הקדמה
×œ× ×›×ª×‘×ª×™ ×›×œ×•× ×›×‘×¨ יותר מחודש, מכל ×ž× ×™ סיבות. ×חת מהן, שהיתה התירוץ העיקרי שלי זמן רב כל כך, ×”×™× ×”×›×ª×™×‘×” ל"×חר", שגובה ×ž×ž× ×™ יותר כוחות מכפי ×©×“×ž×™×™× ×ª×™ שתגבה. ×בל ×”××©× ×”×¢×™×§×¨×™ ×”×•× ×‘×‘×•×¨×“×™×™×”.
×× ×™ ×§×•×¨× ×›×¨×’×¢, ל×ט מ×וד, ×ת "ש×לות בסוציולוגיה", וזה הדבר היחיד ש×× ×™ חושב עליו כרגע ×‘×¨×¦×™× ×•×ª. כלומר, ×‘×¨×¦×™× ×•×ª תי×ורטית. ×–×” ×œ× ×”×¡×¤×¨ הר×שון של בורדייה ש×× ×™ קור×; קר×תי ×§×•×“× ×ת "סוציו×× ×œ×™×–×” של העצמי" ו×ת "על הטלוויזיה", ×בל ×–×” הספר הר×שון התי×ורטי ×”×¨×¦×™× ×™ שלו ×©×™×¦× ×œ×™ לקרו×, ×•×”×•× ×ž×§×¡×™×. ×”×•× ×›× ×¨××” התי×ורטיקן הר×שון שממש התלהבתי ×ž×ž× ×• מזה זמן, וקשה לי לחשוב על משהו ×חר.
הבעיה ×”×™× ×©×× ×™ מרגיש כמו ×¡×˜×•×“× ×˜ ×©× ×” ×', שבדיוק לומד ×ת השפה, ×•×ž× ×¡×” ללמוד ×ת גבולות ×”×ª× ×•×¢×” בה. ×•×‘× ×™×’×•×“ ×œ×¡×˜×•×“× ×˜×™×, לקרי××” שלי יש חיסרון ×ž×•×‘× ×” – ×× ×™ ×§×•×¨× ×ת בורדייה עצמו, ×œ×œ× ×¦×‘×™×¨ ×”×’×•×¤×™× ×”×ž×ª×•×•×›×™× ×©×‘×“×¨×š כלל ×ž×§×™×¤×™× ×—×•×§×¨ כלשהו ב×קדמיה. × ×¨××” לי שזו בעיה ×¢×§×¨×•× ×™×ª של כל ×וטודידקציה. היכרות ×¢× ×‘×•×¨×“×™×™×” ××™× ×” מספיקה, בגלל ש×תה ×œ× ×™×•×“×¢ היכן ×”×•× ×ž×ž×•×§× ×‘×©×“×”, ××™×–×” יחס יש בין ×”×˜×¢× ×•×ª שלו לבין ×˜×¢× ×•×ª של ×¡×•×¦×™×•×œ×•×’×™× ×חרי×. זו בעיה, ×•×œ× ×ž×©×•× ×©×× ×™ צריך לדעת כמה בורדייה חשוב, ××œ× ×ž×›×™×•×•×Ÿ ש×ין לי ×©×•× ×“×¨×š לדעת היכן ממוקמות ×”×˜×¢× ×•×ª שלי ביחס לבורדייה. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×ž×” ש×× ×™ חושב עליו ×”×•× ×›×‘×¨ בגדר מובן מ×ליו, ×× ×”×•× ×©×˜×•×ª, ×× ×”×•× × ×›×•×Ÿ ×•×ž×’× ×™×‘, ×× ×”×•× ×©×•×•×” פוסט.
××– החלטתי להפסיק להי×בק, ופשוט לשפוך ×›×ן כמה מהמחשבות שלי, ולר×ות ×ת הפידבק. ×לו פשוט מחשבות, כלומר ×¤×¨×’×ž× ×˜×™×, והן ×œ× ×™×•×¦×’×• בהיררכיית חשיבות ×ו כמהלך לוגי. ×ולי בפוסט ×חר, ×חרי ×©×“×‘×¨×™× ×™×¡×ª×“×¨×• לי יותר בר×ש.
1.
