כשלמדתי ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”, דיברו ×תי ×œ× ×¤×¢× ×¢×œ "הספרות". הכריחו ×ותי ×œ×§×¨×•× ×‘×›×ª×‘ העת "הספרות" על "הספרות כרב מערכת", למשל. שעממו ×ותי עד מוות בקורס "×ž×ž×¨×›×–×™× ×œ×ž×¨×›×–, תולדותיה של הספרות העברית", דוגמה × ×•×¡×¤×ª. וזה ×’×¨× ×œ×™ לדמיין ×ת "הספרות" ×”×–×ת. "הספרות" ×©×”× ×“×™×‘×¨×• עליה הייתה ×–×§× ×” מיובשת שיושבת חמוצה על כסתותיה בדרך מפולין בעודה עוברת בחריצי כרכרה ×™×©×¨×™× ×•×œ× ×¡×•×˜×” ממסלולה ××œ× ×›×“×™ לפגוש ×‘×ž×¡×œ×•×œ×™× ×™×©×¨×™× ×חרי×. ×–×” התמיה ×ותי, בגלל שהספרות שלי, זו שהכרתי ×‘×©× ×•×ª×™×™ כקור×ת, הייתה ×ישה בת ×—×ž×™×©×™× ×›×›×” ×¢× ×©×™×¢×¨ לבן ×רוך, כפות ×¨×’×œ×™×™× ×©×ž× ×ž× ×•×ª ×ž×ª×¤× ×§×•×ª, שכבר ר×תה הכל בחייה, ובגלל ×–×” ×”×™× ×ž×•×›× ×” לצחוק על הכל, למזוג לעצמה כוס ×‘×¨× ×“×™ בערב ולסלוח על הכל. ×בל ××£ ×חד ×œ× ×¨×¦×” לדבר על הספרות שלי, ××– הקשבתי למה ×©×”× ×מרו על "הספרות" שלה×.
×•×”× × ×ª× ×• בה ×¡×™×ž× ×™×, ×™×©×¨×™× ×’× ×”×. ×–'×× ×¨ ×›×–×”. ×–'×× ×¨ ההו×. ספרות של ×¢× ×›×–×”. ספרות של ת×ריך ×›×–×”. ספרות של ×¢× ×›×–×” בת×ריך ההו×. מעבר חד ×›×–×” מז'×× ×¨ ×›×–×” לז'×× ×¨ ההו×. המעבר הרך ×”×”×•× ×ž×–'×× ×¨ ×›×–×” לז'×× ×¨ ההו×. רק על חלוקה ×חת ברורה ויעילה ×”× ×œ× ×“×™×‘×¨×• כלל. ככל שהקשבתי ×œ×”× ×™×•×ª×¨, ×”×‘× ×ª×™ למה ×”× ×©×•×ª×§×™×. החלוקה ש×× ×™ הכרתי ×œ× ×¢×•×‘×“×ª תמיד. יש לה חריגי×. ×פשר לפסול ×ותה ×קדמית בקלות. ×בל כל ×¤×¢× ×©×”×–×›×¨×ª×™ ×ת החלוקה הזו ל×× ×©×™×, ×”× ×”×‘×™× ×• על מה ×× ×™ מדברת. ×œ× ×ª×ž×™×“ ×”×¡×›×ž× ×• ל×ן לשייך כל ספר, ×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª ×©× ×ª×§×œ×ª×™ ב×× ×©×™× ×©×œ× ×”×‘×™× ×• בכלל מה ×”× ×”×§×•×•×™× ×”×’×¡×™× ×©×œ החלוקה. ×ין לי ספק ש×× ×’×‘×¨×ª שיער לבן ספרות ×כן קיימת, ×”×™× ×”×™×™×ª×” תומכת בחלוקה שלי.
×× ×™ מדברת על חלוקה בין ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×•×ª ×œ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™×. רגע, ×œ×¤× ×™ ש××ª× ×¨×¦×™× ×œ×ž×˜×” לתגובות כדי להגיד לי ש×× ×™ ×ž×”×•×ª× ×™×ª ×•×©×•×‘×™× ×™×¡×˜×™×ª ו×הבלה ב×ופן כללי, ×× ×™ רוצה לתת ×¡×™×ž× ×™× ×’× ×‘×—×œ×•×§×” הזו. ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™× ×”× ×¡×¤×¨×™× ×©×‘×”× ×¨×‘×” העלילה יותר מתעצומות ×”× ×¤×©. ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™× ×”× ×¡×¤×¨×™× ×©×‘×”× ×× ×©×™× ×ž×©×¨×˜×˜×™× ×’×‘×•×œ×•×ª. ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™× ×”× ×¡×¤×¨×™× ×©×‘×”× ×™×© יותר ×¤×¨×˜×™× ×’×“×•×œ×™× ×ž×¤×¨×˜×™× ×§×˜× ×™×. ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™× × ×•×˜×™× ×™×•×ª×¨ להיות ×לגוריה. ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™× ×œ× ×‘×”×›×¨×— × ×›×ª×‘×• על ידי ×‘× ×™×. ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×•×ª ×”× ×›×œ ×–×”, ×בל להיפך. ×‘× ×™× × ×•×˜×™× ×œ×הוב ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™×, ×בל ×‘×™×ž×™× ×•, ×¢× ×›×œ ×”×‘× ×•×ª ×¢× ×–×™×¤×™ הזקן ×•×”×‘× ×™× ×¢× ×”×—×–×” החלק, לך תדע מה ×–×” בכלל ×ומר.
וגברת ספרות שיער לבן ×”×™× ×והבת ×ת כול×. ספר של ×‘× ×™× ×™×›×•×œ להיות טוב ×ו רע. ×•×’× ×¡×¤×¨ של ×‘× ×•×ª. ולפעמי×, בת, × ×’×™×“ ×× ×™, יכולה ×œ×§×¨×•× ×¡×¤×¨ של ×‘× ×™×, ולהגיד לעצמה ×©×”×™× ×™×•×“×¢×ª ×©×”×•× ×˜×•×‘, ×בל ×–×” ספר של ×‘× ×™×, וזה ×œ× ×”×§×˜×¢ שלה. ×•×’× ×œ×”×™×¤×š, ברור. ולמה ×× ×™ ×ומרת ×ת כל ×–×”? ×›×™ ל××—×¨×•× ×” קר×תי ×©× ×™ ×¡×¤×¨×™× ×ž×•×‘×”×§×™×: של ×‘× ×™× ×•×©×œ ×‘× ×•×ª, ×©×”× ×©× ×™×”× ×¡×¤×¨×™× ×˜×•×‘×™× (×חד ×ž×”× ×”×•× ×ž×¢×•×œ×” ממש, ו×חד ×ž×”× ×§×¨×תי בזכות ×’'יימס), ו×× ×™ יכולה סוף סוף לתת דוגמה, בלי ×œ×”×•×¦×™× ×“×™×‘×ª×• של ××£ סוג.
דוגמה ×חת
"×”×™×™× ×• ×©×§×˜×™× ×–×ž×Ÿ-מה ×•×œ× ×“×™×‘×¨× ×•. קתרין ישבה על המיטה ו×× ×™ הבטתי בה, ×בל ×œ× × ×’×¢× ×• ×–×” בזה. ×”×™×™× ×• ×ž×¨×•×—×§×™× ×›×ž×• בשעה שמישהו × ×›× ×¡ לחדר ×•×›×•×œ× × ×¢×©×™× ×¤×ª××•× × ×‘×•×›×™×. ×”×™× ×”×•×©×™×˜×” ×ת ידה ולקחה ×ת ידי.
