סיכות ביטחון ×•×¢× ×™×‘×•×ª
בספרו היפה והכיפי מ×ד לקרי××” "תת תרבות פ×× ×§" (תרגו×: ×¨×•× ×” כהן, הוצ×ת ×¨×¡×œ×™× ×’) ×ž× ×ª×— דיק הבידג' ×ת תופעת התת- תרבויות שצמחו ×‘×‘×¨×™×˜× ×™×” של×חר מלחמת ×”×¢×•×œ× ×”×©× ×™×™×”. ×”×•× ×ž×“×‘×¨ בעיקר על תת-תרבויות ×ž×•×‘×—× ×•×ª ×ž×‘×—×™× ×” סטייליסטית כמו מודס (קיצור של ×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×), טדי בויז, ×¡×§×™× ×”×“×¡, גל×× ×¨×•×§ וכמובן הפ×× ×§, שכל ×חת מהן פיתחה ×¡×ž×ž× ×™× ×—×™×¦×•× ×™×™× ×‘×¨×•×¨×™×, ×©× ×•×¢×“×• להבהיר ×ת ×”×ופן שבו חבריה ×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×”×’×ž×•× ×™×” השלטת, ×¡×™×ž× ×™× ×שר יש ×œ×”× ×™×—×¡×™ ×”×–× ×” ×”×“×“×™×™× ×¢× ×”×ž×•×–×™×§×” השולטת ×‘×¡×¦×™× ×”. הגל×× ×¨×•×§ ×¢× ×”× ×¦× ×¦×™× ×•×”×ž×™× ×™×•×ª המעורפלת, המודס ×¢× ×”×¢× ×™×‘×•×ª ×•×”×¡×’× ×•×Ÿ הבריטי ×”×ž×•×’×–× ×©×¢×™×§×¨ ×ת ×”× ×™×ž×•×¡ מתוכן, והפ×× ×§ ×¢× ×¡×™×›×•×ª הביטחון, המוזיקה ×”×לימה ×•×”×”×ª× ×”×’×•×ª ×”××™× ×¤× ×˜×™×œ×™×ª, ×שר זעק ×ת חוסר התוחלת ×©×‘×§×™×•× ×œ×©×ž×™×™×.
×œ×˜×¢× ×ª הבידג', זהו התהליך שקורה ×¢× ×ª×ª-תרבויות מרהיבות עין (כפי ×©×ž×›× ×” ×–×ת הספר בעברית. ×ª×¨×’×•× ×©×œ מה, ×× ×™ תוהה):
1. השכבות החלשות × ×ª×§×œ×•×ª בקשיי היו×-×™×•× ×•×‘×¨×™×—×•×§ מן ×”×”×’×ž×•× ×™×”. ברקע, ×”××™× ×˜×¨×¤×œ×¦×™×” של ×לתוסר ותודעת המעמד של מרקס.
2. ×”×¦×¢×™×¨×™× ×¨×•××™× ×ת ×”×•×¨×™×”× × ××‘×§×™× ×‘×œ×™ ×œ×”×•×¦×™× ×”×’×”, ×•×”× ×¨×•×¦×™× ×œ×¦×¢×•×§ ×ת הבעיות שלה×.
3. ×”×¦×¢×™×¨×™× ×ž×¤×ª×—×™× ×¡×™×ž× ×™× ×ž×—×ª×¨×ª×™×™× ×שר מבט××™× ×ת ×”×©×•× ×•×ª ו×ת ×”×—×ª×¨× ×•×ª שלה×. ברקע, ×”×ž×™×ª×•×¡×™× ×©×œ ב×רט ושרירותיות הסימן של דה-סוסייר.
4. ×”×¦×¢×™×¨×™× ×”×œ×‘× ×™× × ×ª×§×œ×™× ×‘×¦×¢×™×¨×™× ×”×©×—×•×¨×™×, ×שר ×”×—×ª×¨× ×•×ª ×©×œ×”× ×”×™× ×‘×¢×œ×ª זיקה הסטורית ברורה הרבה יותר, ו×שר ×”×—×ª×¨× ×•×ª ×©×œ×”× × ×ª×ž×›×ª בחלקה על ידי דור ההורי×, ×©×©×•×ª×¤×™× ×œ×˜×§×¡×™× ×“×ª×™×™×-×—×‘×¨×ª×™×™× ×©×œ געגוע למולדת השחורה.
5. ×”×¦×¢×™×¨×™× ×”×œ×‘× ×™× ×ž×›× ×™×¡×™× ××œ×ž× ×˜×™× ×©×—×•×¨×™× ×œ×ª×•×š ×”×”×ª× ×’×“×•×ª שלה×, ×•×ž×¤×ª×—×™× "××ª× ×™×•×ª ×œ×‘× ×”".
6. התקשורת מגלה ×ת תת התרבות. ×”×™× ×ž×’×™×‘×” ב×חד ×ž×©× ×™ ×”××•×¤× ×™× ×”×‘××™×: ×וי ו×בוי, ×”× ×™×•×¨×§×™× ×‘×©×“×” התעופה, עוד מעט ×”× ×™×¨×¦×—×• ×œ× ×• ×ת ×”×™×œ×“×™× ×”×—×ž×•×“×™× ×©×œ× ×•. ×ו. תר×ו ××™×–×” ×ž×©×•× ×™× ×”×, ×”× ×œ×•×‘×©×™× ×¡×™×›×ª ביטחון ב××£.
