המ×מץ ×©×œ× ×• להגן עליה עליה מדבר על ××™Ö¾×פשרותה להâ€×¤×’×¢. כמו ההעדרות שלה כשהכ×ן והעכשיו עשוי לכבודה. ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘. ×–×” שמח לקרות. ×”×™×” ×ירוע – כמו ששלמה ×’×¨×•× ×™×š זוכר ×ת בן־גוריון – ×œ× ×œ×”×’×™×“ לו תודה, ×œ× ×ª×•×“×”. ×œ× ×œ×”×¨×™×¢ לו, רק לברך ×ותו.
תר×ו ×ת ×”××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ שלי. ×–×” עירוּב טעמי×. ×ין לה ××£Ö¾×¤×¢× ×”×©Öµ×Ö¾×”×חד.
'××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘' ×–×” הרכב: ×©× ×™ שמות־עצ×, צמד, ×”×©× ×™ מיד ל×חר הר×שון, ×”× × ×¡×›×ž×™× ×œ×©×Ö¾×¢×¦× ×חד כמו, ×“×•×’×ž× ×חרת, ש×־עצ×. למה ×× ×—× ×• × ×“×¨×©×™× ×œ×›×–×”? יש לי בת־דודה. ×”×™× ×‘×ªÖ¾×חות ל×מי, ××œ× ×©×× ×—× ×• ×œ× ×ž×’×™×¢×™× ×œ×–×”, יש לזה ש×, ××—×™Ö¸× ×™×ª. דוברי ×× ×’×œ×™×ª ×œ× ×”×•×œ×›×™× ×œ-tooth doctor במקרה של ×›×ב בפה, ××œ× ×œ-dentist. יש ×יזו ×ž× ×•×—×” בלהבין ×ת ×”×¢×•×œ× ×›×¡×›×•× ×”×©×ž×•×ª: ×”×¢×•×œ× ×ž×›×™×œ ×©×™× ×™×™×, רופ××™×, ××—×™×, דודי×, ×‘× ×™×, ××—×™Ö¸× ×™×; ×בל ×œ× ×‘× ×™Ö¾×“×•×“×™× ×•×¨×•×¤××™Ö¾×©×™× ×™×™× â€“ ×ת ×לה ×× ×—× ×• ×ž×¨×›×™×‘×™× ×‘× ×•Ö¼, בתי×ור ש×× ×• × ×•×ª× ×™×; וכן, ×’× ×œ× ×‘× ×™Ö¾××—×™× â€“ ×לה כבר × ×¡×¤×¨×• תחת ××—×™Ö¸× ×™×. ×בל.
×ולי ×חרת. ו×× ×ž×§×¤×™×“×™×, ××– כבר למעלה ×˜×¢× ×•: × ×›×ª×‘ 'יש לי בת־דודה', מי שמסוגל לה×מין ששפה מחזיקה ×יזו ×פשרות לפגיעה בעצמה עלול לתקן ל־'יש לדודתי בת'. ×בל ××—× ×• ×™×•×“×¢×™× ×©×–×• ×œ× ×‘×ª הדודה בה מדובר ××œ× ×”×‘Ö·Ö¼×ªÖ¾×“Ö¼×•Ö¹×“Ö¸×” (הַבַּדּוֹדָה). כש×× ×™ כותב ×©× ×™ שמות בלי רווח ומוסיף מקף ×‘×™× ×”× (מה ×©×œ× × ×“×¨×© בשפות ×חרות כמו ×× ×’×œ×™×ª – boathouse, ×ו העברית של ×בידן – בֹקרקיץ), ×× ×™ טוען שיש הדבר ×”×–×” בעול×, ×× ×™ מביע ×ת הל××©× ×©×œ×•. בן־דוד ×œ× ×–×”×” לבן של הדוד.
×× ×™ ×ומר ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘.
×›×שר ×ž×‘×¦×¢×™× ×”×¨×›×‘ מעין ×–×”? מי × ×§×‘×¢? מי × ×—×©×£? מי הלשין על מי? כביכול ××™× × ×• ×™×•×“×¢×™× ×“×‘×¨ על הרחוב, ××œ× ×¢×œ ×”××ž× ×•×ª – זוהי ××ž× ×•×ª של הרחוב. (×¢×•×©×™× ××ž× ×•×ª ברחוב. ×ž×¦×™×’×™× ××ž× ×•×ª ברחוב. ×¢×•×©×™× ××ž× ×•×ª על ×ודות הרחוב. ×¢×•×©×™× ××ž× ×•×ª על גבי הרחוב. הרחוב עושה ××ž× ×•×ª. ×—×•×©×‘×™× ×•×ž×¡×¤×¨×™× ×¢×œ ×”××ž× ×•×ª×™ שברחוב.) ×ך מה ×”×›×•×•× ×” ב××ž× ×•×ª של הרחוב? כדי ×©× ×–×”×” ×ותה ככזו ×¢×œ×™× ×• לדעת מהו הרחוב ×”×–×”, שה××ž× ×•×ª ×”×™× ×©×œ×•, ×¢×œ×™× ×• להגדיר, ל×רגן ולסמן. השיח המט×Ö¾××ž× ×•×ª×™, בדומה להרבה ×ž×”×©×™×—×™× ×ž×¡×•×’ ×–×”, ×”×•× ×ž×©×—×§ שפה של הגדרות וחלוקות, וכ×ן ×ž×•×©× ×”×©×™×— ×”×•× ×”×§×•×‘×¢ ×ת ×וצר המילי×. כלומר, למעשה ×œ× × ×™×ª×Ÿ להבדיל ×‘×™× ×•, הדבר, לבין הדיבור עליו. ×ך מהי ×”××ž× ×•×ª ×©×”×™× ×©×™×—?