'× ×›×•×Ÿ ש×תה ×œ× ×›×•×¢×¡, ×הובי?'
'ל×.'
'ו×תה ×œ× ×ž×¨×’×™×© ×©× ×¤×œ×ª למלכודת?'
'×ולי קצת. ×בל ×œ× ×‘×’×œ×œ×š.'
'×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ בגללי. ×ל תהיה טיפש. ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ למלוכדת ב×ופן כללי.'
'תמיד ×ž×¨×’×™×©×™× ×œ×›×•×“×™× ×ž×‘×—×™× ×” ביולוגית.'
במשך זמן רב ×”×™× ×™×©×‘×” מבלי ×œ× ×•×¢ ×ו להזיז ×ת ידה.
'תמיד ×–×ת ×œ× ×ž×œ×” יפה.'
'×× ×™ מצטער.'
'בסדר. ×בל תבין, ××£ ×¤×¢× ×œ× ×™×œ×“×ª×™ ו×פילו ×œ× ×הבתי ××£ ×חד מעול×. ×•× ×™×¡×™×ª×™ להיות כמו ש×תה רוצה ופת××•× ×תה ×ומר לי תמיד.'
'×× ×™ ×כרות לעצמי ×ת הלשון,' הצעתי.
'הו, ×הובי!' ×”×™× ×—×–×¨×” ×ž×”×ž×§×•× ×©×‘×• היתה. '×ל ×ª×©×™× ×œ×‘ ×לי.' שוב ×—×–×¨× ×• להיות יחד והמבוכה × ×¢×œ×ž×”. '×‘×¢×¦× ×× ×—× ×• ×יש ×חד, ו×סור ×œ× ×• ×œ× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×–×” ×ת ×–×” ×‘×›×•×•× ×”.'
'×–×” ×œ× ×™×§×¨×”.'
מתוך "הקץ ×œ× ×©×§", ××¨× ×¡×˜ ×”×ž×™× ×’×•×•×™, ×ª×¨×’×•× ×™×•×ב ×›"×¥, עמ' 160
דוגמה שתיי×
"×ž×’×“×œ× ×” חתכה המון כרוב. בעזרת ידידה הסכין. ידה ×”×וטומטית מוצ×ת ×ת הדרך ×ל × ×§×•×“×•×ª החיתוך המדויקות, מילימטר ×חר מילימטר ×ž× ×¡×¨ הלהב החד ×ת ר×ש הכרוב ×”×’×•× ×— לפרוסות דקיקות. ×‘×¢×¦× ×©×˜×•×ª ×”×™× ×œ×‘×¦×¢ עבודת חיתוך רבה כל-כך בלי מקצוע. ×בל ×ž×’×“×œ× ×” עושה ×–×ת בשמחה. ×ž×’×“×œ× ×” מוצ×ת ×ת הדרך חזרה ×ל שיווי-המשקל ×”×¤× ×™×ž×™. מגדלה מחתכת ×ת גידולי רגשות ×”×¤×¨× ×”×ž×יימי×, שיקוב חשף בה ל××—×¨×•× ×”, חתך ×חר חתך, מן הכרוב. כשר×ש הכרוב המוצק ×•×”× ×•×§×©×” הופך לערמת סרטי כרוב, ×—×“×œ×™× ×”×”×¨×’×©×•×ª להעיק ×•×œ×—× ×•×§, ×›×ילו ×”×וויר שבין חתכי הכרוב ×”×•× ×©×”×™×” חסר ×œ×ž×’×“×œ× ×” ×œ× ×©×™×ž×”… הפחד והחרדה שהתעוררו × ×¡×•×’×™×. ×ž×’×“×œ× ×” ××™× ×” תופסת מה טרף ×–×” עתה ×ת × ×©×™×ž×ª×”. בשקט ובשוויון-× ×¤×© מקרקש הלהב על הקרש. שקטה ובקצב ×חיד × ×•×©×ž×ª ×ž×’×“×œ× ×”. שוקולד ודג × ×—×™× ×‘×ž×—×‘×•× ×©×œ×”. כמו הפחד והחרדה. שלווה בכל"
מתוך "המכורה ×œ×©×™× ×”", ×לפרידה צ'ורדה, ×ª×¨×’×•× ××‘×¨×”× ×›×¨×ž×œ, עמ' 19.
×”× ×”, פעולה ושיחה, רגשות וסכין, ובכל ×–×ת, ברור ×œ×›×•×œ× ×ž×” ×”×•× ×ž×”. עכשיו ××ª× ×™×›×•×œ×™× ×œ×œ×›×ª לתגובות ולהגיד לי ש×× ×™ ×ž×”×•×ª× ×™×ª ו×הבלה. ×‘×¨×™× ×’ ×יט ×ון.
××—, מיטל. יש כל כך הרבה גברות מלבד שתי הגברות ×”×לה, וכל כך הרבה חלוקות, ×פילו בתוכי יש יותר מ×חת. קחי למשל ×ת ×¡×˜×™×‘× ×¡×•×Ÿ, ×”×•× ×œ×›×ורה סופר של ×‘× ×™×, ×בל בחלוקה, × × ×™×—, בין ×¡×¤×¨×™× ×©×¤×•× ×™× ×œ×“×ž×™×•×Ÿ לבין ×›×לה של×, ×”×•× ×™×•×©×‘ קרוב קרוב ×לי, ×œ× ×¤×—×•×ª מכל ספר "× ×©×™". (×œ× ×¨×§ ××™ המטמון המובן מ×ליו, ××œ× ×פילו יותר לילות ערב החדשי×, המחווה שלו ל×לף לילה ולילה).
×•×”×ž×™× ×’×•×•×™ ×”×•× ×¤×©×•×˜ דוחה. בספרייה שלי שמתי ×ותו ליד גרטרוד שטיין (שדרכה לו על כל היבלות) כדי לעצבן ×ותו.
×פשר לחלק לשחור ולבן, ×פשר לחלק ×œ×‘× ×™× ×•×‘× ×•×ª, ×פשר לחלק ×œ×¦×¢×™×¨×™× ×•×–×§× ×™×.
מזרח מערב
עשיר ×¢× ×™
לחלק ×œ×©× ×™×™× ×–×” כל כך טבעי ×•× ×¢×™× ×•×ž×¤×ª×”.
ועובד תמיד. ×•× ×•×ª×Ÿ ×ת הסיפוק ×”×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™ ×”×–×”. ויהיה קל ×œ×ž×¦×•× ×›×•×ª×‘×™× ×©×”× ×¨×—×•×§ לתוך ×חד הצדדי×. ××™×–×” צד שזה ×œ× ×™×”×™×”.
רק ש××™×–×” יופי ש××™×–×” חלוקה ×©×œ× × ×‘×—×¨ כל כך הרבה ספרות גדולה ממש תתעקש ×œ×”×ª× ×¢×¨ ולהיות מעורבבת ומבלבלת.
זהו. ×ין לי כוח יותר מזה.
וויי ×וף טופיק: ×ת בטוחה שהגבירה ספרות שלך ×”×™× ×œ× ×”×¢×œ×ž×” ×œ×‘× ×“×¨ במקרה?