7. תת התרבות מתרחבת. ×”×¡×™×ž× ×™× ×שר היו ×‘×¨×•×¨×™× ×œ×›×œ ×חד מחברי תת-התרבות ×›×שר הייתה ×§×˜× ×”, ×”×•×¤×›×™× ×œ×ž×ª×•×•×›×™ תקשורת עבור מספר גדל והולך של ×—×‘×¨×™× ×‘×ª×ª-התרבות.
8. × ×¦×™×’ בולט של תת-התרבות מגיע לתקשורת. מתעוררת שערורייה מוסרית. (בהקשר ×”×–×”, דבורי שלח לי ×œ×™× ×§ מהמ×, של ××™×’×™ פופ עושה שערוריה מוסרית זוט×, ב××ž×¦×¢×™× ×©×”×™×•× ×פילו ×œ× ×”×™×• ×–×•×›×™× ×œ×”×¨×ž×ª גבה)
9. ×”×¡×™×ž× ×™× ×”×ž×–×”×™× ×©×œ תת-התרבות ×”×•×¤×›×™× ×œ×ž×•×¦×¨×™ צריכה. למשל, ×“×•×’×ž× ×™×•×ª בחצ×יות ×ž×™× ×™ ×¢× ×¡×™×›×•×ª ביטחון ×•×‘×’×¨×‘×™×•× ×™ רשת ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×•×¤×™×¢ על מסלולי ×”××•×¤× ×”.
10. התקשורת מתחילה לדווח על ×”×× ×•×©×™×•×ª של חברי התת-תרבות.
11. ×”×¡×’× ×•×Ÿ מעוקר ×ž×”×—×ª×¨× ×•×ª שלו, ×•×”×”×’×ž×•× ×™×” שבה ×‘×©×œ×•× ×œ×‘×¡×™×¡×”.
×פשר לטעון כל ×ž×™× ×™ ×“×‘×¨×™× × ×’×“ התי×ור ×”×–×”. ×”×•× ×ž×ª×¢×œ× ×ž× ×©×™×, ×™×מרו ×”×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×•×ª המרירות. ×”×•× ×ž× ×™×— הבדל ברור בין ×¡×’× ×•×Ÿ ×¢× ×ª×•×›×Ÿ לבין ×¡×’× ×•×Ÿ מעוקר, ×™×מרו הפוסט-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×™× ×”× ×•×“× ×™×§×™×. ×”×•× ×ž×ª×¢×œ× ×ž×¡×ž×ž× ×™ ×”×ž×™× ×™×•×ª ×”×‘×•×˜×™× ×©×œ תת-התרבות ×™×מרו חוקרי הקוויריות, ×‘×¢×•×“× ×ž× ×“× ×“×™× ×ת הדילדו על ×—×’×•×¨×ª× ×œ×›×ן ולכ×ן. ×בל בסך הכל, זהו תי×ור יפה על ×”×ופן שבו ×”×”×’×ž×•× ×™×” ×ž× ×›×¡×ª לעצמה ובולעת ×ת × ×™×¡×™×•× ×•×ª ×”×—×ª×¨× ×•×ª.
תת תרבויות (מודס)
××™× ×˜×¨× ×˜ ××™×– פ×ן
לפי ×”×¡×™×ž× ×™× ×”×ž×–×”×™× ×©×œ הבידג', ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×¡×•×’ של תת-תרבות.
יש ×ת התגובה התקשורתית:
1. צעירה התלוצצה ×¢× ×¢×¨×‘×™ בצ'×ט וקיפחה ×ת ×—×™×™×”. ×›×•×œ× ×ž×›×™×¨×™× ×ת סוג הכותרות ×”×–×”, ×©×’×•×¨× ×œ×›×œ כתבי ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” ×‘×¢×•×œ× ×œ×—×¤×© ×ת החתול הקרוב כדי ×œ×”×•×¦×™× ×¢×œ×™×• עצבי×. זהו סוג הכותרות ×©×›×•×œ× ×™×—×“ ×ת ×”×—×‘×¨×™× ×‘×§×”×™×œ×ª ×”××™× ×˜×¨× ×˜, בדומה ×œ×“×™×•×•×—×™× ×¢×œ מהומות שחוללו המודס ×‘×©×›×•× ×” ×‘×œ×•× ×“×•×Ÿ, ומזהיר ×ž×¤× ×™ הפריצות המוסרית שמתחוללת ש×, ×‘×ž×•×¢×“×•× ×™× ×”×פלי×.
2. ב×יביי ×ž×•×›×¨×™× ×ת פתח תקווה. לתת-תרבות יש הומור, וההומור ×”×–×” משתמש ×‘×§×•× ×‘× ×¦×™×•×ª הידועות לכל חברי תת-התרבות כדי ליצור ×”×’×—×›×”. ×›×שר התקשורת, ברגליה הגסות וחסרות החן, ×ž× ×¡×” לדרוך בתוך תת-התרבות, הרבה ×¤×¢×ž×™× ×”×™× ×“×•×ž×” ×œ×¡×‘×ª× ×©×ž× ×¡×” לרקוד ×לקטרו ×‘×—×ª×•× ×”. ×”×™× ×—×¡×¨×ª כל יכולת להבין ×ת ×”×ž×¡×¨×™× ×”×ž×ª××™×ž×™× ×•×œ×©×›×¤×œ ×ות×. ×–×” דומה לכתבות על "תר×ו ××™×–×” ×ž×©×•× ×™× ×”×¤×× ×§×™×¡×˜×™×, יש ×œ×”× ×©×™×¢×¨ סגול", שהבידג' מדבר עליה×.
