ž×”× ×œ×”×¤×¢×™×œ ××•×ª× ×™×¦×¨×™× ×©××™× × ×‘×”×›×¨×— חלק מהחוזה הל×-כתוב ×‘×™× × ×œ×‘×™×Ÿ קהל הצופי×.
×‘×ž×™×œ×™× ×חרות: ×× ×‘×ž×•×¤×¢ ×”××ž× ×•×ª×™ הרגיל, ×”×ž×•×¤×™×¢×™× ×”× ××™× ×¡×˜×¨×•×ž× ×˜ של הצופה המשתמש ×‘×”× ×œ×©× ×”× ×תו, הרי שב"טטריס" הקהל ×”×•× ××™× ×¡×˜×¨×•×ž× ×˜ של המופיעי×, ×”×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×• בכדי להרחיב ×ת גבולות יצירת×.
4.
למה הדבר דומה? ×ו, ×יך ×פשר לשחזר ×ת חווית ×”×מן הזו? ×‘×“×ž×™×•× ×™ עלו ×¡×•×¤×¨×™× ×”×ž×§×¨×™××™× ×ת ×¡×¤×¨×™×”× ×œ×§×•×¨× ×‘×ž×™×˜×ª×•, ×©×—×§× ×™× ×”×ž×¦×™×’×™× ×¨×™×‘ משפחתי בסלון הבית של הצופה. ×בל ×לו רק ×”×¢×ª×§×™× ×“×”×•×™×™×. שיחזור × ×מן יותר ×™×”×™×”, ×ולי, סקס ב×וטובוס צפוף. בסופו של דבר ×× ×—× ×• ×©×‘×™× ×œ×’×‘×•×œ×•×ª, שבדרך כלל ××™× × ×• ×¨×•×¦×™× ×œ×¤×¨×•×¥ ×ות×. זו חוויה מתישה מדי מכדי ×©× ×¨×¦×” לחוות ×ותה בתדירות גבוהה, ומרגשת מדי מכדי ×©× ×¨×¦×” לשחוק ×ותה. מה ×’× ×©×”×™× ×™×›×•×œ×” להיות די מגעילה. מי שבכל ×–×ת מחפש, "טטריס" עולה ×חת לכמה זמן בסטודיו של × ×¢×” דר. מומלץ מומלץ מומלץ.
כבר הרבה זמן ×œ× ×›×ª×‘×• ×›×ן על מחול (מיטל ×ž×–× ×™×—×” ×ת תפקידה). יפה כתבת.
דילמת התחת/מפשעה ×”×™× ×œ× ×©×œ ×¡×™×™× ×¤×œ×“.
דייק בפרטי×
×”×™× ×©×œ טיילר דירדן
×. מה ש×יתמר ×מר.
ב. ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”"למה הדבר דומה?" ×× ×™ זוכרת ×ת התחושה ×”×–×ת ב"ממותות" של ×והד × ×”×¨×™×Ÿ בביצוע בת שבע. ש×, המחול הועלה בסטודיו ×”×חורי בסוזן דלל, ×•×œ× ×‘×‘×ž×” הרגילה. והיה ×©× ×§×˜×¢ עירו×. ×‘× ×™×’×•×“ ×œ×¢×™×¨×•× ×חר במחול (×©×’× ×”×•× ×œ× ×§×•×¨×” תדיר, ×בל קרה × ×’×™×“ ב"סיר של סימה" של עידו תדמור), ×”×¢×™×¨×•× ×”×–×” ×”×™×” קרוב במיוחד. ×”×•× ×”×‘×™×š ×ותי עד ×ימה, יש להודות, ×›×™ ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ להבין ×יך הרקדן, × ×“×ž×” לי שזה ×”×™×” עמית ×’×•×œ×“× ×‘×¨×’ ×בל ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×”, ×ž×¡×›×™× ×œ×–×”. ×•× ×“×ž×” לי שהתשובה ×”×™× ×‘×¤×•×¡×˜: ×’× ×”×¨×§×“×Ÿ, ×•×œ× ×¨×§ ×”×›×™×ורוגרף, רוצה לשבור ×ת הגבולות. ×× ×™, כל מה שהצלחתי לחשוב עליו ב×ותה סיטו×ציה ×”×™×” ×יך ×”×•× ×œ× ×¤×•×—×“ שיגידו לו שיש לו זין קטן.