הש×לה ×”×–×ת מבקשת ×’× ×ת הב××”: מהי ×”××ž× ×•×ª ×›×©×”×™× ×©×™×—? ושתהין, תמיד: ×”×× ×× ×—× ×• עדין מדברי×? על מה ×תה מדבר?
בסרט תיעודי על ×¤×¨× ×¡×™×¡ בייקון, ×™×©× ×” ×¡×¦×™× ×” בה הבמ××™ שו×ל ×ת בייקון לגבי ציור שלו ×”× ×ž×¦× ×¢×œ הכן בסטודיו. בציור מופיעה דמות מעוותת במרכז חדר ×בסטרקטי ומקדימה מוצב כד על שולחן. בייקון, ×”× ×™×¦×‘ מול ההכרח לדבר, תוהה ×”×× ×”×›×“ ×”×•× ×ž×”×¡×’× ×•×Ÿ ×”× ×›×•×Ÿ, ×ולי ×”×™×” צריך להיות כד ×™×•×•× ×™ למשל? השיח ××™× × ×• יכול להוות ×ת כל היצירה, ×”×•× ×—×™×™×‘ להש×ר ×ž×¦×•×ž×¦× ×›×“×™ ל×פשר ×ת העודפות ×”××™× ×”×¨× ×˜×™×ª של היצירה. כדי לשמור על היצירה שלו ×‘×—×™×™× ×‘×™×™×§×•×Ÿ הקריב ×ת הכד. ×ך מה ×× ×”×˜×§×¡×˜ ×”×–×”? ×”×ין ×’× ×”×•× ×ž×¢×œ×” ש×לות של מקור וייצוג? × ×לץ לה×מין שרעיון העדפות מוחזק ×›×ן ב×ופק ×”×יטרציה כגבול של סדרה ×ž×ª×›× ×¡×ª. עודפות זו × ×©×ž×¨×ª ×¤× ×™×ž×™×ª ליצירה, בכל יצירה ×”×™× ×ª×•×¤×™×¢ ×חרת ×•×œ×¢×•×œ× ×œ× ×‘× ×¤×¨×“ מ××£ חלק שלה. ×˜×›× ×™×§×•×ª של הזרה רק יצרו עוד שכבות ×—×™×¦×•× ×™×•×ª למה ×©×”×•× ×”×ž×•×‘×Ÿ מ×ליו (המובן-מ×ליו ×”×•× ××™× ×• הצפוי. שכן הצפוי ×”×•× ×ž×¡×•×¨×¡), מה ש×יתו ×× ×• ×¨×•×¦×™× ×œ×”×©×ר. כיצד × ×™×ª×Ÿ ×œ×”×™×ž× ×¢ מריבוי ×—×™×¦×•× ×™ שכזה?
×× ×™ ×ž×§× × ×œ×”. ×× ×™ ×ž×§× × ×œ×” ×ž×¤× ×™ ×©×”×™× ×œ× ×©×œ×™, ×œ× ×©×œ ×× ×™. ×•×¤×¢× × ×•×¡×¤×ª ×›×™ ×× ×™ ×œ× ×©×œ×”, ×œ× ×‘×ª×•×¨ ×× ×™. ×× ×™ ×ž×§× × ×œ×” פעמיי×: ×חת, כש×× ×—× ×• לבד ×•×”×™× ××™× ×”, ו×חת, כש×× ×—× ×• בציבור ו×× ×™ ××™× ×™. ×× ×™, חשוב לר×ות ×ת ×–×”, ×ž×§× × ×œ×” ×ותי. ×”×™× ×ž×•×œ×™×›×” ×ותי ×ל תוך ציבור. ×× ×™ רו××” ש××ª× ×™×•×“×¢×™× ×›×ž×” קשה לש×ת ×ת ×–×”, ×בל × ×•×¨× ×¨×¦×™× ×• פה לומר ×›×™ כך ר×וי.
××– ×”×ª× ×•×¢×” ×”×™× ×”×—×•×¦×” ×•×”×ª× ×•×¢×” ×”×™× ×¤× ×™×ž×”. × ×•×›×— ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘, ×–×” ××£Ö¾×¤×¢× ×œ× ×”×‘×™×ª שלי. ×ליה, ×× ×™ ×™×•×¦× ×¤× ×™×ž×” ×ל הרחוב. ×בל עוד ×ž×•×§×“× ×œ×¡×•×‘×‘ ×ת המבט.
××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ ×œ× ×–×”×” ל××ž× ×•×ª ברחוב. ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ ×œ× ×–×”×” ל××ž× ×•×ª ברחוב, ×”×™× ×¤× ×™×ž×™×ª לו. ×× ×פשר לדבר שטויות כמו לומר 'היד שלי ×”×™× ××•×¨×’× ×™×ª לגוף שלי', ××– ×פשר ×’× â€“ ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ ×”×™× ××•×¨×’× ×™×ª לרחוב. ×œ× × ×•×›×œ למסגר ×ת היצירה מחוץ לרחוב, וז×ת ×œ× ×ž×›×™×•×•×Ÿ ×©×”×™× ××™× × ×”, ×›×©×”×™× ×œ× × ×ž×¦×ת ברחוב, ××œ× ×ž×›×™×•×•×Ÿ ×©×”×™× ××™× × ×” ×›×©×”×™× ×œ× ×¨×—×•×‘. היד × ×ž×¦×ת בגוף ×•×”×™× ×œ× ×©×œ הגוף, ובעוד ×©×”×™× ×œ× ×™×›×•×œ×” להיות הגוף בעצמו, שרק הגוף ×”×•× ×”×’×•×£, ×”×™× ×¢×“×™×™×Ÿ ו×ין ×חרת, גוף.
