×›×” ×מר ×יתמר (×‘×§×•×•×™× ×›×œ×œ×™×™×, שכן, ×›×מור, עברו כבר כמה ×©× ×™× ×ž××–): כש×× ×—× ×• ××•×ž×¨×™× ×ž×™×œ×™× ×‘×× ×’×œ×™×ª, ×× ×—× ×• למעשה ×ž×§×©×¨×™× ×ת הסיטו×ציה/הלך ×¨×•×—× ×• ב×ותה × ×§×•×“×ª זמן לסרט ×מריק××™. ×™×¢× ×™, ×× ×• ×ž×–×“×”×™× ×¢× ×¡× ×˜×™×ž× ×˜ ×ž×¡×•×™×™× ×ליו × ×—×©×¤× ×• ×‘× ×¡×™×‘×•×ª הוליוודיות מפוקפקות ב×מצעות השימוש ×©×œ× ×• ב×× ×’×œ×™×ª.
×–×” × ×©×ž×¢ סביר, ××– ועכשיו. ×× ×—× ×• ×¦×•×¨×›×™× ×™×•×ª×¨ ויותר ××ž×¨×™×§× ×” ×•×’× ×œ×• ×”×™×™× ×• ×¨×•×¦×™× ×œ×¡× ×Ÿ ×ותה, ספק ×× ×”×™×™× ×• מצליחי×. בעידן בו כבר ×œ× ×ž× ×¡×™× ×œ×ž×¦×•× ×ª×¨×’×•×ž×™× ×”×•×œ×ž×™× ×œ×ž×™×œ×™× ×ž×™×•×‘×ות מתרבות ×”×”×™×™-טק ×•×”×¤×¨×¡×•× (לְקַסְטֵ×, ×”×™× ×œ×œ× ×¡×¤×§ ×”×“×•×’×ž× ×”×ž×—×¨×™×“×” מכולן), ×× ×™ לגמרי מקבלת ×ת ×”×”× ×—×” שת××•×•×ª× ×• ×œ×¡×™× ×¨×’×™×” מוחלטת ×¢× ×¢×¦× ×”×ª×¨×‘×•×ª עשויה ×œ×”×‘×™× ×œ×ª×•×¦×ות ×ž×©×•× ×•×ª.
×‘×ž×§×•× ×חר ובזמן ×חר – ×“×‘×¨×™× × ×”×“×¨×™× ×¢×•×‘×¨×™× ×¢×œ תעשיית פסי-הקול ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª. ×§×•×œ× ×•×¢, בכלל, × ×”×™×” מושחז יותר, ×¦×‘×¢×•× ×™ יותר, × ×•×¢×– יותר – הן ×ž×‘×—×™× ×” ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª והן ×ž×‘×—×™× ×” ×ª×›× ×™×ª. השיממון ×”×ž× ×•×›×¨ של ×©× ×•×ª ×”-80 (×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על סרטי ×¤× ×˜×–×™×” עתירי ×’×‘×™×©×™× ×•×—×¨×‘×•×ª ×ž× ×™×™×¨ כסף) התחלף בתוכן מעמיק, מחפש ת'צמו, low production cost של דור ×”-X שבתורו, ×¤×™× ×” ×ת מקומו ×œ×ª×¢×œ×•×œ×™× ×¡×™× ×ž×˜×•×’×¨×פיי×, ×פוקליפסות בשפע ומודעות עצמית מופרזת. ופסי הקול ב×ו כשקר×ו לה×.