כל שדה חברתי, טוען בורדייה, מגדיר ×ת עצמו בין היתר ב×מצעות מוש××™ מ×בק ו××™× ×˜×¨×¡×™× ×”×ž×™×•×—×“×™× ×œ×•. ×לו ×©×ž×—×–×™×§×™× ×‘×”×•×Ÿ הסימבולי של השדה, × ×•×˜×™× ×’× ×œ× ×¡×•×ª לשמר ×ת כוח×. ×לו שזה מקרוב ב×ו, ×ž× ×¡×™× ×œ×¢×¨×¢×¨ ×ת הכוח ×”×–×”.
× ×¨××” לי ש×פשר לשלב בין התפיסה הזו לבית הכוחות ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×œ×™× ×•×”×¦× ×˜×¨×™×¤×˜×œ×™× ×©×‘×חטין מדבר עליה×, ×•×©×¤×•×¢×œ×™× ×¢×œ השיח. ×•× ×¨××” לי ×’× ×©×™×© שדות ×©×‘×”× ×”×›×•×—×•×ª ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×œ×™ (כלומר, ×לו המערערי×, ×©×‘×•×¨×—×™× ×ž×”×ž×¨×›×–, ×•×©×—×•×ª×¨×™× ×œ×©×™× ×•×™) ×—×–×§×™× ×™×•×ª×¨ מהכוחות ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×˜×œ×™×, שדו××’×™× ×œ×©×™×ž×•×¨ הקיי×.
כלומר, ×©× ×™ הכוחות ×ž×ª×§×™×™×ž×™× ×‘×›×œ שדה, ×ž×¢×¦× ×”×’×“×¨×ª×• ×›×›×–×”, ולכן ×”× ×›×•×—×•×ª ×ž×‘× ×™×™×. ×בל בשדות ×ž×¡×•×™×ž×™× – ו×× ×™ חושב בעיקר על שדה הספרות – מעמדו של הכוח ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×œ×™ חזק יותר, ×”×•× ×ž×•×’×“×¨ כדוקסה של השדה. ×‘×ž×œ×™× ×חרות, בשדה הספרות, ×ולי מ××– ×”×¨×•×ž× ×˜×™×§×”, יש דרישה ×œ×©×™× ×•×™ תמידי.
ר×יתי ×¤×¢× ×¡×“×¨×ª מד"ב לילדי×, שכל מה ×©× ×©×ר לי ×ž×ž× ×” זו ×¡×¦×™× ×” ×חת ובה ×©×•×ž×¢×™× ×ת המוזיקה שישמעו בעתיד. ×–×” ×”×™×” רעש טהור, סימן מובהק לתקופה שבה הסדרה יוצרה – ×©× ×•×ª ×”×ª×©×¢×™× ×”×ž×•×§×“×ž×•×ª, ×¢× ×¤×¨×™×—×ª הרוק הכבד – וסימן מובהק עוד יותר לעמדת יוצרי הסדרה ביחס למוזיקה ×”×–×ת, ×•×›× ×¨××” ×’× ×‘×™×—×¡ ×œ× ×•×¢×¨ בכלל. ×בל ההתפתחות הזו רחוקה מלהיות ×”×’×™×•× ×™×ª. ×”×™× ×ž× ×™×—×” ××ž× × ×©×ª×¨×‘×•×ª מתפתחת ב×מצעות שרשרת ×”×‘×“×œ×™× ×‘×™×Ÿ יצירה ליצירה, ×בל ×”×™× ×’× ×ž× ×™×—×” שלהתפתחות הזו יש כיוון, וש×סטרטגיית ההיבדלות העיקרית ב××ž× ×•×ª ×”×™× "×ותו דבר, ×בל יותר ×ž×ž× ×•", מעין ×× ×˜×™×œ×›×™××”, שבה ×”××ž× ×•×ª חושפת ל×ט ל×ט ×ת מהותה. למעשה, קו התפתחות ×”×’×™×•× ×™ יותר יר××” כמעין מטוטלת בשלושה ממדי×, ×›×שר קל יותר לעבור מ××•×•× ×’×¨×“ ×œ× ×™×ו-קל××¡×™×¦×™×–× ×ž×שר מ××•×•× ×’×¨×“ ל××•×•× ×’×¨×“ בריבוע.