×בל לכ×ורה ×”××™× ×˜×¨× ×˜ חסר ×ת ××œ×ž× ×˜ הסטייל הייחודי ש××•×¤×™×™× ×™ לתת-התרבות. ××œ× ×× ×›×Ÿ ×œ×•×§×—×™× ×ת הזעקה של ר×שית ×”××™× ×˜×¨× ×˜ "הוריי, ×ין לי זהות קבועה ו×ין לי גוף קבוע" בחשבון, ×•×ž×’×œ×™× ×›×™ חוסר הסטייל ×”×•× ××œ×ž× ×˜ מכוון ומרכזי ×‘×”×‘× ×™×™×” של תת התרבות ×”××™× ×˜×¨× ×˜.
×–×” דבר כל כך ×דיוטי וכיפי (גל×× ×¨×•×§)
×ž×œ×•× ×§×§×•×ª
×›×•×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ הסדרה החדשה של הוט: מחוברות. ×ורי ×מר לי שזה × ×™×¡×™×•×Ÿ ×ž×¢× ×™×™×Ÿ בכוח של המצלמה. זוש כתבה על ×–×” שכולן ×©× × ×¨×ות ×ותו דבר. וצביקה כתב על החשיפה, שמבוססת על ×–×” ×©×œ×›×•×œ× ×• יש ×ת ×ותו ×¤×˜× ×˜.
ולדעתי, מחוברות ×–×” ××™× ×˜×¨× ×˜. ×× ×©×™× ×©×œ× × ×ž×¦××™× ×‘××™× ×˜×¨× ×˜ ×™×›×•×œ×™× ×œ×ª×”×•×ª על החשיפה, ועל זרוב שמדברת על ×”×ª× ×•×—×•×ª בחיי המין שלה, ×בל כל מי ×©×§×¨× ×‘×œ×•×’ ×ישי ×‘×—×™×™× ×©×œ×•, יודע ש×לו בדיוק ×”×—×•×ž×¨×™× ×ž×ž× ×• ×”×•× ×¢×©×•×™: הבדידות, ×”××™× ×˜×™×ž×™×•×ª, מין, מריבות ×¢× ×‘×Ÿ הזוג, הש×יפות, ×•×”×—×™×™× ×”×לו, ×©×¢×•×‘×¨×™× ×™×•×ž×™×•×, ל×ט ל×ט, ומבי××™× ××™×ª× ×ת כל הפיכסה.
×”×¦×™×œ×•× ×”×•× ×¡×•×’ ×”×¦×™×œ×•× ×©×”××™× ×˜×¨× ×˜ כבר רגיל בו. בחורה הולכת ומצלמת ×ת ×”× ×¢×œ×™×™× ×©×œ×”. בחורה שוכבת על מיטה והמצלמה ×ž×›×•×•× ×ª עליה כך ×©×”×™× × ×ž×¦×ת ×œ× ×‘×ž×¨×›×– הפריי×, ×‘×¦×™×œ×•× ×ž×¨×•×©×œ שכזה, כמו השכיבה שלה. בחורה מתעדת ×ת ×”×¨×’×¢×™× ×ž×•×œ המר××” ×©×‘×”× ×”×™× ×”×•×¤×›×ª מ"×יך שקמתי בבוקר" ל"מהממת ש××ª× ×¨×’×™×œ×™× ×œ×¨×ות". בחורה מצלמת בחור מתקרב ×ליה ×œ× ×©×™×§×”, ×›×שר ×”× ×©×™×§×” מתרחשת "מ×חורי" המצלמה. כל ×לו הפכו, כך × ×“×ž×” לי, ×œ×§×•× ×‘× ×¦×™×•×ª ב××™× ×˜×¨× ×˜. זהו סוג ×”×¦×™×œ×•× ×שר מטשטש ×ת ההבדל בין "מרכזי" ל"שולי", בין מרכז ×”×¤×¨×™×™× ×œ×¦×“×“×™×•, והופך ×’× ×ת ×”×¨×’×¢×™× ×”×˜×›× ×™×™×, שבהוליווד ×ž×ª×¢×œ×ž×™× ×ž×”×, לר××•×™×™× ×œ×ª×™×¢×•×“.
×”×¦×™×œ×•× ×”×–×” והחשיפה הזו הן כל כך ×§×•× ×‘×¦×™×•×ª, ש×פילו הבחורות שמשתתפות במחוברות מודעות להן, ומשתמשות בהן. יש למשל קטע ×©×—× ×” ×¨×˜×™× ×•×‘, בחורה בת 16 מחולון, רוקדת מול המחשב. ×–×” × ×¨××” בדיוק כמו ליטל והחברה שלה ב"×”×™×™". ×”×§×˜×¢×™× ×©×œ דודה מלכה, × ×¨××™×, ב×ופן ×œ× ×ž×¤×ª×™×¢, בדיוק כמו הבלוג שלה. זרוב, ×¢× ×”××§×¡×¦× ×˜×¨×™×•×ª המחושבת בקפידה שלה, משחקת, וכמובן ×œ× ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×”, בדיוק על ×”×§×•× ×‘×¦×™×” ×”××™× ×˜×¨× ×˜×™×ª של "×ל ×ª×ª× ×• למר××” להטעות ×תכ×, ×”× ×”, לי יש שיער ורוד, ודוקטורט ב×סטרופיזיקה"
× ×“×ž×” לי שמה שקורה פה ×”×•× ×‘×“×™×•×§ הרגע ש×ותו מת×ר הבידג': הרגע שבו תת-התרבות מגיעה לטלוויזיה. זהו הרגע שבו תת התרבות הופכת לכלל התרבות, והרגע שבו דודה מלכה הופכת להיות לי×ת בר-×ון, בת 36 (×ולי 37? ×œ× ×–×•×›×¨×ª) גרושה ובלוגרית. הרגע שבו ×”×”×’×ž×•× ×™×” פורשת ×ת ידיה ×”×רוכות והדביקות, ולוקחת ×ת המרחב ×”×ישיותי ש×פשר להציג למשל בבלוג של×, ומרכזת ×ותו לכדי כמה ×ž×œ×™× ×©×ž×™×™×¦×’×•×ª ×ת הקטגוריות ×”× ×•×“×¢×•×ª בתרבות ×©×œ× ×•. הרגע שבו בחורה בלבוש בדסמי ×©×ž×ª× ×©×§×ª ×¢× ×‘×—×•×¨ בבגדי ×ישה ×ž×ª×§×¨×‘×™× ×œ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×.