לפסקול יש תפקיד מכריע בקביעת הלך הרוח של הסרט. מסורת בת ×¢×©×•×¨×™× ×¨×‘×™× ×”×›×ª×™×‘×” פסקול שמוצמד לעלילה, עולה ויורד ×תה, × ×•×ª×Ÿ בר×ש ×¢× ×›×œ×™ המיתר ×‘×§×˜×¢×™× ×”×ž×¤×—×™×“×™×, כדי לזרז ×ת הדופק ולהזהיר ××•×ª× ×• ×ž×¤× ×™ ×ž×¤× ×” דרמטי בעלילה ומשחיל ×ת ×”××‘Ö¼×•Ö¼×‘×™× ×‘×§×˜×¢×™× ×”×”×•×ž×•×¨×™×¡×˜×™×™×, כדי לגרות ××•×ª× ×• לצחוק כשהגיבור ×ž×•×¦× ×ת עצמו מכוסה בבוץ ב×ישון הלילה, בצד ×”×œ× × ×›×•×Ÿ של הגבול ×¢× ×ž×§×¡×™×§×•. ×”×ž×•×›×©×¨×™× ×©×‘×ž×œ×—×™× ×™× ×”×¦×œ×™×—×• לייצר תימות מטרידות ומדירות ×ž× ×•×—×” ולהסוות ×ותן תחת עשרות ורי×ציות ל×ורך היצירה. פס הקול של ×”×¤×¡× ×ª×¨ מצטיין בז×ת ×•×’× ×–×” של השעות, ×ו כל דבר ×חר שפיליפ גל×ס × ×’×¢ בו ×¢× ×ž×§×œ. פסי קול ×ž×•×œ×—× ×™× ×”×, למעשה OST – Original Sound Track, להבדיל מ×וסף של ×©×™×¨×™× ×§×™×™×ž×™× ×©× ×סף בזהירות על ×ž× ×ª ×œ× ×”×œ ×ת ×ווירת הסרט ו×× ×”×•× ×ž×¡×¤×™×§ מוצלח, יש לו זכות ×§×™×•× ×›××œ×‘×•× ×‘×¤× ×™ עצמו (×¢"×¢ פס הקול המופתי של לגעת ביופי, כמו ×’× ×לו של תקוות גדולות, המזכירה, Shortbus המצויין, Garden State שזכה למעמד מיתולוגי משהו וכיו"ב).
×¢× ×”×§×™×“×ž×” ב××” הקידמה, ×œ×¨×•×•×—×ª× ×•. מעצבי פסי קול עלו על טריק ×ž×’× ×™×‘: כשפס הקול ×‘×“×™×¡×•× × ×¡ מוחלט ×¢× ×ž×” ×©×ž×ª× ×”×œ על המסך, התוצ××” ×¤× ×•×ž× ×לית ובלתי × ×¡×‘×œ×ª ב×חת. כך המוסיקה שברקע עדיין מכתיבה ×ת ×”×ווירה, ×בל ×‘× ×™×’×•×“ ל×יזו ×”×¨×ž×•× ×™×” ש×מורה ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×™× ×” ובין ×”×ª× ×”×œ×•×ª×• הכללית של הסרט וגירוי תגובות ×”×¦×•×¤×™× ×‘×”×ª××, ×”×™× ×™×•×¦×¨×ª בלבול, מ×פשרת ×¤×¨×©× ×•×ª ×חרת לגמרי ותורמת לתחושת הסורי×ליז×. פסי הקול של שמש × ×¦×—×™×ª בר×ש צלול, Elizabethtown ושל הסדרה Weeds ×”× ×“×•×’×ž×ות ×ž×¦×•×™×™× ×•×ª לתופעה הזו, שקורצות ×œ× ×™×›×•×¨ הקברטי ×”×ž×•×©×œ× ×©×œ ברכט ווייל.