×חת הסיבות לכך ×”×™× ×©×‘×›×“×™ שיצירה תצליח להיבדל מיצירות ×חרות, על ההבדל להיות ברור ×œ× ×ž×¢× ×™×. × ×™×¡×™×•×Ÿ להיבדל ב×מצעות יותר מ×ותו הדבר ×”×•× ×—×–×§ פחות, ×ž×‘×—×™× ×” סמיוטית, מ×שר היבדלות ב×מצעות ×”× ×’×“×”.
בעיקרון, × ×™×ª×Ÿ להיבדל ב××™× ×¡×¤×•×¨ דרכי×; היבדלות ×œ× ×—×™×™×‘×ª ×œ×”×ª×‘×˜× ×¨×§ ב×מצעות יצירות, ×•×’× ×× ×–×” המצב, ×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” ×œ×”× ×™×— שההיבדלות ×ª×ª×‘×˜× ×¨×§ בדרך המסירה, ול×, למשל, ב×מצעות מה ×©× ×ž×¡×¨. ×בל × ×¨××” לי שכל משחק ×”×”×‘×“×œ×™× ×”×–×” ×”×•× ×¡×ž×™×•×˜×™ בעיקרו, ו×× ×™×¦×™×¨×•×ª מסוימות מוגדרות בשדה ב×מצעות ×וסף ×ª×›×•× ×•×ª ×“×•×ž×™× × ×˜×™ מסוי×, סביר יותר ×œ×”× ×™×— ש×סטרטגיית הערעור של ×™×•×¦×¨×™× ×—×“×©×™× ×ª×•×¤× ×” בדיוק ×›× ×’×“ ×ותן ×ª×›×•× ×•×ª, בדומה ל×ופן שבו ×ª×›×•× ×” מסוימת מודגשת ב×× ×œ×•×’×™×•×ª בספרות. מצד ×©× ×™, יתכן ×’× ×ž×¦×‘ שבו ×“×•×•×§× ×ותן ×ª×›×•× ×•×ª ×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª יותקפו כבלתי ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª, וייווצרו ×”×‘×“×œ×™× ×¢×œ סמך ×ª×›×•× ×•×ª ×חרות.
2.
וג×: ×–×” ×ž×’× ×™×‘ ממש לר×ות עד כמה כל ×–×” ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×›×•×œ להיש×ר ×ª×—×•× ×¨×§ בין ×™×•×¦×¨×™× ×œ×‘×™×Ÿ עצמ×, ועד כמה כל ×–×” קשור ×œ×§×•×’× ×™×¦×™×” ×”×× ×•×©×™×ª. ×›×™ על ×ž× ×ª שהבדל ×ž×¡×•×™× ×™×”×™×” משמעותי, עליו להיתפס כהבדל; ו×חת הסיבות לכך שקל יותר לעבור מ××•×•× ×’×¨×“ ×œ×©×ž×¨× ×•×ª ×”×™× ×©×§×©×” יותר לתפוס, ×›× ×ž×¢×Ÿ, ××•×•× ×’×¨×“, ×œ× ×›×œ שכן ××•×•× ×’×¨×“ בריבוע.
בורדיה כותב: "×”××•×¤× ×” ×”×™× ×ª×ž×™×“ ×”××•×¤× ×” ×”××—×¨×•× ×”, ×”×©×•× ×™ ×”×חרון. סימן ההיכר של המעמד, של 'קל×סה', ×ž×ª× ×•×•×Ÿ ×›×©×”×•× ×ž×בד ×ת כוחו המייחד, כלומר ×›×©×”×•× ×ž×ª×—×™×œ להיות × ×¤×•×¥. כשחצ×ית ×”×ž×™× ×™ מגיעה ×œ×©×™×›×•× ×™ הכורי×, ×ž×ª×—×™×œ×™× ×ž×”×ª×—×œ×”" (עמ' 186). ×–×” ×œ× ×™×›×•×œ להיות ×חרת, שכן ×× ×¡×™×ž×Ÿ מ×בד ×ת כוחו המייחד (החברתי, במקרה ×–×”) ×”×•× ×›×‘×¨ ××™× ×• משמש כסימן. כלומר, המ×בק בתוך שדה ×ž×¡×•×™× ×ž×ª×§×™×™× ×œ× ×¨×§ ×›× ×’×“ ×× ×©×™× ××—×¨×™× ×©× ×ž×¦××™× ×‘×ותו שדה, ××œ× ×›× ×’×“, ×ו ביחס ל, ×˜×‘×¢× ×©×œ ×”×¡×™×ž× ×™× ×¢×¦×ž×, וה×ופן שבו ×”× ×ž×ª×¤×©×˜×™× ×•×ž×©× ×™× ×ת עצמ×. קצת כמו יופומיזמי×, ×©×”×•×œ×›×™× ×•×ž××‘×“×™× ×ת ×›×•×—× ×œ×™×™×¤×•×ª ככל ×©×”× × ×¢×©×™× ×¤×•×¤×•×œ×¨×™×™× ×™×•×ª×¨, ×•× ×¢×©×™× ×¤×©×•×˜ ×ž×¡×ž× ×™× ×¨×’×™×œ×™×, ×ž×œ×•×›×œ×›×™× ×›×ž×• המילה ×©×”× ×”×™×• ××ž×•×¨×™× ×œ×”×—×œ×™×£.