×’. ועוד משהו ב×ותו ×¢× ×™×™×Ÿ, תמיד הטריד ×ותי שבסוזן דלל, יותר מבמות ×חרות, ×©×•×ž×¢×™× ×ת ×”×ª× ×•×¢×” של ×”×¨×§×“× ×™× ×¢×œ הרצפה. ×©×•×ž×¢×™× ××•×ª× ×ž×–× ×§×™×, × ×•×—×ª×™×, ×’×•×¨×¨×™× ×¨×’×œ×™×™×, ×ž×ª× ×©×ž×™×. ×–×” × ×¨××” לי תמיד חילול קודש שבירה של קיר ×©×œ× ×מור להישבר, ×ו ×©× ×©×‘×¨ בלי שמישהו הבין ×ת ×–×” ×©×”×•× × ×©×‘×¨, ותמיד ×× ×™ ×ž× ×¡×” לחשוב ×יך ×פשר לפתור ×ת ×–×” ×•×œ× ×ž×¦×œ×™×—×”. (כמו הרגע ×”×–×” שרקדן/× ×™×ª גומר ×ת הסולו שלו, ×•×”×•× ×¢×•×‘×¨ ×œ×ª× ×•×—×ª ציפייה, ישיבה ×ו עמידה ×ו שכיבה ×ו ×œ× ×ž×©× ×” מה ×”×•× ×¢×•×©×” ×›×©×”×•× ×œ× ×¨×•×§×“, ו×פשר לר×ות ×ת הבטן שלו ×–×–×” במ×מץ לזכות ב×וויר. תמיד × ×¨××” לי ×©×œ× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×¡×ª×›×œ עליו. ××ž×•×¨×™× ×œ×”×¤× ×•×ª ×ת המבט. ×–×” הרבה יותר ×ž× ×•×ž×¡).
ד. × ×¨××” מדהי×, הטטריס ×”×–×”.
×”. ×–×” ×œ× ×›×•×ב בצוו×ר?
× ×“×‘- מודה בטעות. מ×גר מקורות התרבות הפופולרית שלי עולה על גדותיו, ×›× ×¨××”.
מיטל-
×. תודה(×’× ×œ×יתמר)
ב, ×’. יש ×¢× ×™×™×Ÿ ×¢× ××ž× ×•×ª וסטריליות. כמו בהרבה ×ª×—×•×ž×™× ××—×¨×™× ×¤×©×•×˜ ×œ× ×©×ž×™× ×œ×‘ לזה, ×בל ×פילו מוזיקה שמכסה על רעשי הגרירה ×•×”× ×©×™×ž×” עושה מעין פעולת × ×§×™×•×Ÿ למופע. בטח שזה ×œ× × ×¢×™×, ×בל ×–×” כל ×”×›×™×£, ל×? ×× ×פשר להסתכל על ×–×”, ×–×” חלק מהמופע, בטח.
מצד ×©× ×™, ×œ×¤×¢×ž×™× ×œ×. ר×יתי ×¤×¢× ×ž×•×¤×¢ של ×רי×ל ××¤×¨×™× ×שבל (שבדרך כלל ×”×•× ×’×ון) שהיה ×›"×› גרוע ש×מרתי לעצמי – "×”× ×ž×ª×¤×©×˜×™× ×‘×¡×•×£. מ××” ×חוז. כדי לחפות על ×–×” ש×ין פה ×©×•× ×ª×•×›×Ÿ". ×•× ×—×©×™ מה.