קרן: ×× ×™ ×ופתע מ×וד ×× ×ž×™×˜×œ תדע מי ×–×ת מיס ×œ×‘× ×“×¨. ×בל כמובן שז×ת מיס ×œ×‘× ×“×¨.
×œ×¤×¢×ž×™× (בעיקר ×›×ן) ×›×•×ª×‘×™× "וזה ×›×” ברור, ×›×” מובן מ×ליו", ו××– ×œ× ×ž×¡×‘×™×¨×™×, ×›×™ ×–×” ברור ומובן מ×ליו.
קצת קשה לי ×¢× ×”×“×‘×¨×™× ×”×לה. מצד ×חד ×× ×™ ×והב רק ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×•×©×•×ž×¢ מדי ×¤×¢× ×©×ž×•×“×¨× ×™×–× ×–×” של ×‘× ×™×. מצד ×©× ×™ ×× ×™ והידידה היחידה שלי שממש בכל הקטע הסיקסו-×ריג×רי של יצירה × ×©×™×ª ת××•×ž×™× ×–×”×™× ×‘×˜×¢×. מצד שלישי קרן ×ומרת שספרות × ×©×™×ª ×–×” רי××œ×™×–× ×©××™× ×• עוסק בלשון. מצד רביעי מה שקר×ו לו ספרות × ×©×™×ª ×‘×©× ×•×ª ×”×©×‘×¢×™× ×”×™×” לכיוון ×”×בסטרקט. מצד חמישי ×’'יין ×וסטין, ×©×”×™× ×”×›×™ דה-פ×קטו ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×•×ª, ×”×™× ×“×•×ž×” הרבה יותר ×œ×”×ž×™× ×’×•×•×™ מ×שר לצ'ורדה.
×× ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×–×” ×œ× ×©×œ ×‘× ×•×ª ×× ×™ ×œ× ×ž×©×—×§×ª.
×בל מרית, ×–×” רק קו××¨×“×™× ×˜×•×ª. הרי כל ×חד עושה לעצמו ×ת מפת הספרות שלו, זו שמשפיעה עליו ×›×©×”×•× ×ž×•×©×™×˜ ידו למדף (כדי לקחת ספר ×ו כדי לשמור ספר ×הוב ×‘×ž×§×•× ×—×©×•×‘). של ×‘× ×™× ×•×©×œ ×‘× ×•×ª, זו חלוקה שעוזרת לי מ×ד. ו×× ×™ ×œ× ×והבת ×©×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ×™×” רק ×›×™ ×”×™× ×œ× ×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª, ×•×œ× ×ž×ª×ימה לכול×.
×’× ×× ×™ חשבתי ×©×”×ž×™× ×’×•×•×™ דוחה. ×בל ב×מת הספר ×”×–×” ×”×™×” ספר טוב ×‘×¢×™× ×™×™. וגרטרוד שטיין, ×”×™× ×‘×¢×¦×ž×” קצת בהמה, ב×מת קצת דומה ×œ×”×ž×™× ×’×•×•×™.
×ורי, LOL על התגובה המהולה ב-הו-כמה-תגובות-×›×לו-כבר-הגבתי. ×תה צודק, כמובן. ×•× ×™×¡×—×ª ×–×ת היטב. ×בל כמו ש×מרתי למרית, ×‘× ××“× ×ž×¤×ª×— קו××¨×“×™× ×˜×•×ª כדי לזהות ×¡×¤×¨×™× ××”×•×‘×™× ×•×œ× ××•×”×‘×™× ×¢×•×“ ×œ×¤× ×™ ×©×”×•× ×§×•×¨× ×ות×, והחלוקה הזו תמיד קצת ב×רון, ××– ×ווררתי ×ותה.
קרן, גמו שז'× ×™×” × ×™×—×©×”, ×ין לי מושג מי זו. ו×פילו הלכתי לדוד גוגל, ×•×”×•× ×”×—×–×™×¨ לי בדיוק ×ת הפוסט ×”×–×” כתשובה ר××©×•× ×” למיס ×œ×‘× ×“×¨ 🙂 ×בל ×”× ×—×ª×™ שזה משהו מה×רי פוטר, ×•× ×¨××” לי שצדקתי. וזה לגמרי של ×‘× ×™×.
× ', מה ×œ× ×‘×¨×•×¨ ומובן מ×ליו?
פל××™, ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×–×” ×”×›×™ של ×‘× ×™× (מרית, ×ל תלכי, ×–×” הרי ×œ× ×ומר ×›×œ×•× ×œ×’×‘×™ הקשר שלך ×œ×ž×•×“×¨× ×™×–×). ו×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” מה ×–×” רי××œ×™×–× ×©××™× ×• עוסק בלשון. ו×× ×™ ×’× ×œ× ×ž×›×™×¨×” ×’'ין ×וסטין, ×× ×™ חושבת. ×× ×™ יודעת ×©× ×’×™×“ ×יתמר ×הב ×ת זכרון דברי×. ו××– ×”×•× ×“×™×‘×¨ על ×–×” ×יתי ×•×¢× ×¢×“×™×”, ×•×‘×”× ×”×•×Ÿ ×חד ×× ×™ ועדיה ×”×¡×›×ž× ×• שזה של ×‘× ×™×. וזה ×œ× ×©×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שזה ספר טוב. סביר ×©×”×•× ×˜×•×‘. וסביר ×’× ×©×פשר ×œ×©×™× ×ותו בחלוקות ×חרות (של ×–'×× ×¨ וגל בספרות העברית ×•×ž×§×‘×™×œ×™× ×‘×¡×¤×¨×•×ª ×”×× ×’×œ×•-סקסית וכל ×–×”), ×בל התג ×”×–×” הספיק לי ולעדיה כדי לדעת ×©×”×•× ×œ× ×™×”×™×” חבר ×©×œ× ×•.
מיטל — ×בל ×× ×× ×ž×•×›× ×” להגיד ×’× ×©×”×רי פוטר ×–×” של ×‘× ×™×, ××– ויתרת ×וטומטית על כל משמעות ל×-×ישית לחלוקה שלך, ומה ×©× ×©×ר ×–×” "×¡×¤×¨×™× ×©×ž×™×˜×œ ועדיה ×ומרות עליהן שהן של ×‘× ×™×." ×•× ×“×ž×” שזו ×חת הסיבות שזו ×œ× ×—×œ×•×§×” ש×ת פוגשת ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” — שכל ×חד ×ו ×חת עושה ×ת החלוקה ×”×–×ת לפי גחמותיו ×ו גחמותיה, ו×ין ×©×•× ×—×œ×•×§×” יציבה ×›×ן בכלל.
×ומרות עליה×, כלומר. ×וף, ×’'× ×“×¨.
ועדיה קר××” ל××•×’×¨×™× ×¢×œ שלה על ×©× ×”×“×ž×•×™×•×ª מ"×”×יש ×œ×œ× ×ª×›×•× ×•×ª." שזה, לפי ×”×§×¨×™×˜×¨×™×•× ×™× ×©×ת ×¦×™×™× ×ª, הספר ×©×”×•× ×”×›×™ ספר-×‘× ×™× ×©× ×›×ª×‘ מ××– המצ×ת הדיו.