"×§×œ×™×˜×ª× ×©×œ ×‘× ×™×™× ×™× ×ž×ª×¨×—×©×ª ×‘×©× ×™ ××•×¤× ×™×: דרך ×©×™×ž×•×©× ×•×“×¨×š תפיסת×. ×ו מוטב לומר: מישושית וחזותית. ×œ× × ×©×›×™×œ להבין קליטה מעין זו כל עוד × ×“×ž×” ×ותה ×œ×¢×¦×ž× ×• ×‘×ž×ª×›×•× ×ª×” של הקליטה המתרכזת, ×›×“×¨×›× ×©×œ ×ª×™×™×¨×™× ×œ× ×•×›×— ×‘× ×™×™× ×™× ×ž×¤×•×¨×¡×ž×™×. וז×ת, ב×שר מן הצד המימושי ×ין מקבילה למה שמהווה ×ת ×”×”×ª×‘×•× × ×•×ª בצד החזותי. הקליטה המישושית ××™× ×” מתרחשת דרך תשומת־הלב ××œ× ×¢×œ דרך ההרגל. […] ××£ [הקליטה החזותית] מתרחשת במקורה ×œ× ×ª×•×š תשומת לב מ×ומצת ××œ× ×›×œ×חר יד." (וולטר ×‘× ×™×ž×™×Ÿ, יצירת ×”××ž× ×•×ª בעידן השעתוק ×”×˜×›× ×™, 55-56)
בכך שה××•×ž× ×•×ª × ×™×¦×‘×ª בשימוש ×”×™× × ×ž× ×¢×ª ×ž×¦×ž×¦×•× ×œ×ž×¦×‘ ×“× ×•×˜×˜×™×‘×™ ×שר × ×•×¦×¨ ×¢"×™ זהותה לשיח. המצב ×”×“× ×•×˜×˜×™×‘×™, ×שר מטבעו ×™×”×™×” צפוי (כתוצר של השיח) יקבל על עצמו ×ת ההכרעות הקיימות לגבי הרחוב ויושביו. מצב שימושי, ×שר מטבעו ×™×”×™×” מוכר מן ההרגל, ייתכן ויצליח להכיל בתוכו עודפות ×שר ×œ× ×ª×©×ž×˜ בעקבות הרדוקציה להצבעה. לכן ×ין פה הזרה, ××œ× ×œ×”×™×¤×š – ×™×©× ×” מוכרות שלמה, ×שר בה ××£ ×חד מן ×”×¦×“×“×™× ××™× ×• עומד מבחוץ.
××– מי ×× ×—× ×• × ×•×›×— ××ž× ×•×ª רחוב? ××™×–×” קהל ×”×™× ×¢×•×©×”?
×œ× × ×™×ª×Ÿ לחגוג ×ת ××•×ž× ×•×ª הרחוב ×›×™ ×”×™× ×ª×ž×¦×™×ª ×”××™-×—×’×™×’, כלומר, ×œ× × ×™×ª×Ÿ לחגוג ×ותה ×בל ×–×” ×œ× ×ž×‘×˜×œ ×ת ×”×פשרות ×©×”×™× ×¢×¦×ž×” תהיה חגיגית. ×‘×©×•× ×“×™×‘×•×¨ פשוט ×”×™× ××™× ×” × ×™×¦×‘×ª ×›×ובייקט (×›× ×™×¦×‘-ממול) ×•×’× ×œ× ×›×¡×•×‘×™×™×§×˜ (×”× ×™×¦×‘-מתחת) בתוך היחסי×, ×ל×, ×”×™× ×”×™×—×¡. בצורה כזו ×ולי ×”××“× ×”×¦×•×¤×” בה, ×•×”× ×™×¦×¤×” על־ידה, ××™× ×• × ×§×‘×¢ על־ידה, ××œ× ×ž×§×‘×œ ×ת ×”×פשרות להש×ר במקו×, חסר פעולה ×ך ×œ× ×¤×¡×™×‘×™ ('עושה ×ת שלו', סידורי×, ×§× ×™×•×ª, בדרך ×œ×ž×§×•× ×חר וכו'), ולחוות ×ת מקומו ברחוב ×‘×ž×œ×•× ×”×ž×•×‘×Ÿ.
כלומר ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ מש×ירה ×ת הצופה במקו×, כמו הרחוב, ×”×™× ×¢×•×©×” ×ת ×–×” ×¢× ×”×¨×—×•×‘ – ×‘× ×™×’×•×“ לעל הרחוב ×ו על־גבי הרחוב (כמו על־גבי ×§× ×‘×¡). × ×¨×¦×” להגיד שה×יש לוקח חלק ביצירה, ×בל ×œ× ×‘×ופן × ×‘×“×œ מזה שבו ×”×•× ×œ×•×§×— חלק ב'רחוב'. ב×מת ×פשר לומר על ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ ×©×”×™× ×ž×וד בדיוק census.
http://boazarad.net/video.html (סרטון ×‘×©× census)
×ין דרישה לחדול להיות ברחוב בצורה הפשוטה ביותר. ו×ין ×ž×§×•× ×œ×¨×¤×œ×§×¡×™×” על הרחוב. ×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ××ž× ×•×ª.