×בל ×ותו דור X ×”× ×–×›×¨ לעיל טבע ×ת חותמו קצת יותר מדי טוב. ×‘×©× ×•×ª ×”-90, כזכור, × ×§×œ×¢× ×• לעידן ממושך של קומדיות-קולג'-×¨×•×ž× ×˜×™×•×ª-מרירות-מתוקות, סרטי ××™× ×“×™-למחצה ×פופי ×”×¨×”×•×¨×™× ×•××™× ×˜×¨×•×¡×¤×§×¦×™×•×ª, בוסטון בסתיו, 'פריסקו (העיר, ×œ× ×”×ª×•×ž×¨) ב×ביב, קווצות שיער ×—×™× × ×™×•×ª ובצבוצי מטרוסקסו×ליז×, במיטב מסורת ×–'×× ×¨ ×”"מחפש ת'צמו". בדקה ×”-102 של כל סרט × ×ª×•×Ÿ בז'×× ×¨, הגיבורה, פרודה ×‘× ×¡×™×‘×•×ª מצערות מבחי"לה בעל המבט ×”×—×•×“×¨× ×™, × ×•×¡×¢×ª ב×וטובוס ×ו מהלכת בשבילי הקמפוס, שקועה ×‘× ×•×¡×˜×œ×’×™×”-בטר×-עת, לצלילי גיטרה מיוסרת וטקסט מיו×ש של כוכב ×”××™× ×“×™ התורן. × ×˜×œ×™ מרצ'× ×˜, ×יימי מ×ן, ווילקו, קולדפליי – ×”× ×•×—×‘×¨×™×”× ×¤×©×•×˜ זלגו ×ל הרובריקה המת×ימה והשתלטו כליל על הגדרת ×”×¨×•×ž× ×˜×™×§×”, הבדידות וההתבגרות ×©×œ× ×•.
וכך, ×‘×œ× ×ž×©×™×, × ×§×‘×¢ פס הקול הקולקטיבי של דור של×.
×‘×™×ž×™× ×• ×× ×•, × ×’×Ÿ ×”-MP צרוּר בפק"ל-יצי××”-מהבית, יחד ×¢× ×”××¨× ×§, המפתחות, הסלולרי, הפ×ל×/סיגריות/גלולות. פס הקול ×©×œ× ×•, ×œ×‘×—×™×¨×ª× ×•, זמין ×œ× ×• בשלוף בכל עת ×©× ×—×¤×•×¥. כבר ×œ× ×¦×¨×™×š להתחיל ולהתעסק ×¢× × ×¨×ª×™×§ ×”×“×™×¡×§×™× ×‘×ª×•×¨ ל×וטובוס ×ו לשקוד על קומפילציות בבית מבעוד מועד. ××œ×•×”×™× ×™×•×“×¢ כמה מ×ות שעות של תרפיה רוויתי ×ž×”× ×’×Ÿ שלי ×‘× ×¡×™×¢×•×ª הלוך ושוב מהר הצופי×, על קו 19 ×”×רור (×œ×¤× ×™ ×©×©×™× ×• ×ת המסלול שלו). ופסי הקול הללו, כפי ×©×¡×¤×’× ×• ××•×ª× ×™×©×¨ לקרקעית התודעה, ×ž×¢×‘×™×¨×™× ××•×ª× ×• לחוויית הסרט ×©×ž×ž× ×• ×§×•×©×©× ×• ×ת פס הקול. החוויה שהוכתבה כשעלילה ודמויות ריצדו מול ×¢×™× ×™× ×• × ×™×ª× ×ª לשחזור ב×מצעות הצלילי×, ×”×œ×•× ×”× ××•×ª× ×”×¦×œ×™×œ×™× ×”×ž×›×•× × ×™×.
וכך, כמו החוויה ×”×סקפיסטית ×©×ž×¡×¤×§×™× ×œ× ×• המסכי×, קטן כגדול, פס הקול המתמיד ×©×œ× ×• מ×פשר יצירה של מעין מצי×ות ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×™×ª: בדומה ל××™× ×˜×¨×קציה סלולרית, ×©×ž× ×ª×§×ª ×ת המחובר (ל××•×–× ×™×”) מסביבתו ומ×פשרת לו ×§×™×•× ×”×¨×ž×˜×™ ×•× ×¤×¨×“ ×¢× ×חר, כך פס הקול ×©×œ× ×• מפריד ××•×ª× ×• ×ž×¡×‘×™×‘×ª× ×• ו×ורג ×¡×‘×™×‘× ×• ×ת ×”×¢×•×œ× ×”×”×•×, שבו ×× ×• ×ž×”×œ×›×™× ×‘×¨×—×•×‘×•×ª ×¡×’×¨×™×¨×™×™× ×•×¤×•××˜×™×™× ×•×ž×ª×™×™×¡×¨×™× × ×•×›×— ×הבה ספק-×פשרית ×©×ª×‘×•× ×¢×œ ×¤×ª×¨×•× ×” 10 דק' ×’×’ ×œ×¤× ×™ הכתוביות.