מיטל, בורות ×›×–×ת ×‘× ×•×’×¢ למיס ×œ×‘× ×“×¨ מציבה סימן ש×לה ×¨×¦×™× ×™ על הלגיטימציה שלך לכתוב על ספרות ×‘× ×•×ª…
×בל ב×מת, ×חרי שחשבתי עוד קצת והזזתי ×ת כל ההפרעות, הגעתי ×œ×ž×¡×§× ×” ש×ין ב×מת דבר ×›×–×” ספרות ×‘× ×•×ª, למרות ×©×œ×¨×’×¢×™× × ×“×ž×” שיש ושזה מסביר משהו, ×–×” כמו ההורוסקופ, ×œ×¤×¢×ž×™× ×’× ×–×” פוגע בול, ×בל ×–×” ×œ× ×‘×מת שימושי (והסליחה ×¢× ×›×œ ×”××™×¦×˜×’× ×™× ×™× ×©×¤×•×§×“×™× ×ת ×”×תר ×”×–×”).
×× ×™ יושב ×•×ž× ×¡×” לחשוב ×× ×™×© ב×מת ×¡×•×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™×, ×•×œ× ×ž×¦×œ×™×—. ×¤×™× ×˜×¨? עלמה קרועה על ×¤×™× ×˜×¨. גר×× ×˜ מוריסון? ברכט? ×–'× ×™×” ×והבת. מוסיל? ×בידן? עדיה בקטע. ×ל×ן רוב גרייה? גלי מתה על ×ל×ן רוב גרייה.
פל××™ ומרית ביחד. ידעתי שזה יקרה. ××ª× ×ª×‘×™×ו ××™×–×” ספר מדע ×‘×“×™×•× ×™.×¤× ×˜×–×™×”.סייפיי. ו××ª× ×ª×’×™×“×• עליו ×©×”×•× ×”×›×™ של ×‘× ×•×ª למרות ×©×”×•× ×מור להיות של ×‘× ×™×, ולכן ×”×˜×¢× ×” שלי ×œ× ×ª×§×¤×” ל××£ ×חד חוץ מלעצמי, ו×× ×™ ×× ×¡×” להגן על ×”×˜×¢× ×” שלי ו×× ×™ ×צהיר הצהרות מרחיקות לכת ו×חר כך ×צטרך לסגת מהן בבושה.
×בל כיוון ×©×”×ª×›×•× × ×ª×™ מר×ש ל×ופציה ×”×–×ת, ×× ×™ חושבת ש×× ×™ צריכה ×ת ×¢×–×¨×ª×›× ×‘×œ×”×‘×”×™×¨ ×ת ×”×˜×¢× ×”. כלומר, כמו שר××™×ª× ×‘×¤×•×¡×˜, ×ין לי הגדרות × ×•×§×©×•×ª וברורות. רק × ×˜×™×™×ª לב. שלמרות ×©×”×™× × ×˜×™×™×ª ליבי ×”×ישי והפרטי, ×× ×™ מ××ž×™× ×” שיש לה תוקף ××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™ יותר. כדי לעשות ×ת ×”××™× ×“×•×§×¦×™×” |צריך ספר ×©×›×•×œ× ×• קר×× ×•. ×–×” ×œ× ×™×”×™×” ספר מהז'×× ×¨×™× ×”×לו ×× ×™ ×©×•× ×ת ×ות×. ויש לי סיבות. שיבו×ו בפוסט × ×¤×¨×“. ××œ× ×¡×¤×¨ ×©× ×¡×›×™× ×©×”×•× ×˜×•×‘ ושיהיה ×œ× ×• ×›×™×£ לדון בו. ×”×וטוביוגרפיה של ×ליס ב. טוקל×ס?
ופל××™ לבד, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שיש ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™×. לסופר של ×‘× ×™× ×™×›×•×œ לצ×ת ספר של ×‘× ×•×ª. והדוגמה שלך ×”×™× ×’× ×›×›×” בעייתית ×‘×¢×™× ×™×™ ×›×™ ×תה מציין יוצ××™ דופן. ×–×” ×œ× ×ומר הרבה.
וו××™ מיטל, כל כך ל×! ×”×™× ×©×œ ×‘× ×•×ª, לגמרי 🙂
×× ×™ הייתי בטוח שתגידי "×–×”" ו-"×œ× ×–×”". (×ו טוב ×•×œ× ×˜×•×‘, ×בל הגדרה כזו ×”×™× ×›×ž×• הצפרדע מהבדיחה, ש×מרה קוו×ק-קוו×ק וירו בה ×›×™ "×”×™× ×™×“×¢×” יותר מדי"). × ×¨××” לי שהחלוקה הזו, הבלתי ×קדמית ו×ולי ×’× ×œ× ×ž×וד מועילה, ×”×™× ×”×¨××©×•× ×” שיש. כשקר×תי במקביל ×ת ×–×‘× ×’ ו×ת ×“×‘×¨×™× ×©×× ×™ ×œ× ×ž×’×œ×” ×ת יעל, ×œ× ×”×™×™×ª×™ יכול לשייך ××•×ª× ×œ×©×•× ×ž×—× ×” מלבד ×לה שכן.
והיו×, ממרומי ×©× ×” ×’' (×—×” ×—×”) ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שיש ××›×¡× ×™×” ×חת (×ו יותר) ×œ×¡×¤×¨×™× ×©×× ×™ ×הבתי. מה ×¢× ×™×™×Ÿ פרימו לוי ×צל רון ×œ×©× (×ו ××œ× ×” ×¤×¨× ×˜×”?)
הש×לה הב××” ×”×™×, ×× ×›×Ÿ, ×•× ×ª×§×œ×ª×™ בה במסגרות ×-×’×™×œ×ž× ×יות ×œ× ×ž×¢×˜×•×ª, ×”×™× ×‘×©×‘×™×œ מה ללמוד ספרות. ×× ×¨×§ לזה ×× ×™ מסוגל. במה ×˜×•×‘×™× ×œ×™×ž×•×“×™ הספרות משיחת הסלון? ×× ×™ עדיין שו×ל, ו×ולי התשובה שהציעה תלמידת תיכון שהשגחתי על ×‘×—×™× ×ª המגן שלה שווה בדיקה ×¨×¦×™× ×™×ª מש×× ×™×ž×•×›×Ÿ להודות: "×›×™ ×תה משועמ×"
×גב, לחלוטין ×œ× ×§×©×•×¨ ×בל × ×–×›×¨×ª×™, שמעתי ×¤×¢× ×ž×™×©×”×™ ×ומרת ברי×יון שהגיע הזמן ×©× ×©×™× ×‘×™×©×¨×ל יתחילו לכתוב מהכוס. ×מריה כזו × ×—×©×‘×ª לספרות ×‘× ×™× ×ו ×‘× ×•×ªÂ
טוב ועכשיו שקר×תי ×’× ×ת ש×ר התגובות יש לי ×’× ×ž×©×”×• ×ון טופיק להגיד למרות ש×× ×™ קצת מפחדת ש×ורי ×™× ×©×•×š ×ותי (ו×ולי קצת ×’× ×ž×ž×š, מיטל) – × ×¨××” לי שיש ×›×ן שתי ×˜×¢× ×•×ª ×©×•× ×•×ª שעל ×”×ž×’×™×‘×™× ×œ× ×©×•×š כל ×חת ×‘× ×¤×¨×“: הר××©×•× ×” ×”×™× ×©×”×¡×¤×¨×•×ª-×œ×‘× ×ª-השיער מתחלקת ×œ×©× ×™ ×¡×•×’×™× ×©×חד ×ž×”× ×”×•× ×›×ž×• ×“×•×’×ž× 1 ×•×”×©× ×™ כמו ×“×•×’×ž× 2 ב××™×–×” מובן משמעותי, ×•×”×©× ×™×” ×”×™× ×©×”×¡×•×’ הר×שון ×”×•× 'של ×‘× ×™×' ×•×”×©× ×™ 'של ×‘× ×•×ª' ב×יזשהו מובן משמעותי. × ×¨××” לי ×©×”×˜×¢× ×” הר××©×•× ×” ×”×™× ×ž×¢× ×™×™× ×ª (×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ×× ×× ×™ מסכימה ×יתה ×ו ל×, ×”×™× ×›×ילו על גבול ×”××™× ×˜×•×יטיביות ×בל ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” מ××™×–×” צד (×‘×¢×¦× ×”×™×™×ª×™ שמחה לפיכך ×× ×”×™×™×ª מדברת יותר על מה מ×פיין כל סוג)), ×•×”×˜×¢× ×” ×”×©× ×™×™×” צריכה לחכות לתשובה על הר××©×•× ×”.