×× ×™ היחיד ×©×œ× ×”×‘×™×Ÿ מילה?
×©×œ×•× ×™×•×ב,
×× ×™ ×חד ×”×ž×—×‘×¨×™× ×•×שמח להסביר,
×× ×™×© לך ש×לות.
כל טוב
×× ×™ ×“×•×•×§× ×”×‘× ×ª×™ ×ת המילי×, ×בל הקשר ×‘×™× ×™×”× ×”×™×” בלתי ברור לגמרי.
שלו×,
×× ×™ עדיין ×חד המחברי×
ו×שמח לדבר על הטקסט,
×× ×ª×¨×¦×” לחבר ש×לה ×ו
דבר בִּקרת.
×× ×™ מבין שהחיבור ×”×–×”
× ×¨××” די סתו×, ×בל ×›×›×”
×× ×™ × ×¨××” כש×× ×™ חושב ×ו
מדבר ×ו כותב. ×ולי טעות
הייתה ×œ×”×‘×™× ×“×™×‘×•×¨ ×›×–×”
×œ×ž×§×•× ×›×–×”.
ב×מת ×שמח ×× ×ª×¢×œ×” ש×לה.
כל טוב.
שלו×,
×× ×™ עדיין ×חד המחברי×
ו×שמח לדבר על הטקסט,
×× ×ª×¨×¦×” לחבר ש×לה ×ו
דבר בִּקרת.
×× ×™ מבין שהחיבור ×”×–×”
× ×¨××” די סתו×, ×בל ×›×›×”
×× ×™ × ×¨××” כש×× ×™ חושב ×ו
מדבר ×ו כותב. ×ולי טעות
הייתה ×œ×”×‘×™× ×“×™×‘×•×¨ ×›×–×”
×œ×ž×§×•× ×›×–×”.
ב×מת ×שמח ×× ×ª×¢×œ×” ש×לה.
כל טוב.
×–×” יפה, מה ש×מרת על כך ש××ž× ×•×ª רחוב מתקיימת במקביל לרחוב ×•×œ× ×‘×¨×—×•×‘ ×ו על הרחוב. ×–×” ב×מת יוצר יחס ×ž×¢× ×™×™×Ÿ בין ×”××ž× ×•×ª רחוב ל×× ×©×™× ×©×¢×•×‘×¨×™× ×‘×¨×—×•×‘.
×בל ×תה חושב שהסרטון ×”×•× ×“×•×’×ž×” לכך?
וברוך הב×.
×–×ת ×›× ×¨××” ש×לה מ×וד טובה. ×× ×—× ×• קצת ×œ× ×”×¦×œ×—× ×• וקצת ×‘×—×¨× ×• ×©×œ× ×œ×ª×ª ×ת הדיון עד לש×.
יש ×ª× ×•×¢×” ש×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— לפרש. ×”×™× × ×ž×¦×ת ×“×•×§× ×‘×™×¦×™×¨×•×ª ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ ש×× ×™ מבין כמוצלחות. Census של בעז ×רד ×”×™× ×œ× ×“×•×’×ž× ×ž×וד טובה ל××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘, ×בל ×× ×—× ×• ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×” בטקסט ×›×™ ×× ×—× ×• ××•×”×‘×™× ×ת ×ופן פעולתה. זו × ×§×•×“×” ×©×”×—×œ×˜× ×• להשמיט מהטקסט – יש משהו ביצירות שהן ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘ ×©×”×•× ×ª×ž×™×“ מוזר × ×•×¨× / רועש מדי / מגוחך / זר ×בל ×יכשהו, ו×× ×™ חושש ש×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ לדבר על ×–×” מ×וד טוב, רק ×›×›×” הן × ×•×ª× ×•×ª לרחוב ×יזו ×ž× ×•×—×” ×©×”×™× ×”×›×¨×—×™×ª ל××ž× ×•Ö¾×¨×—×•×‘. ×“×•×’×ž× ×˜×•×‘×” לזה ×”×™× ×”×ž×–×¨×§×” של יעקב ××’×, ש×× ×—× ×• ×©× ×™× ×• (המחברי×) מ×וד ×והבי×: מצד ×חד ×”×™× × ×¨×ית כמו ש×רית מ××™×–×” קרקס שעבר בעיר, ומצד ×©× ×™ ×”×™× ×—×ª×™×›×ª עיר בעצמה (תל-×ביב). ×”×™× ×¢×•×‘×“×” מוזרה ×‘× ×•×£ של תל-×ביב ב×ותה מידה שמוזר שבקצה העליון של הגוף שלי ושל הגוף שלך יש גוש שיער. ×–×” ×›×›×”. ×–×” הגוף, ×–×” הרחוב. כלומר, ×”×™×” יכול להיות ×חרת רק ×× ×”×™×” ×חרת (×–×” כבר גוף ×חר, עיר ×חרת). הדבר שמעורר ×צלי ×ת ×”×¢× ×™×Ÿ, ×”×•× ×©×”×”×¤×¨×“×” ש×× ×™ עושה עכשיו כש×× ×™ מדבר ×יתך – ×”×™× ×œ× ×מיתית: המזרקה ×”×™× ×ž×וד ××•×¨×’× ×™×ª ×›×©×”×™× ×ž×•×–×¨×”; זו ×ª× ×•×¢×” ×חת, ×œ× ×©×ª×™×.