ו×× ×™ חייבת להגיד, בתור בחורת ××™× ×˜×¨× ×˜, שהרגע ×”×–×” משמח ×ותי. ר×שית, ×›×™ ×–×” משמח ×©×›×•×œ× ×ž×¦×˜×¨×¤×™×. ×× ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×›×•×— ×¦×¨×›× ×™ ×›×” מוצהר ×©× ×•×ª× ×™× ×œ×• ×¤×¨×™×™× ×˜×™×™×, ××– ×œ×›×•×œ× ×‘×מת ×™×”×™×” בלוג, ובלוג ×–×” ×›×™×£. ×©× ×™×ª, ×›×™ ×—×ª×¨× ×•×ª ×œ× × ×¢×œ×ž×ª, ותת תרבויות × ×•×¦×¨×•×ª תמיד, ו×× ×œ×§×—×• מה××™× ×˜×¨× ×˜ ×ת ×”×—×ª×¨× ×™×•×ª שבחשיפה ×•×‘×¦×™×œ×•× ×”×ž×¨×•×©×œ, ××– ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×ו ×ž×“×™×•× ×חר ×™×ž×¦×™× ×¦×•×¨×” ×חרת ×œ×‘×˜× ×ת ×”×”×ª× ×’×“×•×ª, וזה ממש מסקרן. ××•×ž×¨×™× ×©×™×”×™×” פה שמח, ×חרי שהגעתי.
×ž×¢× ×™×™×Ÿ.
יש לי ×’× ×”×¡×ª×™×™×’×•×ª: ×ולי הסיבה לרדוקציה שהמצלמה כביכול עורכת לדמות ×”××™× ×˜×¨× ×˜ המרהיבה ×”×™× ×¤×©×•×˜ מדיומ×לית? ויש ×’× ×ž×¦×‘ ש×פשר לה××©×™× ×‘×–×” ×ת ×”× ×©×™× ×©×ž×©×ª×ª×¤×•×ª ×‘×ª×›× ×™×ª: ×ת בלוגרית, ×–×ת הדמות ש×ת רגילה לייצר לעצמך, קיבלת מצלמה והכל ×בל ×ž×‘×—×™× ×ª×š, ×ת עדיין מבלגגת. × ×“×ž×” לי שזה וד××™ × ×›×•×Ÿ לגבי דודה מלכה, זרוב ×•×“× ×” ספקטור.
טוב. ×× ×™ צריך לחשוב על ×–×” עוד. × ×“×ž×” לי שיש לי הרבה מה להגיד.
×בל לגבי ××™×’×™ פופ – יש ר×יון הרבה יותר ×ž×¢× ×™×™×Ÿ, כשהפ×× ×§ רק × ×•×œ×“, שמצליח להעביר ×ת רגע הלידה בצורה מבריקה ועצובה כמו שצריך. ו×ולי מסביר למה ××™×’×™ פופ ×›×–×” חשוב בתור מולידה של תת תרבות. ×”×יכות זוועתית, ×בל המילי×, ×ך המיליׅ.
http://www.youtube.com/watch?v=kqxcgPPdYwo&feature=fvw
×•×”× ×” עוד דוגמה לתקשורת שמ×מצת ×ת תת-תרבות ×”××™× ×˜×¨× ×˜: מגיש בפוקס × ×™×•×– מבצע ב×ולפן ×ת ×”×œ×™×™× ×’-ד×ון-×’×™×™× ×©×”×ª×¤×©×˜ בפייסבוק:
http://news.sky.com/skynews/Home/video/The-Lying-Down-Game-Skys-Martin-Stanford-Has-A-Go-At-The-Latest-Facebook-Craze-With-John-Carden/Video/200907215335560?lpos=video_News_in_Video_Home_Region_6&lid=VIDEO_15335560_The_Lying_Down_Game%3A_Skys_Martin_Stanford_Has_A_Go_At_The_Latest_Facebook_Craze_With_John_Carden
למחתרתיות יש ביקוש. לכן תמיד ×”×™× × ×‘×œ×¢×ª בתוך השיטה. תמיד יש מישהו שיודע ×יך ×פשר לעשות ×ž×ž× ×” כסף. וזה קצת עצוב ×©×’× ×ª× ×•×¢×•×ª שיוצ×ות במישרין × ×’×“ תרבות הצריכה בסופו של דבר "מול×מות" ×¢"×™ הקפיטליז×. כמו, למשל, מודעות ×קולוגית.
×–×” ×œ× ×ומר שה××™× ×˜×¨× ×˜ ×œ× ×™×©×ž×© יותר ×ת המחתרתיות. ×בל ×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×‘×“×•×§ ביתר ש×ת מתי ×× ×—× ×• ×ž× ×•×¦×œ×™× ×•×ž×ª×™ ×× ×—× ×• ×‘×©×‘×™×œ× ×•.