קרן — × ×¨××” לי שיש ×ת ההגדרה של שילר לפ×תוס, ×©×”×™× ×ž×©×”×• כמו ×”×ª× ×’×“×•×ª-×ל-הרגש. ××– ×פשר ×ולי לחלק לספרות של פ×תוס שילרי (מה שמיטל קר××” לו ספרות של ×‘× ×™×) וספרות ×©×”×™× ×”×”×¤×š מפ×תוס שילרי.
בחלוקה ×”×¤× ×™×ž×™×ª שלי יש רק צד ×חד: יש ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×™×, ש×× ×™ רו××” ×ת ×”×§×¡× ×©×‘×”× ×בל ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להיקס×. וזהו. היתר × ×¨××” לי עובד לכול×, ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×”. ×ין דבר ×›×–×”, "×¡×¤×¨×™× ×©×œ ×‘× ×•×ª". ו×גב, ×”×שה ×”×–×§× ×” ×¢× ×”×—×¨×™×¦×™× ×‘×“×¨×š מפולין, ×–×ת שהציגו ×œ× ×• בחוג לתורת הספרות ×ª× ×¦×‘"×” – בגרסה ש×× ×™ ×”×¤× ×ž×ª×™ ב××•×ª× ×©×™×¢×•×¨×™× ×ž×‘×•××™×™×, היו לה בכיס ×ž×¡×¤×¨×™×™× ×ž×“×ž×ž×™× ×•×ª×וות רצח כל-×–'×× ×¨×™×ª. ×•×”×™× ×ž×¦××” חן ×‘×¢×™× ×™×™ 🙂
×™×•× ×ª×Ÿ, × ×¨××” לי ×©×”×™×™× ×• מתחילות לכתוב מהכוס מזמן ×× ×–×” ×œ× ×”×™×” × ×©×ž×¢ כל כך מעליב. ×–×” כמו שהטיות של "לתת" בהקשר של סקס הן תמיד ×œ×¨×¢×ª× ×• ("× ×•×ª× ×ª לו" ו"× ×•×ª×Ÿ לה" ×”× ×–×”×™× ×•×œ× ×”×¤×•×›×™×, ×™×?).
לי יש רק חלוקה ×חת- ×¡×¤×¨×™× ×¢× ×”×ž×•×Ÿ תי××•×¨×™× ×ž×™×•×ª×¨×™× ×©×œ×•×§×—×™× ×”×ž×•×Ÿ ×“×¤×™× ×•×¢×œ×™×”× ×× ×™ מדלגת. וכ×לה ש×ין ×‘×”× ×›×לה והקרי××” ×‘×”× ×”×™× × ×¢×™×ž×” וזורמת.
×’× ×œ×™ יש חלוקה ל"של ×‘× ×™×" ו"של ×‘× ×•×ª", ולכן ×”× ×”× ×ª×™ בפר×ות כשהגעתי לחלק ×”×–×” בפוסט, ×בל ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª ××, כמו בדיון שהתפתח פה, ×›×•×œ× ×”×™×• ×ž×¡×›×™×ž×™× ×¢×œ×™×”, ו×× ×”×™× ×—×•×¤×¤×ª לחלוקה שמוצעת בפוסט. כלומר, מה ש×× ×™ רוצה להגיד ×–×” ×©×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×ת הקריטריון מספיק טוב: מד×× ×‘×•×‘×רי רחוק מלהיות ×”×ž×™× ×’×•×•×™, ×¢× ×”×¢×™×¡×•×§ ×”××™× ×¡×•×¤×™ בשגרה, ×בל ×”×•× ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ספר של ×‘× ×™×. עוד ×“×•×’×ž× ×”×™× ×מ×דו מ×וד דומה לקטע שהב×ת מתוך צ'רדה, ×בל כש×× ×™ קור×ת ×ותו ×× ×™ ×ולי מרגישה ×ת הזרות ב×ופן ×”×›×™ ברור: ×”×•× ×›×ילו בצד שלי ×בל ברור ×©×”×•× ×ž×‘×—×•×¥, ×©×”×•× ×©×œ-×‘× ×™×.
××– מרית, ×ת ×ומרת שיש ספרות ×‘× ×™×? ×›×™ ×× ×›×Ÿ, ××– ×–×” ×’× ×ž×” ש××™×” ×ומרת, ו×× ×™ חושבת ש×תן צודקות. יש ספרות ×‘× ×™×, ××– ×”× ×—×ª×™ שיש ספרות ×‘× ×•×ª, ×בל ב×מת ×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ×” לתת בה סימן ×חד ש××™× ×• ההפיך מספרות ×‘× ×™×.
קרן וז'× ×™×”: http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=182633
פל××™, ×–×” מצחיק המהלך שעשית. ×תה ×œ× ×ž×¡×ª×“×¨ ×¢× ×—×œ×•×§×” של ×‘× ×™×-×‘× ×•×ª, ×בל בסדר ×¢× ×—×œ×•×§×” של פ×תוס שילרי-ההפך מפ×תוס שילרי?
×™×•× ×ª×Ÿ, ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ לעקוב ×חריך כלל. ×תה חושב ×©×”×”×‘×—× ×” בין ספרות ×‘× ×™× ×œ×¡×¤×¨×•×ª ×‘× ×•×ª ×”×™× ×”×¨××©×•× ×” שיש? בכל ×ופן, ×œ×•×ž×“×™× ×¡×¤×¨×•×ª כדי ללמוד לחשוב. ולכתוב מהכוס ×–×” ×”×›×™ × ×™×™× ×˜×™×–. ×”×™×•× ×”×›×™ ×›×•×ª×‘×™× ×ž×”×¦×™×¤×•×¨× ×™×™× ×”×¦×‘×•×¢×•×ª בלק, ×× ×©×•××œ×™× ×ותי.