*הערת ×–× ×‘ למיטל ול×יתמר – × ×•×¨× ×¨×¦×™×ª×™ להיות ×”×”×-ית טובה ולתייג ×ת הרשימה. ×פעס, התגית היחידה שמצ×תי ×©×’× × ×©×ž×¢×” ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª ×œ×¢× ×™×™× × ×• היתה "סרט", ××– תליתי ×ותה. That said, ×ציין ×©× ×ž×œ×תי רצון ×דיר לסמן ×ת "סמיוטיקה" ×ו "מיכ×ל בחטין". ×‘×¨×¦×™× ×•×ª.
בר×בו!
גדול. הפיצ'ר הר×שון שלי (מיד ×חרי ש×× ×—×ª מן הירח) יעסוק בדיוק בזה.
יפה! מחשבה יפה!
והה×-ית זו ×חת ×”×ž×œ×™× ×”×ž×©×ž×—×•×ª שמישהו כתב ב××™× ×˜×¨× ×˜ ××™ פע×. (ו×פשר לעשות תגיות חדשות. תגיות ×–×” ×”×œ×•× ×” פ×רק של המפסטט)
בספרו ×”× ×”×“×¨ "חדוות המוסיקה" מת×ר המלחין ×•×”×ž× ×¦×— לי××•× ×¨×“ ×‘×¨× ×©×˜×™×™×Ÿ ב×חד ×”×¤×¨×§×™× ×ת חוויית הפסקול ×ž× ×§×•×“×ª ר×ותו של המלחין, מן הפרטיטורה ועד לעריכה הסופית ("המ×בק על כל תיבה!") – קרי××” מומלצת ביותר בהקשר ×–×” ובכלל.
משובח.
גרז.
××—, ×ת מוצלחת.
ותהיה לי תגובה עמוקה ×•×¨×¦×™× ×™×ª יותר בקרוב, כשהפוסט על ×“× ×™×¡ פוטר יכתב.
וחוצמזה, למה ×ת ×œ× ×ž× ×™×¢×” עצמך תל-×ביבה?
×ו. ידעתי ש×× × ×—×›×” מ ס פ ×™ ק, בסוף תכתבי פה ××™×–×” פוסט ×ž×’× ×™×‘ ורהוט ×œ×¤× ×™×.
×× ×™ חושבת שהקטע ×”×–×”, ×¢× ×”×ž×•×–×™×§×” ×•×”×¡×¨×˜×™× ×•×”×ž×¦×™×ות המעורבבת, ×”×•× ×חד מהסיבות המרכזיות לכך ×©×ž×“×¢× ×™ רוח שוחרי פוסט ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×˜×¨×•×£ ×‘× ×§×œ ×ת ×ž×•×—× ×©×œ ×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×œ×ª×•×ר ר×שון.
×בל ×יך ×ת יכולה להשתמש בצירוף ×›"פס קול קולקטיבי של דור של×"? יש ×§×•×•×™× ×ž×©×•×ª×¤×™×, ויש ק×× ×•×Ÿ, ×–×” × ×›×•×Ÿ, (×‘×¡×¨×˜×™× ×•×‘×ž×•×–×™×§×”, ביחד ולחוד), ×בל בגדול, כל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×”×”×ª×¤×–×¨×•×ª ×”××™× ×¡×•×¤×™×ª. הריבוי, הריבוי. וכיוב'. × ×™×¡×™×ª×™ להסביר ×בל × ×•×שתי ומחקתי. ×ולי ×חורי ×–×”.
×•×’× – כד××™ לך ×œ×”× ×™×¢ ×ת עצמך תל ×ביבה. ×× ×ª×‘×•××™ לבקר ×צל ×יתמר, ×œ× ×ª××ž×™× ×™ מה תמצ××™ ש×.
××ª× ×™×•×“×¢×™×, ×× ×™ ב×מת ב×מת מ××ž×™× ×” בכל ליבי,
שסוגי מוזיקה ×ž×¡×•×™×™×ž×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×©× ×•×ª ×ת העול×.