ו×ולי יש ×›×ן ×’× ×¨×ž×– לכך ×©×¡×™×ž× ×™× ×¤×•×¢×œ×™× ×›×ž×• ×ž×•×¦×¨×™× ×‘×©×“×” הכלכלי, ×¢× ×—×•×§×™× ×“×•×ž×™× ×œ×—×•×§×™ ההיצע וביקוש. ×בל ×× ×™ ב×מת צריך לחשוב על ×–×” יותר ×‘×¨×¦×™× ×•×ª.
3.
ובכל הדיבור ×”×–×”, ×œ× ×מרתי בכלל עד כמה התפיסה של בורדייה ×ת תהליך היצירה ×©×•× ×” מכל מה שלימדו ×ותי על ×קט התקשורת, ומזכיר יותר ×ת התפיסה הדי×לוגית של ב×חטין. ×›×™ יצירות ××™× ×Ÿ × ×‘× ×•×ª רק מתוך התחשבות ×‘× ×ž×¢×Ÿ, ××œ× ×’× ×ž×ª×•×š התחשבות ביצירות ×חרות. ×–×” ×œ× ×ª×”×œ×™×š מחושב ×“×•×•×§× (×× ×›×™ ×œ×¢×ª×™× ×”×•× ×כן ×›×–×”), ×בל ×”×•× ×ª×”×œ×™×š משמעותי, ויכול להיות שהדי×לוג המדומיין ×¢× ×™×•×¦×¨×™× ××—×¨×™× ×”×•× ×¨×œ×•×•× ×˜×™ יותר להסבר ×ª×›×•× ×•×ª מסוימות של יצירה מ×שר הדי×לוג ×¢× ×”× ×ž×¢×Ÿ המדומיין שלה.
4.
וזהו, ×‘×™× ×ª×™×™×.
הספר ×”×™×” בWishlist שלי כבר תקופה והחלטתי ×œ×§× ×•×ª ×ותו.
×”×מת שיש לי בעיה ×¨×¦×™× ×™×ª ×¢× ×¡×•×¦×™×•×œ×•×’×™×”, ×× ×™ מ×וד סקפטי לגבי ×”×¢×•×œ× ×”×ª×ורתי ×©×”× ×‘× ×•, ו×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×”×¡×¤×¨ ×”×–×” מת××™× ×‘×ª×•×¨ × ×§×•×“×ª התחלה.
× ×©×ž×¢ שמת××¨×™× ×ת המוחות ×©×œ× ×• ×›×•×œ× ×”× 'לוחות חלקי×', תזה ש×× ×™ חושב ×œ× ×ž×ª×§×‘×œ×ª על הדעת כבר מזמן בש×ר ×”×ž×“×¢×™× (ר××”: סטיבן ×¤×™× ×§×¨ "הלוח החלק" מ×ט רידלי "×”×ב, הבן והגן").
בת דודתי לומדת סוציולוגיה, ×•× ×¨××” ×›×™ ×”×™× ×”×¤×›×” ×ת מדעי-החברה למלכת ×”×ž×“×¢×™× (×•×œ× ×ª×•×¨×ª הלוגיקה),
הכל הפך ליחסי כוחות בלי ×©×•× ×§×©×¨ ×œ×¨×¦×™×•× ×ליות ×× ×•×©×™×ª (מישל פוקו משהו) קידמה (×פילו במובן של ×יסוף עוד ידע) בלתי ×פשרית, ×פילו -×”×¡×§×™× ×œ×•×’×™×™×- × ×§×‘×¢×™× ×‘×ופן שרירותי.