קרן, × ×™×¡×™×ª×™ ×œ× ×©×•×š ×ת ×”×וף טופיק שלך, ו×× ×™ מתמקדת במה שחשבת ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ. שהספרות-×œ×‘× ×ª-השיער מתחלקת ×œ×©× ×™ ×¡×•×’×™× ×©×חד ×ž×”× ×”×•× ×›×ž×• ×“×•×’×ž× 1 ×•×”×©× ×™ כמו ×“×•×’×ž× 2 ב××™×–×” מובן משמעותי. ובכן, הספרות ×œ×‘× ×ª השיער ×”×™× ×ž×‘×—×™× ×ª×™ רק ×ותה מסגרת ספרותית שיכולה להכיל בתוכה ×“×‘×¨×™× ×ž×¡×•×’×™× ×©×•× ×™× ×›×œ עוד ×”× ×¢×•×©×™× ×ת ×¢×‘×•×“×ª× ×›×”×œ×›×” (כלומר, קומיקס טוב ×”×•× ×§×•×ž×™×§×¡ טוב לפי חוקי ×–'×× ×¨ הקומיקס, ×‘× ×™×’×•×“ לקומיקס ×”×•× ×—×¨× ×›×™ ×”×•× ×œ× ×¨×•×ž×Ÿ המ××” ×”-19). ובמקרה הפרטי ×”×–×”, ספרות ×œ×‘× ×ª שיער יכולה להבין שיש חלוקה בין ×‘× ×™× ×•×‘× ×•×ª ולקבל ×ת ×©× ×™ ×”×¡×•×’×™× ×‘×”× ×—×” ×©×”× ×¢×©×•×™×™× ×”×™×˜×‘.
הדס, ×וח, ×ת ×”×›×™ מפספסת. ×œ×¤×¢×ž×™× ×ª×™××•×¨×™× ××¨×•×›×™× ×”× ×›×œ כך × ×—×•×¦×™×. × ×’×™×“, כש×ת במתח, ויש פת××•× ×¤×¨×©×™×” ×œ× ×§×©×•×¨×” ו×רוכה, ××– ×ת מרגישה ×ת כפתור המתח שלך × ×ž×ª×— ×•× ×ž×ª×—. ×ו כשעומד לקרות משהו עצוב × ×•×¨×, והתי××•×¨×™× ×ž×¨×—×™×§×™× ×ותו קצת. ×ו סת×, ×›×©×‘× ×œ×š להשתין, ו×ת לוקחת ×ת הספר לשירותי×, ויודעת ×©×’× ×× ×œ× × ×•×¨× ×ª×ª×¨×›×–×™ בעמוד ×”×–×”, ××– ×–×” ×™×”×™×” בסדר.
×יילת, מד×× ×‘×•×‘×רי ×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ של ×‘× ×™×. יש לך ×ולי הגדרה יותר טובה משלי?
כמה מחשבות מבולבלות:
×. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש דבר ×›×–×”, ספרות-×‘× ×™×/×‘× ×•×ª, לפחות ×œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ ×”××•× ×˜×•×œ×•×’×™ החמור, ×›×–×” שבו כל ספר שייך ל×חת מהקבוצות הללו, ×©× ×™×ª×Ÿ לפרוט ×ת ×ª×›×•× ×•×ª×™×” לרשימה מסודרת. ×בל ×× ×™ כן חושב ×©×”×”×‘×—× ×” הזו מ×וד ××™× ×˜×•×יטיבית, לי לפחות, וה××™× ×˜×•×יטיביות שלה ×ž×¢× ×™×™× ×ª. ×›×™ ×× ×›×œ כך קשה לפרוט ×ת החלוקה הזו ×œ×ª×›×•× ×•×ª, ולסדר ב×מצעותה ×©× ×™ ×–'×× ×¨×™× ×ž×§×‘×™×œ×™× ×•×™×¤×™×, ××– למה לעז×זל ×”×™× ×—×–×§×” כל כך בכל ×–×ת?
ב. ×× ×™ ×œ× ×›×œ כך יודע למה, ×בל ×ולי ×–×” ×œ× ×§×©×•×¨ לספרות בכלל. ×ולי קל ליצור ×ת ×”×”×‘×—× ×” הזו בין ספרות ×‘× ×™× ×œ×‘× ×•×ª פשוט מכיוון ×©×”×”×‘×—× ×” בין ×‘× ×™× ×œ×‘× ×•×ª ×¢×•× ×” לכמעט כל דבר בשדה התרבות ובכלל, בערך כמו שהחלוקה בין ימין לשמ×ל מוחלת על כל כך הרבה שדות ×—×‘×¨×ª×™×™× ×‘×§×œ×•×ª, ×’× ×›×©×”×™× ×¨×§ בקושי ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª לה×.
×’. ×–×” יכול ×’× ×œ×”×¡×‘×™×¨ למה כל כך קשה להפוך ×ת החלוקה הזו לחלוקה ×–'×× ×¨×™×ª של ממש. ×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ ×©×”×™× ××™× ×˜×•×יטיבית, ×•×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ ×©×”×™× ×ž×™×•×‘×ת ×ל הספרות משדות ×חרי×, ×•×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ שהקטגוריות "×‘× ×™×" ו"×‘× ×•×ª" הן כל כך עמומות תרבותית.
ד. ומצד ×©× ×™, יש בעליל יצירות של ×‘× ×™× ×•×™×¦×™×¨×•×ª של ×‘× ×•×ª. ×× ×™ חושב ×“×•×•×§× ×¢×œ ×§×•×œ× ×•×¢, ×©×©× ×”×—×œ×•×§×” הזו ×”×™× ×›×‘×¨ כמעט קל×סית, ×•×¢×•× ×” בד"×› לסוג ×”× ×ž×¢×Ÿ ש×ליו הסרט מכוון (צ'יק פליקס מול סרטי פעולה, × × ×™×—). וזה ×œ× ×ž×§×¨×” שקל כל כך ×œ×™×™×©× ×ת החלוקה הזו על יצירות פשוטות יחסית ומסחריות מ×וד (מ×חר שחלק × ×™×›×¨ ×ž×”×§×•×œ× ×•×¢ הפך כבר מזמן ל××ž× ×•×ª מדעית-למחצה, שמיוצרת על סמך מבדקי קהל וכו'), וזה עוד פחות מקרי שכ×שר ×ž×’×™×¢×™× ×œ×™×¦×™×¨×•×ª יותר מורכבות כל העסק משתבש קצת.
וזהו.
××”, ופל××™: עדיה ×©× ××” ×ת "×”×יש ×‘×œ× ×ª×›×•× ×•×ª", בגלל ×©×”×•× ×¡×¤×¨ של ×‘× ×™×.
לייק גדול ל×יתמר (×'-ד'). ×–×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×–×”.
מיטל, ככל שהזמן עובר ×”××‘×—× ×” ×”×–×ת בין ×‘× ×™× ×‘× ×•×ª ×”×™× ×œ× ×¨×§ ×œ× ×ž×©×›× ×¢×ª ×‘×¢×™× ×™(הורוסקופ וגו') ××œ× ×’× ×ž×™×•×©× ×ª ומצמצמת (שתי ×˜×¢× ×•×ª ×©×•× ×•×ª). ×›×™ ב×יזשהו ×ž×§×•× – ×©×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª ×ליו ×בל מה לעשות – ×× ×™ קור×ת ×ותה ×’× ×›×ª×›×ª×™×‘. ×›"×יך ×× ×™ צריכה לכתוב ב×ופן ××•×ª× ×˜×™" בהיותי × ×§×‘×”, וישר ×× ×™ מרגישה ×©×œ×•×§×—×™× ×œ×™ ×ת ×”×¦×¢×¦×•×¢×™× (למשל הרפתק×ות ×•×ž×•×“×¨× ×™×–×).