בקשר לסרט המוצלח של בעז ×רד. ×× ×—× ×• ×¨×•×¦×™× ×œ×”×’×™×“ שז×ת ×œ× ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘. ×בל מוצג ×©× ×ירוע ממש מדליק ×©×”×•× ×¡×™×›×•× ×˜×•×‘ למחשבה ×©×œ× ×• על ××ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘. ×× ×©×™× ×ž×•×¤×¨×¢×™×, × ×¢×§×¨×™× ×ž×”'כרגיל' ×©×œ×”× â€“ ו××– ×פשר להגיד '×–×” ×œ× ××•×¨×’× ×™, יש פה ××™×–×” ×˜×¢× ×ž×–×•×™×£, תי×טרלי במובן שלילי'; ×בל כל מה שה×× ×©×™× ×”×לה ×ž×ª×‘×§×©×™× ×œ×–×™×™×£ ×–×” ×ת ×¢×¦×ž× ××•×ž×¨×™× ×ת ×”×©× ×©×œ עצמ×. ×יכשהו, ופה צריך לברך ×ת בעז ×רד, ×”× ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×–×™×™×£ ×ת ×–×” (×›×›×” ×× ×™ מפרש ×ת, ×•× ×”× ×” מ־census). ×”× ×—×™×™×‘×™× ×œ×”×’×™×“ ×ת ×”×©× ×©×œ×”× ×›×ילו ×”× ×©×ž×¢×• 'סליחה, ×יך קור×ימ'×›×”?' כמרכיב של ×”'כרגיל' ×©×ž×ž× ×• ×”× ×—×©×‘×• ×©×”× × ×ª×œ×©×• לרגע. Nothing special. '×ין דרישה לחדול להיות ברחוב בצורה הפשוטה ביותר', ×›×ª×‘× ×•.
×”×™, ×× ×™ הכותב ×”×©× ×™. ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×¢× ×ž×” ש×ורן כתב, ×× ×™ רק ×וסיף ×©×‘×¢×™× ×™ הייתה בסרט ×”× "ל תחושה מ×וד מדוייקת של unheimlich במובן הפרוידי×× ×™, וזו ×‘×¢×™× ×™ ×“×•×’×ž× ×˜×•×‘×” מ×וד לדיון על הצגת הרחוב ×œ× ×›×—×™×¦×•× ×™, מכיוון שה-unheimlich (×× ×™ מקווה ש×× ×™ מ×יית ×ת ×–×” × ×›×•×Ÿ, ×ין לי כוח לבדוק) ×”×•× ×ž×” שכל כך מוכר עד ש××™× × ×• ×™×•×“×¢×™× ×¢×œ×™×•, ×ו ×ולי כמו שביון ×ומר, ×” Unthinkable known רק פחות כל ×”×§×•× ×•×˜×¦×™×•×ª הטר×ומטיות. ×‘× ×•×¡×£, ×חד ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©×”×™×• ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×‘×¢×™× ×™ בכך שהסרט ×”×•× ×œ× ××ž× ×•×ª רחוב קל×סית (מה שזה ×œ× ×™×”×™×”) ×”×•× ×©×”×•× × ×•×ª×Ÿ ×ת ×”×פשרות לזקק ×ת ×”×›×•×•× ×” ולהפטר מה×חזות בכל ×ž×™× ×™ תפיסות מוקדמות ש×ולי יש ×œ× ×• לגבי ××•×ž× ×•×ªÖ¾×¨×—×•×‘.
זו רשימה × ×”×“×¨×ª. ×›×›×” ×–×”, take care of the sence and the sounds will take care of themselves.
×ולי עוד ×צליח ×œ×”×’×©×™× ×•×œ× ×¡×— ××™×–×” מן ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª והתחושות שעלו לי בעקבות הטקסט ל×יזו ש×לה ×ו דבר ביקורת.
×ולי ל×. בעיקר עשה הרבה רצון וחשק ליצירת-חוץ שכזו.
×œ× ×›×ª×‘× ×• לך תודה,
על ×”'יפה' ועל ×”'ברוך הב×'.
תודה רבה.
סליחה על קוד×. דיברתי ב×חד, כמו מפגרת.
×× ×™ מתה על המזרקה של ××’×. ×בל ל××—×¨×•× ×” צצו ברחבי העיר ×¤×™× ×•×ª שמדגימות ב×ופן ×”×›×™ ×ž×”×ž× ×ת מה ש××ª× ×ומרי×, כמו ש×× ×™ ×ž×‘×™× ×” ×ותו. ×לו מדבקות גרפיטי (בטח יש להן ×©× ×ž×§×¦×•×¢×™, ×בל ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×ותו) שמכילות ×¨×™×©×•×ž×™× ×©×œ ×¤×¨×™×˜×™× ×‘×™×ª×™×™×; ×ª×ž×•× ×”, ר××™, ספה, שידה, ××¨×•× ×™×ª, וכו'. והן מודבקות ×‘×ž×¨×—×‘×™× ×©×™×•×¦×¨×™× ×—×“×¨ בבית. כלומר, ×‘×¤×™× ×•×ª של ×©× ×™ קירות ×ו בסמטה צרה ×ו משהו ×›×–×”. כל מי שעובר ×©× ×‘×¢×¦× × ×›× ×¡ ×•×™×•×¦× ×ž×”×‘×™×ª בלי ×©×”×•× ×©× ×œ×‘ כלל. וביטול ×”×›× ×™×¡×” והיצי××” משפיע ×‘×¢×¦× ×¢×œ כל הרחוב ×›×™ ×”×•× ×ž×¤×¡×™×§ להיות רק חוץ ×©×ž× ×•×’×“ ×œ×¤× ×™×. (יש ×חת ×‘×©×™× ×§×™×Ÿ, ליד ××•×¨× ×” ו×לה. ור×יתי עוד ×חת, ×בל ×× ×™ ×œ× ×–×•×›×¨×ª ×יפה).