מט×פיזית.
(×–×” סוג ×ž×¡×•×™×™× ×©×œ מט×פיזית- שבו ×”×©×™× ×•×™ חורג ממצב התודעה שלך. ×ולי ×–×” רק מרחב מעבר, ×בל ×ולי המצי×ות מגיבה יותר טוב למרחב המעבר. טוב. ×œ× ×™×•×“×¢×ª.
×ולי ×–×” מפגר, ×בל כש×× ×™ מקשיבה לב×ך ×ו ×œ×¤×œ×¡×˜×¨×™× ×”
×”×¢×•×œ× ×ž×’×™×‘ ×לי ×חרת.
×ולי ×–×” מפגר ×בל ×× ×™ בטוחה שכמה ×™×•×•× ×™× ×ž×ª×™× ×ž×¡×›×™×ž×™× ×יתי. ו××– זו ×שליה משותפת ×¢× ×”×•×’×™× ×ž×ª×™×. וזו בהחלט ×שליה שעובדת לי יפה…)
מה ××ª× ×—×•×©×‘×™×?
וג×, ×ולי ×–×” ב×מת ×ž×›×•× ×Ÿ ×¢"×™ סרטי×?
×œ× × ×¨××” לי, ×× ×™ ×œ× ×ž×¨×’×™×©×” שצפייה ×‘×¡×¨×˜×™× ×”×™× ×—×•×•×™×” ×›×” ×ž×›×•× × ×ª תודעתית-תפיסתית… ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª. × ×•×¢×”! ×ת ×•×¤×œ×¡×˜×¨×™× ×” ×‘×œ×‘×œ×ª× ×ותי ממש עכשיו.
×בל ×× ×™ ×והבת להיות מבולבלת.
××– תודה.
יוסי, ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ שלך ×œ×’×¨×•× ×œ×™ להסמיק עלה יפה. המשך כך (ותודה).
×™× ×•×Ÿ – תודה! ×× ×‘-"פיצ'ר" ×תה מתכוון ל-"סרט ×”×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×©×™×—×¡×œ ×ת כל סרטי ×”×¡×˜×•×“× ×˜×™×" – ×× ×™ בפרימיירה ו×× ×‘-"×œ× ×—×•×ª מהירח" ×תה מתכוון ל-"חיסול סדר ×”×¡×ž×™× ×¨×™× ×©×”×•×¨×™×“×•×š היגון ש×ולה" – ×× ×™ ×תך ×‘×™×’×•× ×š. ×× ×œ× – הרי שכל העסק עבר לי מעל לר×ש. ×בל ×›×מור, תודה 🙂
מיטל – ×“× ×§×”. ×ת צודקת ×‘× ×•×’×¢ לתגיות, כמובן. מעט למבוכתי, ×× ×™ פד×× ×˜×™×ª-×¤×•×¨×™×˜× ×™×ª שמ××ž×™× ×” שריבוי תגיות ×ª×•×¨× ×œ×‘×œ×‘×•×œ וש-7 תגיות לבלוג הן תגית ×חת יותר מדי ×ž×©×•× ×”×¡×“×¨ הטוב, ×בל ×שתדל… להתגבר… על החרדה… ולייצר…. עוד… תגיות.
sharper – פיקוס, ×”×תה ×”×•× ×–×”? בכל ×ופן, ההמלצה × ×œ×§×—×” לתשומת הלב, תודה.
עדיגי – טי-×”×™. גרז. תודה.
×יתמר ו××™×” – כן, טוב. ×•× ×• וזה ופסח ו×ולי ×•×¢× ×™×™× ×™×. ×•×“×•×•×§× ×œ× ×ופתע, ×ž×©×•× ×©×’×•× ×‘×” שמועה ל××•×–× ×™.
×יתמר – מחכה בכיליון ×¢×™× ×™×™×. פוטר ×”×•× ×ª×•×ª×— והיסודות ×”×ž×•×¡×™×§×œ×™×™× ×‘×™×¦×™×¨×•×ª שלו ר×ויות לסדרה שלמה של פוסטי×. לפחות ×חת, ×–×ת ×ומרת.