ד. עולה שוב ×”×™×•× ×‘×¢×¨×‘, כד××™. וזה קצת מעייף, ×בל שווה ×ת ×–×”.
בשבח רעשי הגרירה והזיעה והזין ×”×œ× ×™×™×¦×•×’×™
http://www.notes.co.il/marit/48446.asp
×™×•×©×‘×™× ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ושולי חצ×ית ×¢×•×‘×¨×™× ×ž×¢×œ הברך שלך ×‘× ×™×¡×™×•×Ÿ × ×•×ש להגיע למקו×, ×תה ×ž×•×¦× ×¢×¦×ž×š ×‘×ª×—×•× ×”×ž×וד ×פור שבין להיות ××“× ×–×¨ לבין להיות לה מתחת לבגדי×
× ×•×¡×¢×™× ×‘×וטובוס ו×× ×©×™× × ×˜×•×¢×™× ×‘×ž×§×•×ž× ×•×תה מרגיש ×ת הבטן ×©×œ×”× ×¢×•×œ×” ויורדת על הגב שלך, משל ×¢×©×™×ª× ×›×¤×™×•×ª לילה של×.
×תה עומד בתור בסופר ולומד להכיר ×ת כל המשפחה של זו ×©×œ×¤× ×™×š, ×תה יודע עוד ×œ×¤× ×™ הבת שלה מה ××•×›×œ×™× ×œ×©×‘×ª.
כמות המידע וה××™× ×˜×™×ž×™×•×ª ×©× ×•×¦×¨×ª ×œ× ×• בלי ×©× ×©×™× ×œ×‘, בלי ×©× ×‘×§×© בכלל ×”×™× ×¢×¦×•×ž×”. טטריס עומד בקצב, ×”×•× ×ž×™×©×™×¨ ×ליך מבט, ××™ ×©× ×‘×›×œ×•×‘, ומר××” לך ×ת החוויה ×”×× ×•×©×™×ª כמו שהי×.
ילדותית, ×•×ž×™× ×™×ª, ומגעילה ×•×ž×—×¨×ž× ×ª. בעיקר בוטה.
ויש משהו ×’× ×‘×–×”, ש×תה עומד דקות ×רוכות בתוך כלוב, ומרגיש × ×•×¨× ×‘×™×—×“.
×× ×™ מ×וד מ×וד ×הבתי.
**חוצמזה שהרגשתי מסופקת ×’× ×ž×›×™×•×•×Ÿ תשומת הלב, במופע ×× ×™ תמיד רוצה ×’× ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ, ×בל ×’× ×§×¦×ª ×©×™×ª×‘×•× × ×• בי, ×× ×™ רוצה שמישהו ×ž×”×ž×•×¤×™×¢×™× ×”×ž×¨×”×™×‘×™× ×”×לו יסתכל לי ×‘×¢×™× ×™×™×. בטטריס ×× ×™ מקבלת ×ת ×–×”, ×›×™ זו ×“×•×•×§× ×× ×™, ×“×•×•×§× ×©×, ×“×•×•×§× ×‘×›×œ×•×‘ הקטן שלי.
×™× ×•×Ÿ: ×”×™×” ויד×ו, והיה צריך להקיש כדי ×œ×§×¨×•× ×¢×•×“, והכל, ××– ×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לקרו×. ×בל ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ להפסיק. ×–×” כתוב × ×”×“×¨.
×לעד: תודה, תודה
× ×”× ×™×ª×™ מ×וד מהרשימה ×•×’× ×ž×”×ª×’×•×‘×•×ª, שמחה שגיליתי ×ת ×”×תר ×”×–×”. ×™×™× ×•×Ÿ, קר×תי ×’× ×ת הרשימה שלך על ×”×¡×¤×¨×™× ×•×ž×“×¢×™ הרוח, × ×”×“×¨. מצחיק, ×©× ×•×Ÿ.