××™×”, ×œ×™× ×§ היסטרי. ×–×” יותר מסובך ממה ×©× ×™×¡×™×ª×™ להציג ×›×ן. ר×שית, ×–×” ×œ× ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ הר×שון ×œ×”×›× ×™×¡ ×ת ×”××™× ×˜×¨× ×˜ לטלוויזיה (יש למשל ×ת "מסכי×", שעשתה ×ת ×–×” בצורה מעולה לדעתי). ×©× ×™×ª, כן, להשתמש בבלוגריות זו דרך קלה יחסית ×œ×”×‘×™× ×ת ×”××™× ×˜×¨× ×˜ לטלוויזיה. ושלישית, ×ין כבר טלוויזיה ×חת, כמו שברור ש×ין ××™× ×˜×¨× ×˜ ×חד. ×× ×™ חושבת, וכ×ן ×× ×™ לגמרי ×ž× ×—×©×ª, שבחו"ל בכל מקרה הטלוויזיה ×©×ž×¨× ×™×ª פחות ביחסה ל××™× ×˜×¨× ×˜. ורביעית, ב×מת תלוי ל××™×–×” ×פסקט של ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×ž×ª×™×™×—×¡×™× (טוויטר ב×יר×ן ×–×›×” לדקות ×¤×¨×™×™×ž×˜×™×™× ×‘×œ×™ סוף). ולמרות כל ההסתייגויות ×”×לו, × ×“×ž×” לי שזו ×”× ×§×•×“×” התרבותית שבה ×× ×—× ×• × ×ž×¦××™×.
×סף, ×œ×™× ×§ היסטרי ×’× ×תה. ו×× ×™ ב×מת חושבת שבגלל כל מה שעבר מ××–, ××£ ×חד כבר ×œ× ×™×›×•×œ ×œ×”×ª× ×”×’ ×›×›×” והליחשב ××•×ª× ×˜×™.
×קס, כן, ×–×” ×ספקט בעייתי של ×”×¢× ×™×™×Ÿ. ×× ×™ מבטיחה שכשמישהו ×™× ×¡×” למסחר ×ת הסיפור ×”×מיתי, ×× ×—× ×• × ×™×§×— ×ת ×”×ž×œ×™×•× ×™× ×בל × ×“××’ ×©×”× ×™×™×œ×›×• למטרות טובות, מלבד כמובן ×œ×—×™×™× ×”×˜×•×‘×™× ×©× ×¢×©×” ×œ× ×•.
כמה זמן × ×—×›×” לדבר הגדול הב×, ××”?
×•× ×¨××” לי שיש צדק רב בדבריה של ××™×” לגבי המוגבלות בתפישה של המצלמה ×›××§×¡×˜× ×¦×™×” של המקלדת. בזמן הצפייה ×× ×™ זוכרת שחשבתי לעצמי שהן מ×וד מרוכזות בתיעוד עצמי ופחות בתיעוד של הסביבה, ושמשהו בשיווי המשקל בין ×”×“×‘×¨×™× ×ולי מטה ×ת ×”×›×£ לכיוון התחושה הזו של התרכזות מקסימלית, × ×¨×§×™×¡×™×¡×˜×™×ª בעצמן. כש××“× ×›×•×ª×‘ על עצמו בבלוג, יש ×§×•× ×˜×§×¡×˜, יש ס×בטקסט, יש יכולת ×œ×”×‘×™× ×œ×–×” ××™×¨×•× ×™×” ×ו לפחות להיות מודע. כשמצלמה × ×›× ×¡×ª לו לחיי×, ×”×™×—×¡×™× ×©×œ×• ×תה ×”×•×¤×›×™× ×œ×”×™×•×ª חזות הכל.
וחברה שלי מוסיפה תהייה שעוד ×œ× ×§×¨×תי ב××£ פוסט: למה הן כולן ××©×›× ×–×™×•×ª?
השמח ב××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×©×”×ž×”×¤×™×›×” ×”×™× ×”×ž×“×™×•×. ×ין דרך ×›×–×” "התקשורת מתחילה לדווח על ×”×× ×•×©×™×•×ª של חברי תת-התרבות". ×›×™ התקשורת ×œ× ×ž×¢× ×™×™× ×ª. ההיפך, ×”×™× × ×’×¨×¨×ª, והמחוות שלה לתת התרבות שוחטות לה ×ת ×”××ž× (למשל הרי×ליטי, ×©×©×™× ×” ל×× ×©×™ הטלוויזיה כל מה ×©×”× ×™×•×“×¢×™× ×¢×œ ×”×ž×“×™×•× ×©×œ×”×). הפ×× ×§ ×”×™×” צריך ××™×–×” מ×דרשיפ כדי להגיע דרכו ×ל ×”×”×ž×•× ×™×, ×•×ž×©× ×”×•× ×”×ª×¢×•×•×ª, ×בל מחוברות מגיע ×œ×¢×•×œ× ×›×©×”×‘×œ×•×’×¡×¤×™×¨×” כבר × ×§×¨×ת על ידי מ×ות ×לפי ישר×ליות וישר×לי×. ××£ ×חד כבר ×œ× ×™×›×•×œ לספר ×œ×”× ×ž×” ×–×” בלוג, ×ו מי ×”× ×›×©×”× ×‘×œ×•×’×¨×™×. ×יטס טו לייט. לדעתי, כבר מזמן × ×™×¦×—× ×•.
×ין דבר יותר פ×תטי מלשמוע קריין חדשות בטלוויזיה ×ו ברדיו מדבר בהטעמה מודגשת על "רשת ×”××™× ×˜×¨× ×˜" ומשהו שקרה "ש×" ×•×ª×ž×•× ×•×ª שפורסמו "ש×". הטלוויזיה ממשיכה להתייחס ל××™× ×˜×¨× ×˜ כמו ×ל ××™×–×” מועדון ×פל בעוד שהטלוויזיה ×”×™× ×”×¡×œ×•×Ÿ הל×ומי "המקו×" המו×ר, כיכר העיר.