ב×חטין לפי מיטב ×”×‘× ×ª×™ טוען שהכל חייב בלהתחיל בתפיסת הלוח החלק, ×”×× ×–×•×”×™ ×œ× × ×§×•×“×ª ×”×ž×•×¦× ×©×œ סוציולוגיה?
כמו כן × ×¨××” ×©×‘×”×¨×‘×–×•×¨×™×–× ×’× × ×›× ×¡ חזק.
×× ×™ חושב שתפיסת הסוציולוגיה שלך ×”×™× ×§×¦×ª יותר ×¤×©×˜× ×™×ª מהסוציולוגיה עצמה. זו ×œ× ×›×œ כך ×שמתך, כמו ××©×ž×ª× ×©×œ ×”×¤×•×¤×•×œ×™×¡×˜×™× ×©×œ הסוציולוגיה. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×‘×•×¨×“×™×™×” תופס ×‘× ×™ ××“× ×›×œ×•×— חלק, ×בל ×× ×›×Ÿ, ×–×” ×œ× × ×™×›×¨ בתי×וריות שלו שקר×תי.
תפיסת יחסי הכוחות, ×¢× ×–×ת, ××ž× × ×§×™×™×ž×ª, ×בל ×”×™× ×ž×•×¨×›×‘×ª בהרבה מזו הכלכלית, למשל, ×ו מה×ופן שבו פוקו × ×ª×¤×¡.
×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת ×”×˜×¢× ×” של ב×חטין שציטטת.
ובהרבזוריז×?
×× ×™ עוד מעכל. ברמת ×¤×¢×ž×•× ×™ מחשבה ×§×˜× ×™× ×©×ž×¦×œ×¦×œ×™× ×‘×›×œ ×ž×™× ×™ ×ž×¨×—×‘×™× ×•×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×× ×™ יכול ל×תר ×ת מקור הצליל. תודה. (-:.
×•×œ×¢× ×™×™× × ×• – גלעד היתכוון ל-behaviorism
http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14121
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%94%D7%91%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%96%D7%9D
×–×” פוסט ×ž×’× ×™×‘. ×•×”×§×•× ×¡×¤×˜ של ×œ×¤×¨×¡× ×ž×—×©×‘×•×ª ×œ× ×¡×“×•×¨×•×ª על ×”×•× ×’× ×ž×’× ×™×‘ כשלעצמו. ×בל ×œ× ×›×ª×‘×ª בסוף ×ת הדבר ×”×›×™ ×ž×’× ×™×‘, על ×”×›× ×™×¡×” לשדה.
וחוץ ×ž×ž×’× ×™×‘×•×ª:
× ×¨××” לי שלגבי ××•×•× ×’×¨×“ והיבדלות ×פשר ×ולי להעלות ×ת הטיעון של ברגר (×©× ×§×©×¨ ×œ×“×‘×¨×™× ×©×œ בורדייה ב'שוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×™×ž×œ×™×™×', ×”×™× ×˜ ×”×™× ×˜), ש×ומר שכן יש ×›×ן ×¢× ×™×™×Ÿ ×ª×•×›× ×™, × ×˜×™×™×” לסוג היבדלות ×ž×¡×•×™×™× ×“×•×•×§× ×•×œ× ×חר; בתור ××ž× ×•×ª של משוררי×-×œ×ž×©×•×¨×¨×™× (×”×’× ×©×”×™×• לה תמיד ×¤× ×˜×–×™×•×ª להיות ××ž× ×•×ª ×”×ž×•× ×™×ª דווק×), ×”××•×•× ×’×¨×“ × ×•×˜×” מטבעו להתעסק יותר ויותר ×‘×ž×“×™×•× ×•×‘×¨×¤×œ×§×¡×™×”-עצמית, כלומר כן להיות '××•×•× ×’×¨×“ בריבוע'.
×סף: תודה :).
ועדיין ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×יך ×”×‘×”×™×‘×™×•×¨×™×–× × ×›× ×¡ חזק.