×× ×™ זוכרת היטב ×ת ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שבה × ×ª×§×œ×ª×™ ×‘×›×ª×‘×™× ×©×œ ברכט על התי×טרון ×”×פי. הרגשתי ×ž×•×‘× ×ª ב×ופן ×©×©×•× ×‘×ª ×œ× ×’×¨×ž×” לי להרגיש, ×•×›× "ל ויטו ××§×•× ×¦'×™ שעליו כתבתי ×’× ×¤×”. ×•×œ× ×ž×©× ×” ×©×”×•× ×œ× ×‘×“×™×•×§ סופר, ×”×•× ×”×›×™ בן לפי סוג ×”×× ×˜×’×•× ×™×–× ×©×”×•× ×¢×•×¨×¨ בך, ולי ×”×•× × ×•×ª×Ÿ מרחב ו×וויר ×©×œ× ×§×™×‘×œ×ª×™ ×ž×©×•× ×¡×•×¤×¨×ª, ×פילו ×œ× ×¡×œ×ž×” לגרלף (למבוגרי×), ×©×”×™× ×חת הסופרות ×”×הובות עלי ×•×’× ×ž×ª×—×¨×” ×¨×¦×™× ×™×ª במיס ×œ×‘× ×“×¨ על ×’×™×œ×•× ×’×‘×¨×ª ספרות שלך.
הסיבה שבגללה ×× ×™ כל כך ×והבת ×ת הסיפור ×”××™×¡×œ× ×“×™ ×”×–×” מהמ××” השלוש עשרה
http://wp.me/pSKif-gG0
×”×•× ×©×”×ž×œ×š ×©× ×—×•×¤×©×™, ב×מת חופשי, לבחור ×ת ×”×”×ª× ×”×’×•×ª המת×ימה לו מסק×לה שהקצה ×”×חד שלה "גברי" לגמרי (×›×©×”×•× ×ž×¦×™×¢ לרצוח למשל, כלומר להשתמש בכוח) והקצה ×”×©× ×™ "× ×©×™" כמו הקשבה (×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על חומרי ×•×¨×•×—× ×™ ועוד כל ×ž×™× ×™ דיכוטומיות ×›×לה שמכריחות ×ותך לבחור צד, ×חת ולתמיד).
×בל ×”×™× ×”×‘× ××“× ×”×™×—×™×“×™ ש×× ×™ מכיר ×©×§×¨× ×ת ×©× ×™ הכרכי×!
מיטל — ×× ×™ ×ומר פ×תוס שילרי וההפך מפ×תוס שילרי ×›×™ × ×¨××” לי שעל ×–×” ×ת מדברת. שמה ש×ת קור×ת לו "של ×‘× ×™×" ×–×” ×¡×¤×¨×™× ×©×¢×•×‘×“×™× ×¢×œ צורות של מרחק ×•×”×ª× ×ª×§×•×ª ×•×”×ª× ×’×“×•×ª ומה ש×ת קור×ת לו "של ×‘× ×•×ª" ×–×” ×¡×¤×¨×™× ×©×¢×•×‘×“×™× ×¢×œ שקיעה-בתוך ועל להרפות ועל התמסרות.
××”, וחוץ מזה, בסוף ×™×•×¦× ×œ×“×¢×ª×™ שמה ש×ת ×ומרת ×–×” שספרות של ×‘× ×™× ×ž×“×‘×¨×ª ×ל השכל וספרות של ×‘× ×•×ª מדברת ×ל החושי×. שזה קצת ×וף.
×המ.. ×œ× ×”×™×—×™×“×”!
משהו ×‘×©× ×™ ×”×§×˜×¢×™× ×©×‘×—×¨×ª לצטט × ×¨××” לי כמעט פרודי. ×œ×©× ×™ ×”×›×™×•×•× ×™×. ×”×œ×§×•× ×™×•×ª הגברית ×”×–×ת, הרוך הקשה של ×”×ž×™× ×’×•×•×™ לעומת הדרמה הסוערת/×—× ×•×§×” של הכרוב הסימבולי ×ך הכל-כך פרוז××™ של צ'ורדה. (× ×“×ž×” לי ×©×’× ×”×‘×—×™×¨×” ×œ×›× ×•×ª ×¡×•×¤×¨×™× ×‘×©×ž×•×ª המשפחה ×©×œ×”× ×”×™× ×קט מ×וד גברי (קציר ומרדוק × ×©×ž×¢×•×ª ×›×›×” קשוחות ×œ× ×¤×—×•×ª ×”×ž×™× ×’×•×•×™))
משהו רע קורה לספרות ב×קדמיה, ×ž×•×¦×¦×™× ×ž×ž× ×” ×ת לשדה, ×ž×™×™×‘×©×™× ×ותה ו××– ×ª×•×œ×™× ×œ×ª×¦×•×’×”. ×× ×”×™×™×ª×™ צריך לבחור ×¡×¤×¨×™× ×œ×§×¨×™××” על פי ×”× ×™×ª×•×— ×”×קדמי ×©×œ×”× ×›× ×¨××” הייתי הופך לחובב ×ª×•×›× ×™×•×ª רי×ליטי. ×›×™ ××™×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ יכול להיות ל××“× ××™× ×˜×™×œ×’× ×˜×™ ובעל רגש בסמרטוט ×›×–×”? הספרות מבעד ×”×ž×©×§×¤×™×™× ×”××§×“×ž×™×™× × ×¨×תה לי כמו בירוקרט זקן, × ×•×§×©×” מ×וד, קצר רו××™ ×¢× ×¨×’×™×©×•×ª של פקיד שומה. ולפעמי×, ×›×©×”×•× ×‘×ž×¦×‘ רוח טוב, × × ×™×— בשבת ×חר"צ ×”×•× ×”×•×¤×š למין דוד ×ž×©×¢×ž× ×¢× ×›×•×¡ תה רותח ובדיחות קרש ×©×œ× ×ž×ª×—×©×§ להיות בחברתו.
עבורי הספרות ×”×™× × ×¢×¨ (×ו × ×¢×¨×”, ×–×” ×œ× ×ž×©× ×”) מתבגר, ×× ×¨×›×™×¡×˜, שמקבל הכל ×ך ×’× ×ž×’×œ×” הכל, הכל חדש לו ו×ולי ×”×•× ×¨×§ עושה ×ת עצמו מקבל, ×›×™ ×”×•× ×¢×•×“ ×œ× ×™×•×“×¢ לשפוט בכוחות עצמו. ×”×•× ×ž×ª×¨×•×¦×¥ ובועט, ×בל ×’× ×‘×•×›×” בלילה על ×–×” ש××£ ×חד ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×ותו.
× .ב.
ספרי ×‘× ×•×ª ×–×” ×’× ×›×™×£. ×בל ×‘×ž×™× ×•×Ÿ…
×יתמר, × ×¨××” לי ×©×™×•×¦× ×©×תה ×’×ון. ×× ×™ חושבת שכש×× ×™ חושבת על ספרות של ×‘× ×™×, ×× ×™ יכולה ל×פיין ×ותה רק במה ש×× ×™ חושבת ב×ופן כללי ×©×”×•× "של ×‘× ×™×" (× ×’×™×“, עיוורון מסוג מסוי×, × ×’×™×“ העדפת ×¤×ª×¨×•× ×•×ª על ×¤× ×™ ×מפתיה פשוטה). ולכן, ×©×•× ×ž×פיין ש×× ×™ ×ציע לספרות ×‘× ×™× ×œ× ×™×”×™×” תקף במלו×ו ל××“× ×חר, ×›×™ כל ×חד חושב על "של ×‘× ×™×" ×ו על "של ×‘× ×•×ª" ×חרת.