זוש, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ש×ת צודקת. ×× ×™ חושבת ש×ולי ההיפך. בבלוג כתוב יש ×ולי יותר שליטה על מה × ×›× ×¡ ×ליו ומה ל×. כשספקטור, לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ, מצלמת ×ת עצמה במקלחת, ×”×™× ×ž×¦×œ×ž×ª ×œ× ×¨×§ ×יך ×”×™× ×ž×ª×פרת, ××œ× ×’× ×יך × ×¨×ית המקלחת, והמקלחת הזו מספרת ×“×‘×¨×™× ×©×”×™× ×ולי ×œ× ×”×™×™×ª×™ מרחיבה ×¢×œ×™×”× ×‘×›×ª×™×‘×”. משהו ב×רטי×× ×™ ×›×–×”, סטייל ×¤×•× ×§×˜×•× ×•×¡×˜×•×“×™×•×.
×•×‘× ×•×’×¢ לתהייה ×”××©×›× ×–×™×ª, כמו ×’× ×”×ª×”×™×™×” שלך על ×יך שהן × ×¨×ות, דעתי ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×œ× ×ž×’×•×‘×©×ª. ×× ×™ תמיד × ×–×›×¨×ª במה ×©×ž×¡×¤×¨×™× ×œ×™ על ×”×›× ×¡ ×”×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™, שבו בכל מושב צריך להיות ייצוג ל××©×›× ×–×™×” סטרייטית, ללסבית, למזרחית, ולערביה. ×‘×›× ×¡ ×”×חרון, שעסק ×©×˜×¨× ×¡×™×, ×”×™×” צריך ×’× ×˜×¨× ×¡/ית בפ×× ×œ. זו דרישה בעייתית ×‘×¢×™× ×™×™.
צביקה, לדעתי בתוך ×¢×ž× ×• ×× ×—× ×• שבויי×. ×ין ×œ× ×• ×©×•× ×“×¨×š לדעת מה "×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×" חושב על ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ועל בלוגי×. ×× ×—× ×• בתוך התת-תרבות. כש××™×’×™ פופ יושב ×©× ×ž×•×œ המר×יין, ×•×¤×•× ×” לקהל ×›×™ ×”×•× ×™×•×“×¢ ×©×”×•× ×ž×‘×™×Ÿ ×ותו, ×”×”×‘×—× ×” בין תת-התרבות ×œ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×‘×¨×•×¨×”. ×›×ן ×× ×™ חושבת שהסיפור מורכב יותר.
של, ×–×” בדיוק מה ש×× ×™ ×ž× ×¡×” להגיד, שהתייחסויות ×›×לו סופן שייעלמו די בקרוב.
בבלוג יש יותר שליטה בעיקר ×›×™ השליטה ×”×™× ×©×œ הכותב. ×ין עורך על. במחוברות הן יכולות ×œ×¦×œ× ×•×œ×¦×œ×, ומי יודע, ×ולי היו ×©× ×”×¨×”×•×¨×™× ×ž×•×¨×›×‘×™× ×™×•×ª×¨, ×בל ברור שתפקידו של הבמ××™ לקחת מזה ×ת ×”×—×•×ž×¨×™× ×”×—×–×§×™× ×‘×™×•×ª×¨. ×›×לה שיבי×ו קהל. וזה קהל שתפריט הצריכה ×”×˜×œ×•×•×™×–×™×•× ×™×ª שלו ×”×•× ×›×–×”, שצריך לדגדג ×ותו בקילשון.
ו×× ×™ חושבת שיש שליטה ומודעות ×œ× ×§×˜× ×” למה ×©× ×§×œ×˜ בעין המצלה, ×בל ×ת הסביבה המיידית והקרובה כרכתי ב×× ×™ החשוף שלהן. ×× ×™ מדברת על כל ×”×“×‘×¨×™× ×”×ž×’× ×™×‘×™× ×©×פשר לעשות ×¢× ×ž×¦×œ×ž×ª וידי×ו חוץ מלבדר ×ל עצמך ×•×¢× ×¢×¦×ž×š, ועל תחושת הפספוס על שכל כך מעט ×¤×¢×ž×™× ×–×” ×”×’×™×¢ למקומות ×חרי×, ×•×’× ×›×©×›×Ÿ, ×–×” לרוב ×”×™×” ×קט של ×”×’× ×” ×¢×¦×ž×™×ª×ž×¤× ×™ היחשפות רבה יותר.
התהייה ×”××©×›× ×–×™×ª ××™× ×” שלי. ×× ×™ בכלל ×œ× ×©×ž×ª×™ לב, ×•×’× ×¢× ×™×ª×™ לתוהה ש×× ×™ פשוט ×œ× ×¨×•××” צבעי×. ו×חר כך ש×לתי ×ת עצמי ×× ×œ× ×œ×¨×ות ×¦×‘×¢×™× ×–×• פריווילגיה של מי שמלכתחילה ×œ× ×—×©×” ×ž×¢×•×œ× ×ž×•×“×¨×ª בגלל ×”×ž×•×¦× ×©×œ×”.