קרן: ×œ× ×”×›× ×¡×ª×™ ×ת ×”×›× ×™×¡×” לשדה ×›×™ רציתי לחשוב על ×–×” עוד קצת, ו×ולי להפוך ×ת ×–×” לפוסט מושקע יותר. בלי ספוילרי×.
×œ× ×§×¨×תי ×ת הספר של ברגר (×ו ×ת שוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×™×ž×œ×™×™×. ×”×™× ×˜ ×”×™× ×˜), ×בל × ×¨××” לי שהתי×ור ×”×–×” דומה יחסית לתי×ור שלי, ×× ×”×‘× ×ª×™ × ×›×•×Ÿ. כלומר, ×”×ª×›×•× ×•×ª ×”×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª של ×”××•×•× ×’×¨×“ (×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª ב×מת ×ו בשיח) הן ×לו שיהפכו ×œ×ª×›×•× ×•×ª המבדילות של ×לו ×©×™×ª× ×’×“×• לו. ל×?
כן, ×בל לעומת התי×ור הבורדזי×× ×™ של משחק ××™× ×¡×•×¤×™ של היבדלויות שהתוכן ×‘×¢×¦× ×œ× ×ž×©× ×” בהן (כל מה שחשוב ×–×” לעשות ×חרת ממה ×©×¢×•×©×™× ×¢×›×©×™×•), התי×ור הברגרי×× ×™ ×™×מר שבתוך ×ותו חלק ×ליטיסטי של השדה, שבורדייה בשוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×ž×œ×™×™× ×§×•×¨× ×œ×• 'שדה הייצור המצומצ×', ×× ×©×™× ×™×™×˜×• לסוג ×ž×¡×•×™×™× (××•×•× ×’×¨×“×™) של היבדלויות.
×™×ללה, ×‘×•× × ×§×¨× ×ת שוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×ž×œ×™×™× ×•× ×›×ª×•×‘ עליו פוסט ביחד? (ו×ולי עוד מישהי/ו רוצה להצטרף?)
×בל, ×בל, ×בל התייחסתי לזה במפורש – ×œ× × ×™×ª×Ÿ ליצור כל היבדלות, ××œ× ×¨×§ היבדלות שתיתפס ×›×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª, שתיתפס כהיבדלות.
×בל ב×מת צריך ×œ×§×¨×•× ×ת ×–×”. יש לך ×ת המ×מר?
×בל, ×בל, ×בל מה ש×× ×™ ×ומרת ×”×•× ×חר ממה שהתייחסת ×ליו – שה××•×•× ×’×¨×“ ייטה ליצור *רק סוג ×ž×¡×•×™×™× ×©×œ היבדלויות* מתוך טווח ההיבדלויות שיכולות להיתפס ×›×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª; ×©×”×•× ×™×™×˜×” בכל ×–×ת לכיוון של "××•×•× ×’×¨×“ בריבוע" ×פילו ×× "× ×™×ו ×©×ž×¨× ×•×ª" ×”×™× ×פשרות ×–×ž×™× ×” יותר להיבדלות.
××”, עכשיו ×”×‘× ×ª×™ ×ותך. × ×¨××” לי שפשוט ×“×™×‘×¨× ×• על ×©× ×™ ×“×‘×¨×™× ×©×•× ×™×. ×× ×™ דיברתי על שדה הספרות בכללותו, ו×ת מדברת על הספרות ×”××•×•× ×’×¨×“×™×ª, ×©×”×™× ×ž×¢×™×Ÿ תת-שדה, ×©×ž×ª×§×™×™× ×‘×ª×•×š הספרות.
