"כתוב בגוף" ×”×™× ×¡×“×¨×” של ×¢×©×¨×™× ×•×©×‘×¢×” מ××ž×¨×™× ×¢×œ הזיקה בין "ספר הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™" של דוד גרוסמן ל××ž× ×•×ª הגוף של ויטו ××§×•× ×¦'×™. המ××ž×¨×™× ×ž×ª×¤×¨×¡×ž×™× ×›×ן ×חת לשבוע, כל ×™×•× ×©×œ×™×©×™ ב-20:00 (בשביל הטקס). זהו הפרק הרביעי בסדרה, המציג ×ת ויטו ××§×•× ×¦'×™.
"ב×מת התגעגעתי לר×ש שלך בוטן, כשהייתי בכל×. ×’× ×œ×›×œ הש×ר, כמובן, ×בל ×”×ופן שבו פועל הר×ש שלך ×”×•× ×”×ª×¢×œ×•×ž×” הפרטית של ×לוהי×."
סיילור ללולה, בלב פר××™ לדיוויד ×œ×™× ×¥'
סיבות ×œ×ª× ×•×¢×”
ויטו ××§×•× ×¦'×™. × ×•×œ×“ ב-1940, משורר, ×מן ויד×ו וגוף, פסל, ×רכיטקט, ×מן של ××ž× ×™×.
ב-1993 × ×›×—×ª×™ בהרצ××” שבה תי×ר ×ת מסעו ×”××ž× ×•×ª×™. וכך ×–×” התחיל פחות ×ו יותר: ×”×•× ×”×™×” משורר. ×™×•× ×חד ×”×•× ×’×™×œ×” שהדף ×”×•× ×ž×¨×—×‘ ×•×”×ž×™×œ×™× ×”× ×מצעי תחבורה. הן מובילות ×ת הכותב ו×ת ×”×§×•×¨× ×¢×œ ×¤× ×™ הדף, משמ×ל לימין ומלמעלה למטה. הגילוי דחף ×ותו לרדת מן הדף ×ל המרחב הממשי של הרצפה ושל הרחוב, ×•×©× ×”×•× ×—×™×¤×© ×§×•×“× ×›×œ סיבות חדשות ×œ×ª× ×•×¢×”: מה ×™×’×¨×•× ×œ×• עכשיו לזוז ×ž×ž×§×•× ×œ×ž×§×•×. ×”×•× ×”×—×œ×™×˜ להיות "טַפִּיל" על שיטה קיימת.
×”×•× ×¢×©×” עבודה ×‘×©× Following Piece (1969) שבה עקב ×חרי ×× ×©×™×. כל ×™×•× ×‘×ž×©×š חודש ×”×•× ×¢×§×‘ ×חרי מישהו ברחוב עד ש×ותו ××“× × ×¢×œ× ×‘×›× ×™×¡×” פרטית. ×”×פיזודות × ×¢×• בין 2-3 דקות במקרה שמישהו × ×›× ×¡ ×œ×ž×›×•× ×™×ª×• ×•× ×¡×¢, ל7-8 שעות ×›×©×”× ×¢×§×‘ בחר לצ×ת לסרט ולמסעדה. Following Piece היתה דרכו של ××§×•× ×¦'×™ לשוטט בעיר. ×”×× ×©×™× ×©××—×¨×™×”× ×¢×§×‘ קבעו ×ת הקצב ו×ת המסלול.
ל"טַפּילות" שעליה מדבר ××§×•× ×¦'×™ ×ין × ×•×¤×š שיפוטי. זהו ×›×™× ×•×™ × ×™×˜×¨×לי-×¤×•× ×§×¦×™×•× ×לי, טיפוסי ×œ×”×ª×‘×•× × ×•×ª חסרת ×”×¤× ×™×•×ª ולהומור המט×פורי של ××§×•× ×¦'×™. בכל ××ž× ×•×ª מושגית יש מימד טַפּילי ×©× ×’×–×¨ מן ×”×ž×§×•× ×”×ž×¨×›×–×™ של המרכיב התיעודי: ××§×•× ×¦'×™ תופס טרמפ על ×ª× ×•×¢×ª× ×©×œ עוברי ×ורח, וסופי ק×ל, ×× × ×™×§×— ×“×•×’×ž× ×ž×Ÿ הפרק הר×שון – על ×ž× ×”×’× ×œ×¨×›×– ×‘×¤× ×§×¡ ×ת מספרי ×”×˜×œ×¤×•× ×™× ×©×œ מכריה×.