טוב, התגובה הר××©×•× ×™×ª שלי היתה ×”×ª× ×’×“×•×ª. ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×œ× ×ª×ª-תרבות! ×”×•× ×¦×•×¨×ª תקשורת, ×¢× ×”×ž×•×Ÿ המון תת-תרבויות בתוכה. וזה × ×›×•×Ÿ, בסך הכל. ×בל ××– קלטתי שזה ×ולי הדבר ×”×ž×’× ×™×‘ ביותר בפוסט שלך. שלמרות כל התת-תרבויות הללו (הילדה ×”×©×ž× ×” מ×והיו/×”×× ×•×¨×§×¡×™×•×ª מישר×בלוג, המ××ž×¦×™× ×”×ž×•×§×“×ž×™×/×× ×©×™ דה מרקר קפה), יש ל××™× ×˜×¨× ×˜ תרבות משלה, ×•×”×™× ×”×•×œ×›×ª ומקבלת צורה ברורה מספיק בשביל ש×פשר ×™×”×™×” לחקות ×ותה.
××– ×× ×™ רק קד. פוסט ×ž×’× ×™×‘.
×. ×–×” ×©× ×•×“×¢ לי על קיומה של הסדרה ×”×–×ת מקרי×ת הפוסט ×”×–×”, ×–×” ×ומר משהו?
ב. מרגע שתת התרבות מכריזה על עצמה ×›×›×–×ת, כלומר לפחות מרגע ×©×¡×ž×ž× ×™×” ×”×—×™×¦×•× ×™×™× ×ž×©×ž×©×™× ×›×מצעי זיהוי/תקשורת/הרחבה, מתחיל תהליך ההכלה שלה ×‘×”×’×ž×•× ×™×”, ×”×œ× ×›×Ÿ? כלומר, רגע ×”×ž×•×‘×—× ×•×ª שלה כתת תרבות ×”×•× ×¨×’×¢ קצר ביותר. ×“×•×•×§× ×”××™× ×˜×¨× ×˜ מ×פשר השתלטות מהירה ביותר של ×”×”×’×ž×•× ×™×” על כל תת תרבות שצומחת בו.
ד. למה ×‘×¢×¦× ×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ תת תרבות בהקשר של הסדרה ×”×–×ת? (גילוי × ×ות: צפיתי רק בפרק הר×שון). × ×¨××” לי שהחמצתי משהו. ××”, ×›×™ ×–×” סוג של בלוג והבלוג ×”×•× ×ª×ª תרבות בתוך ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×©×’× ×”×•× ×ª×ª תרבות?
ה. פוסט מעורר מחשבה, תודה.
זוש, ברור שיש ×“×‘×¨×™× ×ž×’× ×™×‘×™× ×™×•×ª×¨ לעשות מ×שר לדבר על עצמך. ×בל זו ×œ× ×”×¡×“×¨×”. הסדרה ×”×™× ×¢×œ × ×©×™× ×©×ž×“×‘×¨×•×ª על עצמן, כך × ×“×ž×” לי. ×•×‘×¢× ×™×™×Ÿ הצבעי×, ברור שזו פריווילגיה. בדיוק כמו כל ×”×’×‘×¨×™× ×©×ומרי×, × ×•, כבר ×ין סיבה ×œ×¤×ž×™× ×™×–×.
×יתמר, תודה, ×’× ×¢×œ ×”×”×ª× ×’×“×•×ª 🙂
גילי, ×–×” שלמדת על ×–×” רק מהפוסט ×”×–×”, ×–×” ×ומר ש×תה ×§×•×¨× ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×‘××™× ×˜×¨× ×˜ :). ×× ×™ חושבת שתת-תרבות ×œ× ×ž×›×¨×™×–×” על עצמה ×›×›×–×ת ××£ פע×. × ×“×¨×©×™× ×›×•×—×•×ª ×—×™×¦×•× ×™×™× ×›×“×™ לעשות ×–×ת. ×בל כן, תת-תרבות ×”×™× ×ž×©×”×• שקיומו ×”×•× ×§×¦×¨ מועד. והזכרתי ×ת הסדרה ×”×–×ת בהקשר של תת-תרבות ×›×™ ×× ×™ חושבת ×©×”×™× ×ž×©×ª×ž×©×ª בסט של ×§×•× ×‘×¦×™×•×ª שמייצגות עבורי ×ת ×”××™× ×˜×¨× ×˜, ×ו לפחות ×ת ×”×—×œ×§×™× ×”×‘×œ×•×’×™×™× ×©×œ ×”××™× ×˜×¨× ×˜.
×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ×× ×™ תוהה מדי ×¤×¢× ×× ×פשר בכלל ×”×™×•× ×œ×”×ž×¦×™× ×ª×ª-תרבות ×מיתית, כזו שתהיה תרכיז שמעט מעט מתפשט ×•× ×•×ª×Ÿ ×ת טעמו. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—; ×‘×¡×’× ×•×Ÿ ×ו בפורמט בטח שכן (ולר××™×” כל שטות ×”× ×•×’×¢×ª לפייסבוק שחיש קל קיבלה כותרת). ×בל ×”×× ×‘×מת בתוכן? מרצון ×–×” בטח ×œ× ×™×§×¨×”, ×”×¢×ª×•× ×•×ª הכתובה והמשדורת למשל ×œ× ×ª×’×œ×” ×¢× ×™×™×Ÿ ×מיתי בתופעות ×©×•×œ×™×™× ×× ×œ× ×ª×§×‘×œ מהן בתמורה ×¡× ×¡×¦×™×” (שת×פשר לה ×•×œ×ž× ×—×™×” לזקוף גבה ××œ×’× ×˜×™×ª), ×ו תבלין חדש לרגע ×œ×ž× ×ª הקיטש הרגילה (שת×פשר לה ×•×œ×ž× ×—×™×” להוריד ×ת ×ותה גבה בחשיבות).