××™×” – לצערי, ×›×ª× ×©×—×•×¨ ×ž×ª× ×•×¡×¡ בתגובה שלך בין ×”×ž×™×œ×™× "שוחרי" ו-"מצליחי×", ××– לד××‘×•× ×™, ×™×ž× ×¢ ×ž×ž× ×™ להגיב על חלקת התגובה הזו. ×‘× ×•×’×¢ להכללות, however – × ×˜×¢×Ÿ ב××•×–× ×™×™, במידה רבה של צדק ש××™ ב×מת ×פשר לבסס ×˜×™×¢×•× ×™× ×’×•×¨×¤×™× ×‘×œ×™ הכללות, חסרות שחר ככל ×©×ª×”×™× ×”. תש×לי ×ת ×”×ž×“×¢× ×™× ×”×©×•×—×¨×™× ×©×œ×š P-:
×בל בגלל ש×× ×™ ב×מת מ××ž×™× ×” שיש בסיס להכללה הזו: × ×ž× ×¢×ª×™ ×ž×œ×”×›× ×¡ לזה ברשומה (בין היתר ×›×™ ×”×”×‘× ×” התי×ורטית שלי במוסיקה פיקטיבית לגמרי), ×בל ×× ×™ מ××ž×™× ×” שיש ×יזשהו מקבץ צלילי×, ××§×•×¨×“×™× ×¢×œ סולמות ×ž×¡×•×™×™×ž×™× ×©×—×–×¨ על עצמו הרבה ×‘×©× ×•×ª ×”-90' ×•×©× ×¦×¨×‘ בתודעה של מי ×©× ×›×— בתקופה ×ž×‘×—×™× ×” תרבותית. הרי המוסיקה ששלטה ×‘×¤×œ×™×™×œ×™×¡×˜×™× ×›×©×”×ª×•×“×¢×” המוסיקלית שלך התעצבה, ×“×™× ×” לקבל ×ž×§×•× ×©×œ כבוד בזכרון החושי שלך, ×•×œ× ×ž×©× ×” כמה ×ž×—×•×¨×‘× ×ª היתה. זהו, בגדול. ו×גב ×ž×—×›×™× – מה קורה ×¢× ×¤×•×¡×˜ מצידך, ××”×?
עדיה – ×ישית, החוויה של ספיגת מוסיקה עבורי ×”×™× ×חת היחידות ×©×œ× ×ž×¦×¨×™×›×•×ª התייחסות ל*עול×*. זו ×חת הסיבות, ×× ×œ× ×”×¢×™×§×¨×™×ª שבהן, לכך ש×× ×™ מכורה. כך שמסובך לי מדי להזדהות ×¢× ×”×¡× ×˜×™×ž× ×˜. ×‘× ×•×’×¢ ×œ×§×•×œ× ×•×¢ – ×“×•×ž× ×™ ×©×¡×¨×˜×™× ×©×¢×©×•×™×™× ×‘×ותה הרגישות כמו כמה יצירות מוסיקליות, בהחלט יש ×œ×”× ×¤×•×˜× ×¦×™×ל ×œ×›×•× ×Ÿ. ×בל כמו ×צל דיירי מייספייס ו"במה חדשה", ×’× ×©× ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×”×¨×‘×” הפרשות מיותרות.
"×¢× ×”×§×™×“×ž×” ב××” הקידמה, ×œ×¨×•×•×—×ª× ×•. מעצבי פסי קול עלו על טריק ×ž×’× ×™×‘: כשפס הקול ×‘×“×™×¡×•× × ×¡ מוחלט ×¢× ×ž×” ×©×ž×ª× ×”×œ על המסך, התוצ××” ×¤× ×•×ž× ×לית ובלתי × ×¡×‘×œ×ª ב×חת." – וקובריק עשה ×ת ×–×” ×§×•×“× ×‘×ª×¤×•×– ×”×ž×›× ×™.
חוץ מזה, ש×פו.