ו×וסטר? ×”×•× ×ž×¢×œ×” בחזקה ×ת הטַפּילות, ×›×©×”×•× ×ž×’Ö·×“×œ ×ת לוויתן על הפרוייקט של ק×ל. (ו×גב, כשקר×תי בשעתו ×ת מישהו לרוץ ×יתו של גרוסמן, מיד × ×–×›×¨×ª×™ ב- Following Piece של ××§×•× ×¦'×™. הגיבור הפסיבי של מישהו לרוץ ×יתו ×”×•× ×˜×¤×™×œ על מסלול של כלבה. כמו ×וסטר קלט ×’× ×’×¨×•×¡×ž×Ÿ ×ת ×”×¤×•×˜× ×¦×™×ל הסיפורי והבלשי של הטַפּילות, ×ת היכולת שלה להסתבך ולהפוך לעלילה. ×”×•× ×¡×™×¤×§ לגיבור "סיבות ×œ×ª× ×•×¢×”" ×•×”×ª× ×™×¢ תוך כדי כך עלילה שלמה.)
×œ×¢×•×œ× ××™× ×™ רושמת ×¡×™×›×•×ž×™× ×‘×”×¨×¦×ות. ×× ×™ סומכת על ×–×™×›×¨×•× ×™. מה ×©× ×—×•×¥ יחרת מעצמו ועל הש×ר ×× ×™ מוותרת. ×בל בהרצ××” ×”×”×™× ×©×œ ויטו ××§×•× ×¦'×™ חרגתי ×ž×ž× ×”×’×™. כבר ×חרי כמה ×ž×©×¤×˜×™× ×§×œ×˜×ª×™ שמדובר בשרשרת שבה כל חוליה × ×’×–×¨×ª מזו ×©×œ×¤× ×™×” ומובילה לזו ש×חריה, והיופי ××™× ×• רק בכל חוליה לכשעצמה ××œ× ×‘×ופן ההתקדמות מ×חת ×œ×©× ×™×”, בהגיון ×”×ž×•×©×œ× ×•×”×ž×•×¤×¨×š של ×”×ª× ×•×¢×”. ×× ×× ×™ צריכה לפשט ×ת העקרון המוביל של ההרצ××”, ×”×•× ×”×™×” ×›×–×”:
החלטתי לעשות ×' כדי להשיג ב'
ו××– גיליתי שהשגתי בדיוק ההפך ממה ×©×”×ª×›×•×•× ×ª×™:
הבעייה ×”×™× ×‘×›×œ×œ ×’'
לכן החלטתי לעשות ד'
ו××– גיליתי שהשגתי בדיוק ההפך ממה ×©×”×ª×›×•×•× ×ª×™…
וכן הל××”.
למשל: ב- Following Piece כמעט ×œ× ×”×™×” לו קשר ×¢× ×”×¦×•×¤×™×. ×”×•× ×ª×§×©×¨ ××™×ª× ×‘×¢×§×™×¤×™×Ÿ, דרך ×”×× ×©×™× ×©××—×¨×™×”× ×¢×§×‘.
×”×•× ×”×—×œ×™×˜ לקצר ×ת המרחק ×‘×™× ×• לבין ×”×¦×•×¤×™× ×•×œ×¤×¢×•×œ ב×ופן מעגלי, להתייחס ×ל עצמו ×›×ל מטרה, כלומר להפעיל על עצמו לחץ פיסי, לתקוף ×ת עצמו.