×‘×¢× ×™×™×Ÿ המגוחכות/זרות/רעש, ×ורן, ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ×יתך. הדבר הר×שון שעולה לי לר×ש ×”×•× ×”×¤×¡×œ של ×”×יש המשתרע ×‘×¢×™×¨×•× ×¢×œ ×“×™×–×™× ×’×•×£, × ×“×ž×” לי ×¤×™× ×ª גורדון. תר××” ×יך ×”×•× ×ž×©×ª×œ×‘ ×©× ×™×¤×”. ×¢× ×”×¢×™×¨×•× ×•×”×›×œ. ×•×”×—×¨× ×©×œ ×”×™×•× ×™× ×‘×ž×‘×•×©×™×•. כל כך ×¢× ×™×• ו××™× ×˜×’×¨×œ×™.
×‘×¢× ×™×™×Ÿ הסרט, בכלל ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×ותו כמוך, ×מיר. ×‘×¢×™× ×™×™ ×”×•× ×¢×•×©×” בדיוק הפוך ×ž×”×¤×™× ×•×ª גרפיטי ×”×לו. ×”×•× ×ž×ž×¡×’×¨ ×ת הרגע ×”×–×” ובכך הופך ×ותו לזר ×’× ×œ×¨×—×•×‘ ×•×’× ×œ××“× ×©××™× ×• רגיל במצלמה.
יש עוד ×חת ברוטשילד, קצת ×œ×¤× ×™ ××œ× ×‘×™ מצד שמ×ל כשב××™× ×ž×¦×¤×•×Ÿ. קיר של מרפסת, ×¢× ×—×œ×•×Ÿ ודלת, ×©×ž×¦×•×™×™×¨×™× ×¢×œ×™×• ×¦×œ×œ×™× ×©×œ רהיטי×, ×•×ª×ž×•× ×”, ×›×ילו המרפסת ×”×™× ×”×—×“×¨ והחוץ שהחלון והדלת ×ž×•×‘×™×œ×™× ×ליו ×”×•× ×ž×¢×‘×¨ לקיר, בתוך ×”×‘× ×™×™×Ÿ.
ר×שית, ×גיד ש×× ×™ חושב שהחיבור ×”×•× ×ž×¨×’×© ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ.
ב×שר לתגובות ×ודות ×”×§×•×”×¨× ×˜×™×•×ª ×ו הקוהזיות של הטקסט – ×× ×™ חושב ×©×‘×ž×—×•×–×•×ª× ×• (ובפרט ×לה ×”×ž×¦×•×™×™× ×ž×—×•×¥ לכותלי ×”×קדמיה), ×‘×—×™× ×” סמיוטית ×›×˜×›× ×™×§×” דורשת מהמחבר להשתמש ×‘×ž×™×œ×™× ×™×•×ž×™×•×ž×™×•×ª יותר (×œ× ×›×ž×• הזרה, לדומג×). יתרה מז×ת, ×פילו השימוש ב"שיח" ×”×•× ×›×œ כך טעון שר×וי לב×ר ×ותו.
×× ×™ חושב שבדרך כזו הטקסט יכול להגיע ליותר ×× ×©×™×.
שוב מ×ד × ×”× ×™×ª×™ לקרו×!
× ×ž×¨×•×“
×©×œ×•× ×¢×“×™,
×× ×™ מ×וד שמח ×©× ×”× ×ª מהטקסט. תודה על ש×ת ×ומרת ×ת ×–×”.
×× ×™ חושב שבתגובה ×œ×©×•×‘× ×™×¡×˜ כתבתי מתוך ×¢×¦×‘×™× ×©×ž×ª×Ÿ×š ×כזבה על שכל מה שיש ל××™×–×” מי לומר ×חרי הקרי××” ×–×” ×©×”×•× ×œ× ×”×‘×™×Ÿ כלו×. 'ש×לה ×ו דבר בקורת' – ×œ× ×—×•×‘×”. ×פשר פשוט לדבר. כמו שכבר עשית.
כל טוב.
×©×œ×•× × ×ž×¨×•×“,
תודה על התגובה, ×”×™× ×ž×וד משמחת ×ותי.
×¢× ×”×”×¢×¨×” על הצורך בבי×ור המושג 'שיח' ×ין לי ××œ× ×œ×¡×›×™×.
ב×מת יפתיע ×ותי לגלות ×©×”×•× ×ומר לך מה ×©×”×•× ×ומר לי ×ו
לכל ×חד ×חר.Â
כל טוב.
היי, תודה על התגובה.
×× ×™ ×שמח להסבר על ×”×ž×©×¤×˜×™× ×”×‘××™×:
× ×לץ לה×מין שרעיון העדפות מוחזק ×›×ן ב×ופק ×”×יטרציה כגבול של סדרה ×ž×ª×›× ×¡×ª.
ו
×”×•× ×—×™×™×‘ להש×ר ×ž×¦×•×ž×¦× ×›×“×™ ל×פשר ×ת העודפות ×”××™× ×”×¨× ×˜×™×ª של היצירה (למה העודפות ×”×™× ××™× ×”×¨× ×˜×™×ª?)