×בל היופי ב××™× ×˜×¨× ×˜ ×©×”×•× ×”×¨×—×•×‘ החדש, שי×לץ ×’× ×ת הממסד ×”×דיש ×ו מרוכז בעצמו לשלב בתוכו תופעות חדשות. וב×מת, הבורות ×œ×¤×¢×ž×™× ×ž×‘×™×›×” ו×ין לה סוף. ×ין ×©× ×•×ות עלי מידיעות "×”× ××©× ×”×›×™×¨ ×ת ×§×•×¨×‘× ×•×ª×™×• ברשת ×”××™×™-סי-קיו". התפיסה המובלעת בכותרות שזו ×”×“×•×ž×™× × ×˜×” שלהן – "×× ×¡ ×”××™×™-סי-קיו", ×ו "×× ×¡-סי-קיו" ×œ×ž×ª×§×“×ž×™× – ×”×™× ×©×”×ž×“×™×•× ×”×–×” החדש בו ×”×•× "פעל" שווה ×זכור. ×›×™ ××£ ×חד ×œ× ×ומר משהו כמו ×”"×× ×¡ השתמש במכשיר הטלפון כדי לשוחח ×¢× ×§×•×¨×‘× ×•×ª×™×•", ××– מה הדגש על ×”××™× ×˜×¨× ×˜? (ותשובת ×”×ין פיקוח על הילדות המצ'וטטות בגפן וכו' מתמקדת ×‘×ž×“×™×•× ×›×©×”×ž×§×•×¨ ×”×•× ×”×ž×”×•×ª: תכתיב ×”"×œ× ×œ×“×‘×¨ ×¢× ×–×¨×™×" צריך פשוט לעבור הת×מה ל×פשרויות ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×•×ª)
וב×שר לפורעי סדר ×‘× ×™ חלוף וש×לת ×”××•×˜×•× ×•×ž×™×” מול הצרת ×¦×¢×“×™×”× ×‘×—×™×‘×•×§ הממסד – יש לי מלה ×חת: בור×ט
ובעקבות הפוסט ר×יתי ×ת הפתיח של מחוברות (×”×™×” לי מושג מ×וד כללי על מה מדובר, חשבתי שזו ×ª×•×›× ×™×ª ההמשך לשיחת הסלון של ×“× ×” ספקטור ×¢× ×ž×™×¨×™ × ×‘×• והשד יודע מי עוד). בכל מקרה, ×œ×¤× ×™ כל ×”×‘×—× ×” מחודדת ש×× ×¡×” להשתבח בה, ×œ× ×™×›×•×œ×ª×™ ×©×œ× ×œ×©×™× ×œ×‘ ×œ×ž×™× ×™×•×ª שרובן ככולן משתדלות להעביר. מה להעביר, להטיח בצופֶה. כלומר, ×× ×™ חושב ש×פשר לר×ות ×ת ההתקבעות של ×–'×× ×¨ ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×›×ž×™×™× ×¡×˜×™×¨× ×‘×–×” שהעבירו ×ותו ×ž× ×¡×¨×ª של ×¤× ×˜×–×™×” גברית. ×’× ×× ×ª×›× ×™ הסדרה ×ž×¢× ×™×™× ×™×/מורכבי×/מתמיהי×/ מעוררי מחשבה – הפתיח פשוט מציג לר×ווה ורי×ציות ×©×•× ×•×ª של הקטלוג, ×•×œ× ×¨×‘-×’×•× ×™: ×”×× ×”×¡×§×¡×™×ª למרות הכל, הצעירה ×”×ž×¨×“× ×™×ª, הצעירה ×”×רוטית, המל×ך בסיו×.
×בל ר×יתי רק ×ת הפתיח, ×ולי ×”×•× ×§×•×¨×‘×Ÿ הכרחי על מזבח ×”×¨×™×™×˜×™× ×’ וכל ×–×”
×—× ×” ×¨×˜×™× ×•×‘ ×”×™× ×œ× "××©×›× ×–×™×”". לכ×ורה ×”×™× ×ž×’×™×¢×” מהתפוצה המדוברת, ×”×™× ×œ×•×ž×“×ª ×§×•×œ× ×•×¢ ×•×”×™× ×‘×ª שש-עשרה ×ž×¨×“× ×™×ª, ×בל ×‘×¢×¦× ×”×™× – ×•×’× ×–×¨×•×‘ במידה פחותה – הן דור ר×שון ×œ×‘× ×™ מהגרי×. במקרה של ×—× ×” ×¨×˜×™× ×•×‘, ×ž×”×’×¨×™× ×§×©×™×™-יו×. ×”×™× ×ž×¡×ª×•×‘×‘×ª ×¢× ×—×‘×¨×™× "רוסי×". יכול להיות שבספר היוחסין ×¨×©×•× ×œ×” "××©×›× ×–", ×בל ×”×™× ×œ× ×ž×”×©×›×‘×” השלטת, ×”×™× ×וף-מיין-סטרי×, ×”×™× × ×בקת מעמדת ×”×× ×“×¨-דוג.
מצער ××•×ž× × ×©×›×œ ×”× ×©×™× ×”×‘×•×’×¨×•×ª בסדרה הן ××©×›× ×–×™×•×ª-תל-×ביביות-מקצועות חופשיי×, ×בל ×›× ×¨××” שכדי להשיג תוצר ר×וי לשידור ב××ž×¦×¢×™× ×›×œ×›×œ×™×™× ×–×•×œ×™× ×™×—×¡×™×ª, צריך לקחת ×›×לה שהחשיפה והחיטוט העצמי ×ž×•×›×¨×™× ×œ×”×Ÿ.
Different students that are willing to have a success find a trustworthy essays online service to order their sample essay at. These actions we do too.