ו××– ×”×•× ×’×™×œ×” שהשיג ×ת ההפך ממה שרצה: הפעולה המעגלית הרחיקה ×ותו מן הצופי×. ×”×™× ×‘×•×“×“×” ×ותו והפכה ××•×ª× ×œ×ž×¦×™×¦× ×™×.
כדי להתקרב ×œ×¦×•×¤×™× ×”×•× ×¢×©×” ×ת Pier 17 (1971): במשך 29 ×™×•× ×”×•× ×™×©×‘ בקצה רציף × ×˜×•×© ×‘× ×™×• יורק, ובמשך שעה בכל לילה, מ×חת עד ×©×ª×™×™× ×œ×¤× ×•×ª בוקר, ×”×•× ×¡×™×¤×¨ לכל מי שהגיע ×ליו סוד × ×•×¨× ×¢×œ עצמו. משהו מביש בתכלית, חומר לסחיטה.
ו××– ×”×•× ×’×™×œ×” שהשיג בדיוק ההפך ממה שרצה: ×”×•× ×¨×•×ž× ×ת עצמו לעמדה ×”×›×™ ×©× ×•××” עליו ב××ž× ×•×ª. ×”×•× ×”×¤×š ×ת עצמו למעין ×פיפיור ו×ת ×”×¦×•×¤×™× ×œ×¢×•×œ×™ רגל ×”×ž×©×—×¨×™× ×œ×¤×ª×—×•.
×”×•× ×”×—×œ×™×˜ ש×סור לו להיות הפוקוס של העבודה. ×”×•× ×¦×¨×™×š להעל×.
ו××– ×”×•× ×¢×©×” ×ת (1972) Seedbed, עבודה שבה זחל מתחת לרצפה של גלריה (×”×•× ×‘× ×” מעין רמפה ××œ×›×¡×•× ×™×ª שהתמזגה ×¢× ×”×¨×¦×¤×”) ×•×¤×¢×ž×™×™× ×‘×©×‘×•×¢, מעשר בבוקר עד שש ×חר הצהריי×, ×”×•× ××•× ×Ÿ ×›×©×”×•× ×ž×¤× ×˜×– על ×”×ž×‘×§×¨×™× ×”×¦×•×¢×“×™× ×ž×¢×œ לר×שו.
ו××– ×”×•× ×’×™×œ×” ש…
קשה לקטוע ×ת הרצף בגלל ההתמכרות שמעוררת שיטת ההתקדמות ×”×–×ת, המתח בין ×”×ª×‘× ×™×ª הקבועה להפתעות ×©×”×™× ×¦×•×¤× ×ª. הקריירה של ××§×•× ×¦'×™ על כל ×¤× ×™×, המשיכה להתפתח; ×חרי תקופת המיצג והוויד×ו ×”×•× ×”×¤×š לפסל, ×•×‘×¢×©×¨×™× ×”×©× ×” ×”××—×¨×•× ×•×ª יש לו סטודיו ל×רכיטקטורה. ×”×•× ×ž×’×œ× ×œ×˜×¢×ž×™ ×ת רוב ×”×“×‘×¨×™× ×©×¢×•×©×™× ×ת ×”××ž× ×•×ª הכרחית כמו ×וויר ×œ× ×©×™×ž×”: ×ª× ×•×¢×” מתמדת, מורכבות, יכולת הפשטה, הומור, ×—×ª×¨× ×•×ª וטוט×ליות בלי שמץ דוגמטיות. (×”×•× ×ž×§×™×™× ×‘×“×¨×›×• שלו, ×ת הכלל שקבע לעצמו מרסל דוש×ן: "×× ×™ מכריח ×ת עצמי לסתור ×ת עצמי כדי ×œ× ×œ×”×’×¨×¨ ×חרי טעמי".)
×©× ×™ ××™×™× ×©× ×•×¦×¨×• בסטודיו ל×רכיטקטורה של ××§×•× ×¦'×™. למעלה "××™ פרטי", ×”×•×œ× ×“, 1992. למטה גשר ו××™ על × ×”×¨ המור ב×וסטריה, 2003. ×”××™ כולל תי×טרון פתוח, קפה ופרק ×©×¢×©×•×¢×™× ×œ×™×œ×“×™×.
הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™
בסדרה זו ×× ×™ רוצה להתמקד בעבודות הגוף שיצר ××§×•× ×¦'×™ ×‘×©× ×™× 1969-1973. ×ת "××ž× ×•×ª הגוף" ככלל הצגתי בפרק שעבר וכ×ן ×× ×™ רוצה להתמקד במ×פיין ייחודי ל××§×•× ×¦'×™ – ההערות ×©×”×•× ×¨×•×©× ×‘×¦×“ תי×ור הפרוייקט, ×”×רות חופשיות ושיטתיות ×›×חת הממפות ×ת "הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™" של העבודה ומגדירות ×ותה מחדש ×›×מצעי חשיבה, צומת ×¨×¢×™×•× ×™, גן של ×©×‘×™×œ×™× ×ž×ª×¤×¦×œ×™×.
× ×™×§×— ×œ×“×•×’×ž× ×ת Blinks (1969), עבודה שבה שוטט ××§×•× ×¦'×™ ברחובות × ×™×• יורק כשמצלמה צמודה ×œ×¢×™× ×™×•; בכל ×¤×¢× ×©× ×לץ לעפעף ×”×•× ×œ×—×¥ על הכפתור ×•×¦×™×œ× ×ª×ž×•× ×”.
לתי×ור העבודה ×ž×¦×•×¨×¤×™× ×©× ×™ ×¡×˜×™× ×©×œ הערות:
הסט הר×שון ×©× ×¨×©× ×‘-1969 מדבר על המצלמה ככלי המ×פשר רצף של ר××™×™×”: "כש×× ×™ מעפעף ×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ לר×ות – כש×× ×™ ×ž×¦×œ× ×‘×–×ž×Ÿ העפעוף, יש לי תיעוד של מה ×©×œ× ×™×›×•×œ×ª×™ לר×ות."
×•×’× ×¢×œ ×”×–×ž× ×™× ×”×›×¤×•×œ×™× ×©×œ המיצג: "×× ×™ רו××” מה ×©× ×ž×¦× ×œ×¤× ×™ בהווה – עכשיו ו××–, ×× ×™ יודע ש×ר××”, בעתיד, ×ת מה שהיה ×œ×¤× ×™ בעבר."
ולבסוף על ××ž× ×•×ª כתוצ××” של ×ª×”×œ×™×›×™× ×’×•×¤× ×™×™×: "העפעוף שלי 'גור×', מפיק, ×ª×ž×•× ×”."
×ת הסט ×”×©× ×™ מ-1970 ×× ×™ מבי××” בשלמותו:
המצלמה ×›×מצעי ×יחסון (×”×™× ×ª×פשר לי לר×ות ×חר כך).
המצלמה ×›×יבר תותב (×”×™× ×ž×פשרת לי לר×ות ×ת מה ש×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ)
המצלמה כסימולציה (×”×™× ×ª×פשר לי לזכור ×חר כך מה ש×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ לר×ות עכשיו).
כילד קתולי ×”×ª×—× ×š ××§×•× ×¦'×™ בשורה של מוסדות ישועיי×, וש×, כפי שסיפר בר×יון, הכל מתחיל בדקדוק. זו התשתית; רק ×חר כך ×ž×’×™×¢×™× ×œ×¨×˜×•×¨×™×§×” ×”× ×—×©×‘×ª × ×—×•×ª×” מעט בגלל ×©×”×™× ×¢×•×¡×§×ª ×‘×©×›× ×•×¢. המורשת הישועית ×”×–×ת, ×שר התלכדה מן ×”×¡×ª× ×¢× × ×˜×™×™×ª×• הטבעית של ××§×•× ×¦'×™, מבצבצת מן ההערות המבליטות ×ת המהות המופשטת והמשחקית של העבודות.