לגבי הטקסט עצמו – ×”×× ×–×” די×לוג ×ו ×©×”×•× ×ž×•×¨×›×‘ ×ž×¦×™×˜×•×˜×™× (×”×ותיות ×”× ×˜×•×™×•×ª)?
×”×™,
בקשר למשפט הר×שון, ×”×™×” ברור לי ×›×©×”×•× × ×›×ª×‘ ×©×”×•× ×¢×ž×•×, ×•×œ× ×ž×¦×תי דרך להסביר יותר בלי שזה ×™×”×™×” ×¢×ž×•× ×‘×ותה מידה. ×”×—×œ×˜× ×• להש×יר ×ותו בכל מקרה כשהמחשבה, שלי לפחות, הייתה על ההקדמה של ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ לטרקטטוס בה ×”×•× ×›×•×ª×‘ שמי ×©×œ× ×—×©×‘ ×ת המחשבות ×”×לו בעבר ××– ×ין לו למה ×œ×§×¨×•× ×ת ×–×” (××™×–×” דבר מוזר להגיד על חיבור פילוסופי, ועוד ×›×–×” שמורכב כמעט לגמרי ×ž×˜×™×¢×•× ×™× ×œ×•×’×™×™× (×©×œ× ×ª×—×©×•×‘ ש×× ×™ מעז להשוות בין החיבור ×”× ×•×›×—×™ לשלו, פשוט ×הבתי ×ת רוח הדברי×)), ו×ולי מישהו שחשב ×“×‘×¨×™× ×“×•×ž×™× ×™×”× ×” מהמשפט. עכשיו כשסיימתי ×¢× ×”×”×ª×—×ž×§×•×ª המפוקפקת הזו ×× ×™ ×× ×¡×” להסביר. ×× ×™ חושב שיש פה × ×¡×™×•×Ÿ להתמודד ×¢× ×”×‘×¢×™×ª×™×•×ª ×©× ×•×¦×¨×ª ×›×©×ž×¤×¨×©×™× (×¤×¨×©× ×•×ª סבירה ×‘×¢×™× ×™) ×ת הטקסט ×©×›×ª×‘× ×• כחלק מהשיח עליו ×× ×—× ×• ×ž×¢×‘×™×¨×™× ×‘×™×§×•×¨×ª, כלומר ×”×•× ×¢×¦×ž×• מגדיר ומסמן ולכן מצמצ×. הרעיון (המיסטי משהו) ×”×•× ×©×¢"×™ תהליך ×ž×¡×•×™×™× ×©×œ שימוש חוזר ×‘×ž×¡×ž× ×™× ×”×œ×œ×• ×בל ×‘× ×¡×™×•×Ÿ לצ×ת מעט מהשימוש המקורי יווצר ×יזשהו רעיון ש××™× ×• שייך רק ×œ×¢×•×œ× ×”×¡×™×ž×•×Ÿ (×ולי קצת דומה לרעיון של מעגל ×”×¨×ž× ×•×™×˜×™ ×צל היידיגר, ×בל ×œ× ×‘×˜×•×—). יש שתי דוגמ×ות ש×× ×™ יכול לחשוב עליהן – ×חת, ×›×שר ×™×•×¦×¨×™× ×¦×œ×™×œ×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™× ×‘×”×¨×ž×•× ×™×” (למשל בתדירות 800, 1200, 1600) ××– השומע שומע ×’× ×ת טון הבסיס (במקרה ×”×–×” 400) למרות ש×ין ייצוג פיזיקלי שלו. ×”×“×•×’×ž× ×”×©× ×™×™×” ×”×™× ×” Jesus Prayer מפר×× ×™ וזו××™, ×©× ×¤×¨×× ×™ חוזרת על תפילה שעליה קר××” בספר שמבי××” לה×רה דתית, פשוט ×¢"×™ החזרה הבלתי פוסקת עליה.
בקשר למשפט ×”×©× ×™. העדפות ×”×™× ××™× ×”×¨× ×˜×™×ª ×›×™ החלק של היצירה ×©×œ× × ×™×ª×Ÿ לדבר עליו, ×בל תמיד ×™×”×™×” שייך לה, ×”×•× ×œ× × ×™×ª×Ÿ על ×¤×¨×©× ×•×™×•×ª ×—×™×¦×•× ×™×•×ª. ×× ×™ יכול לחשוב פה על דימוי מפיזיקה, מעקרון ××™-הווד×ות (http://en.wikipedia.org/wiki/Uncertainty_principle ×”×¤×©×¨× ×•×ª של ×‘×œ× ×˜×™×™×Ÿ) × ×•×‘×¢ ×©×œ× ×ž×©× ×” כמה ×—×“×™× ×™×”×™×• כלי המדידה שלך, תמיד תהיה ××™-ווד×ות מסויימת לגבי ×חד מהמ××¤×™×™× ×™× ×”×¤×™×–×™×§×œ×™×™× ×©×œ×• (מיקו×, ×ª× ×¢ וכו'). ב×× ×œ×•×’×™×” ×›×ן עודפות ×—×™×¦×•× ×™×ª תהיה רעש של כלי המדידה לעומת העודפות ×”×¤× ×™×ž×™×ª של עקרון ××™-הווד×ות. ×”××ž×•× ×” שקיימת כזו עודפות ביצירת ××•×ž× ×•×ª (כלומר משהו ×”× ×©×ר תמיד מחוץ לפירוש ×בל בכל ×–×ת חלק מהיצירה) ×”×™×, בשבילי בכל מקרה, ××™× ×˜×•×יטיבית.