ו×× ×™ עדיין חושב שהסיכוי ל××•×•× ×’×¨×“ בריבוע קטן יחסית, ×’× ×‘×ª×•×š מי ×©×ž×ž×§× ×ת עצמו ×›××•×•× ×’×¨×“×™×¡×˜. חושב, ×œ× ×‘×˜×•×—. × ×¨××” לי שבמ×בק על משבצת ×”××•×•× ×’×¨×“, ×סטרטגיית ערעור טובה יותר מ"בו×ו × ×¢×©×” ×ת ×–×” יותר" תהיה "×”××•×•× ×’×¨×“ ×©×œ×›× ×¢×•×¡×§ ×‘×“×‘×¨×™× ×”×œ× × ×›×•× ×™×, ×ו מציג ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”× ×›×•× ×™× ×‘×“×¨×š ×”×œ× × ×›×•× ×”", וכך ×ו כך, היצירות עדיין כבולות למגבלות ×”×§×•×’× ×™×¦×™×” הרגילות ×©×œ× ×•, ×‘× ×™ ×”×ד×. ×•×’× ×× ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª ×”××•×•× ×’×¨×“ ×”×•× ×¡×¤×¨×•×ª ×œ×¡×•×¤×¨×™× ×•×©×™×¨×” למשוררי×, ×”×•× ×¢×“×™×™×Ÿ מטפח לעתי×, כפי ש×מרת, ש×יפות להיות ××ž× ×•×ª ×”×ž×•× ×™×ª.
כך ×ו כך, ×’× ×× ×–×¨× ×ž×¡×•×™×™× ×™×”×™×” ××•×•× ×’×¨×“ בריבוע, סביר ×œ×”× ×™×— ×©×”×ž×§×•× ×©×”×•× ×™×ª×¤×•×¡ בשדה הספרות כולו ×™×”×™×” שולי יחסי. ו×× ×œ× ×–×” ×™×”×™×” המקרה, סביר ×œ×”× ×™×— ×©×”×–×¨× ×©×™×—×œ×™×£ ×ותו ×œ× ×™×”×™×” ××•×•× ×’×¨×“ בשלישית.
×ž×¢× ×™×™×Ÿ ממש.
יש גירסה של 'השוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×ž×œ×™×™×' ×œ×¨×©×•×ª×›× – ×œ× ×ž×”×•×§×¦×¢×ª, ××£ ×¤×¢× ×œ× ×’×ž×¨× ×• ×ת כל הערות ×”×©×•×œ×™×™× ×”××™× ×¡×•×¤×™×•×ª – ×בל ×’× ×œ× ×¨×¢×”, ×ולי תלטשו ×ותה תוך כדי.
×©×œ×•× ×©×לתי×ל,
התי×וריות ש×תה מציג מסתדרות לי יופי ×¢× ×ª×™×וריות ש×× ×™ מכיר ×ž×ª×—×•× ×”×¡×•×¦×™×•×‘×œ×™×•×’×™×” (תי×וריה 2, × ×§×¨×ת "עקרון ההכבדה" של ×מוץ זהבי). ×ת תי×וריה 1, ×ת תי×וריית ×”×ž×—×–×™×§×™× ×‘×”×•×Ÿ הסימבולי מול הב××™× ×ž×§×¨×•×‘, × ×™×ª×Ÿ להקיש די בקלות ×ž×”×”×¢×§×¨×•× ×•×ª שמציב רוסו ב××ž× ×” החברתית. ×ו ×ž×”×ª×‘×•× ×•×ª מעמיקה ×‘×¢×•×œ× ×”×¤×•×œ×˜×™ הסובב ××•×ª× ×•.
ההת×מה בין ב×חטין (×œ× ×ž×›×™×¨), לבורדייה, ×œ×”×•×’×™× ××—×¨×™× ×ž×ª×—×•×ž×™× ×©×•× ×™×, יכולה להר×ות שיש ×›×ן ×כן חוקיות שמתחב×ת מתחת ×œ×¤× ×™ השטח, שכול ×”×”×•×’×™× ×–×™×”×•. ×ו שלחלופין × ×•×¦×¨×” חשיבה קבוצתית סמויה.
×× ×תה רוצה ×œ× ×¡×•×ª לבדוק ×ת עצמך, ממליץ לחפש ×”×•×’×™× "×ž×¢×¦×‘× ×™×" ×©×›×•×¤×¨×™× ×‘×“×‘×¨. ×ו לחלופין, לבדוק ×ת המצי×ות ×”× ×’×œ×™×ª לך ולר×ות ×”×× ×”×ª×™×וריות הללו מתיישבות ×¢× ×”×ž×¦×™×ות ש×תה מזהה. ×פשרות × ×•×¡×¤×ª ומומלצת, ×”×™× ×œ×—×¤×© ברי ×¤×œ×•×’×ª× ×©×™× ×¡×• לסתור ×ת ההוגי×.