Blinks יכלה להשתלב בקלות בספר הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™ ×›×חד "×”×¨×¢×™×•× ×•×ª של ×הרון", ×›× ×¡×™×•×Ÿ ×œ×”×¢×¨×™× ×¢×œ הביולוגיה ב×מצעות "המצלמה (של דוד שימק?) ×›×יבר תותב". בשבוע שעבר כתבתי ש- Diary of a Body (שמו של הספר ×”×ž×›× ×¡ ×ת עבודות הגוף של ××§×•× ×¦'×™) ×”×™×” יכול לשמש ככותרת חלופית לספר הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™. וזה × ×›×•×Ÿ ×’× ×‘×›×•×•×Ÿ הפוך: ספר הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™ ×”×•× ×©× ×§×•×œ×¢ ל×וסף עבודות הגוף של ××§×•× ×¦'×™.
ועוד משהו: ××™× ×™ יודעת ×× ×’×¨×•×¡×ž×Ÿ מכיר ×ת ××§×•× ×¦'×™, וזה ×’× ×œ× ×‘×מת ×ž×©× ×”. ×’× ×× ×¤×•×œ ×וסטר ×œ× ×”×™×” מכיר ×ת סופי ק×ל, עדיין יש במ××¤×™×™× ×™× ×©×œ עבודתה – בצירוף של תיעוד ומשחק, ב×ובייטיפיקציה של ×ž×¦×‘×™× ×¤× ×™×ž×™×™×, בפעולות שהן ×‘×¢×¦× ×¡×™×¤×•×¨×™×, ××ž×™×ª×™×™× ×•×‘×“×•×™×™× ×›×חד – כדי לשפוך ×ור על יצירתו.
בורחס כתב בשעתו מסה על מבשריו של קפק×, שבה ×”×•× ×ž×¦×‘×™×¢ על ×יכויות קפק×יות ×‘×˜×§×¡×˜×™× ×ž×ª×§×•×¤×•×ª ×©×•× ×•×ª וממקומות ×©×•× ×™× ×‘×¢×•×œ×, ×˜×§×¡×˜×™× ×©×§×¤×§× ×œ× ×”×™×” מודע כלל לקיומ×, ×בל יצירתו בכל ×–×ת "×©×™× ×ª×”" ××•×ª× ×•×—×©×¤×” ×‘× ×™×¡×•×“ קפק××™. ×•×”×•× ×ž×¡×™×™× ×‘×ž×¡×§× ×” יפיפייה, שכל סופר (×•×’× ×›×œ ×מן, מן הסת×) יוצר לעצמו ×ת מבשריו.
××§×•× ×¦'×™ חזר וטען במשך ×”×©× ×™×, ש××™× ×• ×ž×¢×•× ×™×™×Ÿ ×‘×¦×•×¤×™× ××œ× ×‘"משתמשי×", שעבודתו ××™× ×” שלמה עד ×©×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×©×ª×ž×© בה. ×•×”×•× ××£ החצין ×ת ×›×•×•× ×ª×• כשעבר ×ž×ž×™×¦×’×™× ×œ×¤×¡×œ×™× ×”×ž×•×¤×¢×œ×™× ×¢×œ ידי הצופי×, ול×רכיטקטורה ×©×”×™× ×›×‘×¨ לגמרי שימושית. ×× ×™ מת×רת לי ×©×”×•× ×œ× ×”×™×” ×ž×ª× ×’×“ לשימוש החדש ×©× ×ž×¦× ×œ×™×¦×™×¨×ª×• כזרקור ×ל ספר הדקדוק ×”×¤× ×™×ž×™.
יופי של סדרה ויופי של פוסט.
×›×ן יש ×¡×¨×˜×•× ×™ ויד×ו שלו, ב×רומת ×©× ×•×ª ×”-70, כולל ויטו מ××•× ×Ÿ:
http://www.ubuweb.com/film/acconci.html
מה שמיטל ×מרה. וג×: ×–×” מוזר. כלומר, ל××—×¨×•× ×” ×× ×™ חושב הרבה על סימון ווייל, ××– ×ולי ×–×” קישור לגמרי ××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™, ×בל ××§×•× ×¦'×™ מזכיר לי ×ותה מ×וד. הדרך שבה ×”×•× ×ž×‘×¦×¢ ××ž× ×•×ª כדי ל- מזכירה ×ת "הכובד והחסד", ×ת הור×ות ההפעלה ×©×”×™× ×¨×•×©×ž×ª לעצמה.