×¢× ×–×ת, כמו ש×ומרי×, ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ×יתך לגבי הסרטי×. של ×‘× ×™× ×–×” ×œ× ×ומר מערבון ×ו סרט פעולה ×ו משהו ×›×–×”. בכל ×–×ת, ×× ×™ ×œ× ×שת שיווק 🙂
מרית, × ×›×•×Ÿ! ××§×•× ×¦'×™ ×”×•× ×”×›×™ בן ×‘×¢×™× ×™×™. רק ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” למה ×–×” סוג של תכתיב ×‘×¢×™× ×™×™×š. כלומר, ×× ×”×™×™×ª×™ קור×ת לזה "ספרות ש××™× ×” ×ž×•× ×¢×ª פעולה", ×–×” ×”×™×” יותר טוב?
וג×, ×× ×™ ×ž×‘×™× ×” ×ת ×”×”×ª× ×’×“×•×ª ×”×¢×§×¨×•× ×™×ª לדיכוטומיות ו×× ×™ ×’× ×—×•×ª×¨×ª לבטל ×ותן במחשבה שלי, ×בל בסוף יש ×“×‘×¨×™× ×©×ž×ª×§×‘×¢×™× ×‘×ž×—×©×‘×” כדיכטומיה, ל×?
פל××™, ממש ×œ× ×”×ª×ž×¡×¨×•×ª והרפיה. ×× ×™ ×œ× ×©×™×¢×•×¨ יוגה 🙂 ×–×” ב×מת קשור, כמו שרגע ×מרתי למרית, ל×יזשהו ציר מרכזי של פעולה בתוך הספר ועד כמה ×“×‘×¨×™× ×©×§×•×¨×™× ×‘×¢×•×œ× ×”×—×™×¦×•× ×™ לחיי הרגש של הדמות ×ž× ×™×¢×™× ×ת העלילה קדימה.
×’'וזף, ×תה המגיב ×”×›×™ כיפי בשרשור ×”×–×” 🙂 ו×× ×™ חושבת שהספרות שלך והספרות שלי יכולות בהחלט לשחק ב××•×œ×™× ×’.
×בל ×× ×œ×-×ž×•× ×¢×ª-פעולה ×–×” של ×‘× ×•×ª, ××– ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×–×” ×”×›×™ של ×‘× ×•×ª, ל×? ×ו ×©×”×ª×›×•× ×ª הפוך, של×-×ž×•× ×¢×ª-פעולה ×–×” של ×‘× ×™×?
מה, ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×–×” ×ž×œ× ×“×‘×¨×™×. ×ין דין פיצ'×’'רלד כדין ×’'ויס (×× ×›×™ ×œ×©× ×™×”× ×™×© יותר מדי ×’×¨×©×™×™× ×‘×©×) ×•×œ× ×“×™×Ÿ ×§×•× ×¨×ד כדין וולף. ×× ×תה ×ומר ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×•×ž×ª×›×•×•×Ÿ ×œ×–×¨× ×”×ª×•×“×¢×”, ××– כן, ×–×¨× ×”×ª×•×“×¢×” ×”×•× ×¢×§×¨×•× ×™×ª של ×‘× ×•×ª. ×ו לפחות ×–×¨× ×”×ª×•×“×¢×” ש×× ×™ קר×תי. ×× ×™ ×œ× ×והבת ×ותו מסיבות ×חרות לחלוטין.
××– ×”×יש ×‘×œ× ×ª×›×•× ×•×ª ×–×” ספר של ×‘× ×•×ª. ×•×’× ×”×”×ž×©×š של זכרון דברי×, "סוף דבר," ממה שקר×תי. (×ת זכרון ×“×‘×¨×™× ×œ× ×§×¨×תי). טוב, ×× ×™ מפסיק. ×בל ×× ×™ מבולבל × ×•×¨×.
× ×¨××” לי ש×תה מבולבל ×›×™ ×תה ×ž× ×¡×” להלביש ×ת החלוקה הזו על החלוקה הקיימת. כלומר, לקחת ×ת ×–×¨× ×”×ª×•×“×¢×” ולקבוע ×× ×”×•× ×©×œ ×‘× ×™× ×ו של ×‘× ×•×ª. בעוד החלוקה הזו ×”×™× ×œ×’×ž×¨×™ ברמת הספר הבודד.
כן, ×›×™ ×–×” × ×™×˜×¨×œ×™, ×–×” ×œ× ×ישי. ×–×” ×œ× ×›×ילו ×× ×™ בוגדת בצו מגדרי ובעצמי.
כש×ת ×ומרת ספרות ×‘× ×•×ª ×ת ×›×ילו כובלת ×ת ×–×” לעוד המון דברי×.
טוב, יותר מדי ×©× ×™× ×©×œ ×’'ודית ב×טלר דפקו לי ×ת המוח ×›×›×” שספרות של ×‘× ×•×ª ×–×” בחוויה שלי ×’× ×œ×’×ž×¨×™ בחירה שלי (כלומר, ×× ×–×” מתייחס ×לי ×ו ל×).
××– רגע, ×ת עדיין ×œ× ×™×•×“×¢×ª מי ×–×ת מיס ×œ×‘× ×“×¨ המקורית? ×›×™ ×ת הולכת ל×כול כובע מה-×–×” גדול.
(רק רפרפתי על התגובות, ×œ× ×”×ª×¢×ž×§×ª×™)
ל×. מי זו?
תגובלתגובה! הידד!
מיס ×œ×‘× ×“×¨ ×”×™× ×“×ž×•×ª מופל××” מעולמה של ×ן שרלי (×”×סופית).
(:
×וח, תמיד ×©× ×תי ×ותה, ×ת ×”×’'×™× ×’'ית ×”× ×•×“× ×™×§×™×ª 🙂
ב×רווווורררר 🙂
מה ש××™×” ×מרה!
ועכשיו, לסרטון התו××:
http://www.youtube.com/watch?v=_RmWZClvNCw&feature=related
קשה לי לכתוב ×ת ×–×”..×בל הסיפור הקץ ×œ× ×©×§ ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ ×œ× ×˜×•×‘! הספר מצויין – ..בכל ×–×ת ×”×ž×™× ×’×•×™×™..×חת הבעיות בסיפור ×”×™× ×”×¨×•×ž× ×˜×™×•×ª חסרת הבסיס בסיפור..המוות בסוף הסיפור ×’× ×›×Ÿ ×œ× ×‘×¨×•×¨…הגיבור המ×והב הפציפיסט ×ך מסוקס ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ברור..×›× ×¨××” ×”×ž×™× ×’×•×™×™ ×œ× ×¨×¦×” לכתוב על מערכת ×™×—×¡×™× ××œ× ×œ×”×©×ª×ž×© בה כמט×פורה וכזרז דרמטי ל×יוולת של לחימה-מלחמה-מיליט×ריזׅהסיפור ×œ× ×˜×•×‘ ×›×™ ×‘× ×™×’×•×“ לספרו למי צילצלו ×”×¤×¢×ž×•× ×™×…×”×§×•×¨× (×ו ×× ×™ בכל ×ופן…) ×œ× ×ž×¦×œ×™×— להבין ×ת סיפור ×”×הבה..המטפורה פשוט ×œ× ×ž×•×¦×œ×—×ª…