תודה, מיטל
×•×’× ×יתמר. ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×¤×™×§ מכירה ×ת סימון ווייל, ×בל ××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™ × ×©×ž×¢×ª לי מילה מצמצמת. הדבר ×”× ×¤×œ× ×‘×ž×—×©×‘×” ×”×•× ×©×תה ×œ× ×ž×•×’×‘×œ ×œ×“×¨×›×™× ××•×¨×’× ×™×•×ª ו/×ו סלולות, כלומר למה ×©×ž×ž×™×œ× ×§×©×•×¨ ומר×ש. בשבילי ××§×•× ×¦'×™ ×”×•× × ×¦×™×’ החירות, כמו שטיח מעופף ×©×ž×ž×¨×™× ×œ×ן ×©×”×•× ×¨×•×¦×”. ×ין הרבה ×“×‘×¨×™× ×©×ž×¨×’×©×™× ×ותי יותר ×ž×“×‘×¨×™× ×œ× ×§×©×•×¨×™× ×œ×›×ורה ×©×ž×ª×’×œ×™× ×›××—×™×. זו הכל××” של שירה (×›×™ בסופו של דבר זו חשיבה מט×פורית) ומחשבה ×× ×œ×™×˜×™×ª. ×–×” משהו כמעט דתי ×צלי. הייתי שמחה לדעת יותר על החיבור לסימון ווייל.
זו ×כן מילה מצמצמת, ×בל ×ולי ×ת צודקת. לגבי ווייל, חלק מ"הכובד והחסד" (שזה הספר היחיד שלה – ככל שידוע לי – ×©×ª×•×¨×’× ×œ×¢×‘×¨×™×ª, היחיד שלה שקר×תי, ×•×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ לסיי×) משובץ בהור×ות ×§×˜× ×•×ª לעצמה. ×”×™× ×ž× ×¡×” להפוך לקדושה (×•×œ× "במובן מסוי×", ××œ× ×‘×ž×œ×•× ×”×¨×¦×™× ×•×ª), וההור×ות ×”×לו הזכירו לי ×ת ××§×•× ×¦'×™, ו×ת ×”× ×™×¡×™×•× ×•×ª שלו לתקן ×ת עצמו.
×¦×™×˜×•×˜×™× ×œ×“×•×’×ž×:
"בכל ×¤×¢× ×©×× ×• ××•×ž×¨×™× 'ייעשה ×¨×¦×•× ×š', לשוות ×œ× ×’×“× ×• ×ת כל ×”××¡×•× ×•×ª שב×פשר"
"×›×בי ר×ש. ברגע ×›×–×”: ×”×›×ב פוחת ×¢× ×”×˜×œ×ª×• על היקו×, ×בל ×”×™×§×•× × ×¤×’×; ×”×›×ב גובר ברגע שהוחזר למקומו, ×בל משהו בי ××™× ×• סובל ×•× ×•×ª×¨ במגע ×¢× ×™×§×•× ×œ×-× ×¤×’×. ×œ× ×”×•×’ כך ×’× ×‘×ª×©×•×§×•×ª. ×œ×’×¨×•× ×œ×”×Ÿ לשקוע, לקבץ ×ותן ×œ× ×§×•×“×” ×•×œ×”×ª× ×ª×§ מהן. ×œ× ×”×•×’ כך, בעיקר, ×¢× ×›×œ ×”×›×בי×. ×œ×ž× ×•×¢ ××•×ª× ×ž×œ×”×ª×§×¨×‘ לדברי×".
×•×”×¦×™×˜×•×˜×™× ×”×לה, ×גב, ×”× ×חת הסיבות לכך ×©×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ ×œ×¡×™×™× ×ת הספר. ×× ×™ כל ×¤×¢× ×ž×ª×—×™×œ ×ותו מחדש, × ×ª×§×œ שוב ×‘×§×˜×¢×™× ×”×לה, ×•× ×ª×§×¢ ×ית×.
×יתמר – רק שתר××” עד כמה ×–×” קרוב – ×× ×™ מיב×ת מ×חד ×”×¤×¨×§×™× ×”×¢×ª×™×“×™×™× ×©×œ הסדרה עבודה ×חרת של ××§×•× ×¦'×™:
Security Zone היתה פעילות ×œ×œ× ×§×”×œ, בהשתתפות לי ×’'×פי, ××“× ×©××§×•× ×¦'×™ ×œ× ×‘×˜×— בו בחיי היומיו×. העבודה ×©× ×•×¢×“×” "למדוד" ×ת ×”×מון ×‘×™× ×™×”× ×•××£ "×œ×‘× ×•×ª×•". ×œ×©× ×›×š הסתובב ××§×•× ×¦'×™ על רציף 18 ×‘× ×™×• יורק, רעול ×¢×™× ×™×™×, ידיו קשורות מ×חורי גבו ו××•×–× ×™×• פקוקות. ×œ× × ×•×ª×¨ לו ××œ× ×œ×‘×˜×•×— בג'×פי, היחיד שיכול ×”×™×” ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×ž× ×• לפסוע לתוך המי×.
בהערות ×”× ×œ×•×•×ª לעבודה דן ××§×•× ×¦'×™ ב×פשרויות להרחבתה: ×”×× ×›×“××™ להפגש ×¢× ×’'×פי ב×ופן קבוע כדי לתרגל ×ת ×”×מון ×‘×™× ×™×”×, ×ו ש×ולי כד××™ להרחיב ×ת הפרוייקט ולהפוך ×ותו לשיטה, להכין מפה ×’×וגרפית של צרכי×, רגשות, בבו×ות, מערכת של מקומות שיות×מו ל××“× ×ž×¡×•×™×, ×•×‘×ª×•×›× ×™×•×›×œ להת×מן על ×”×™×—×¡×™× ×”×ž×©×ž×¢×•×ª×™×™× ×‘×—×™×™×•. ×”×•× ×ž×¤× ×˜×– על ×™×§×•× ×ישי ורגשי ×¢× ×¨×©×ª ×“×¨×›×™× ×‘×™×Ÿ ×ž×§×•× ×œ×ž×§×•×, בין רגש לרגש, בבו××” לבבו××”.
×תמול דיברתי ×¢× ×ž×™×©×”×™ על הקירבה בין ××§×•× ×¦'×™ לדוד ×בידן, ×•×”×™× ×מרה שזה ×ž×¤×œ×™× ×¢×“ כמה ×× ×©×™× ×©×ž×ª×—×™×œ×™× ×ž× ×§×•×“×•×ª ×ž×•×¦× ×¨×—×•×§×•×ª ×ž×’×™×¢×™× ×œ×ותן ×ž×¡×§× ×•×ª, ×•×’× ×œ×”×¤×š – ×× ×©×™× ×©×ž×ª×—×™×œ×™× ×ž×ותה × ×§×•×“×” ×”×•×œ×›×™× ×œ×›×•×•× ×™× ×”×¤×•×›×™×.
×× ×™ ×ž×ª× ×¦×œ מר×ש: ××™× × ×™ מתרגש כמעט מ××ž× ×•×ª ויזו×לית ובעיקר ממיצגי×. פשוט ×ין לי ×ת ×–×”. × ×™×¡×™×ª×™ ×’× ×”×¤×¢×. ×œ× ×¢×‘×“. :-). ×בל ×”×™×” חשוב לי לומר שהפוסט ×”×–×” יפייפה ×•×ž×œ× ×‘×ותה ×ª× ×•×¢×” מל×ת תשוקה של החיפוש חסר ×ž× ×•×—×”. ×©× ×“×ž×” לי שמשמש בשבילך כדלק × ×¤×©×™. ממש, ×בל ממש יפה.
תודה ×סף, שימחת ×ותי.
(וזה עתה התרגשת בעיקר ×ž×ž×™×¦×’×™× :-))