לגבי הטקסט. ×”×•× ×œ× ×¦×™×˜×•×˜ (חוץ מהחלק של וולטר ×‘× ×™×ž×™×Ÿ). ×× ×–×” די×לוג? ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘, × ×“×ž×” שפשוט יש פה × ×¡×™×•×Ÿ ליצור יותר מקול ×חד מבלי לשייך ×ותו ספציפית לי ×ו ל×ורן, ×בל ×× ×™ חושב של×ורן ×™×”×™×” מה להוסיף על ×–×”.
×× ×™ מקווה שזה עוזר לך במשהו, בכל מקרה ×תה עזרת לי להבין קצת יותר.
×œ× ×›×œ כתיבה שמחקה ×ת דרידה הופכת ×ת העמימות לבעלת משמעות.
ו×ת המשמעות ל××™× ×”×¨× ×˜×™×ª לעמימות.
שלו×,
×× ×™ ×× ×¡×” להיות בהיר.
התגובה שלך ממש מב×סת ××•×ª× ×•. מה ×ת רוצה להגיד?
שזה טקסט קקה – יופי, ×ין לי ×יך ×œ×¢× ×•×ª לך על ×–×”.
קשר לדרידה ×× ×™ ×œ× ×¨×•××”.
×× ×™×© לך ש×לה בקשר לטקסט ×× ×™ ×שמח ×œ×¢× ×•×ª,
למרות ש×ת ×œ× ×ž× ×•×ž×¡×ª וזה מעצבן.
הייתי × ×•×¨× ×©×ž×— לשמוע בקורת על החיבור ×”×–×”
חוץ מכל ×ž×™× ×™ ×¡×•×’×™× ×©×œ '×œ× ×”×‘× ×ª×™'.
×œ× ×›×œ עמימות ×œ×¢×™× ×™×š ×”×™× ×‘×שמת הטקסט.
×× ×™ מכיר לפחות ×©× ×™ ×× ×©×™× ×©×ž×‘×™× ×™× ×ת הטקסט,
×•×©× ×™×”×, בזמן ×©×”× ×—×™×‘×¨×• ×ותו ×”×‘×™× ×• שהצורה הסופית שלו
עדיפה על צורות ×חרות שהיו לו במהלך הכתיבה.
עכשיו תכתבי ש×לה, ×ו בקורת,
×ו ×יך החיבור ×”×–×” מחקה ×ת דרידה
ו×ולי × ×¢×©×” מזה שיחה ×ž×¢× ×™× ×ª.
×”×™×™,
ר×שית, ×‘×¨×•×›×™× ×”×‘××™× ×•×”×ª× ×¦×œ×•×ª ×’×: קר×תי ×ת הטקסט כבר ×›×שר פורס×, ו××– עוד פע×, ×בל ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ ×œ×§×¨×•× ×ותו בקשב הר×וי, ××– × ×ž× ×¢×ª×™ מלהגיב. עכשיו הצלחתי לגייס קצת יותר תשומת לב, ××– להלן התגובה, ×‘× ×§×•×“×•×ª:
1. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×œ× × ×™×ª×Ÿ להבדיל בין השיח על ×”××ž× ×•×ª לבין ×”××ž× ×•×ª עצמה, רק בגלל ×©× ×™×ª×Ÿ לת×ר ×ת ×©× ×™×”× ×›×©×™×—. דומה ××™× ×• ×–×”×”.
2. מ×וד ×הבתי ×ת היחס בין ×”××ž× ×•×ª לבין הרחוב, כלומר ×ת ×”××ž× ×•×ª ×›××•×¨×’× ×™×ª לרחוב, ומכ×ן ×’× ×ת היחס בין הצופה לבין ×”××ž× ×•×ª-רחוב ×”× "ל. בה בעת, ×–×” × ×›×•×Ÿ רק במובן מסוי×. ×›×™ במובן ×חר, ××ž× ×•×ª רחוב × ×—×•×•×™×ª ×›××ž× ×•×ª, ור×ו התגובות להלן, ור×ו ×ת ×¢×¦× ×”×¤×•×¡×˜ שלכ×. כלומר, ×”×™× × ×—×•×•×™×ª כמשהו × ×‘×“×œ מהרחוב. החוויה הבו-×–×ž× ×™×ª הזו, × ×“×ž×” לי, ×”×™× ×—×œ×§ מהכוח של ×”××ž× ×•×ª ×”× "ל. ו×ולי לזה ×”×ª×›×•×•× ×ª×, ו×× ×™ פשוט ×œ× ×”×‘× ×ª×™.
3. לגבי העודפות, ×× ×™ מ×וד מסכי×, ×•×”×¨×—×‘×ª× ×™×¤×” על כך ב×חת התגובות. ולמעשה, ×–×” ×›× ×¨××” שווה פוסט ×‘×¤× ×™ עצמו.
ושוב, ×‘×¨×•×›×™× ×”×‘××™× ×¢×“ מ×וד.
×”×™×™ ×יתמר, תודה שהתעמקת בטקסט.
1. ×× ×™ חושב ש×× ×—× ×• ×œ× ×ž× ×¡×™× ×œ×”×’×™×“ שה××ž× ×•×ª מלכתחילה ×”×™× ×©×™×— (למרות ש×× ×™ ×ž× ×™×— ש×פשר), ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×”×™× ×ž×§×‘×œ×ª ×ופי ×›×–×” (ו××£ ×¤×¢× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ובטח ×œ× ×›×œ יצירות ×”××ž× ×•×ª ברחוב) ×›×שר ×”×™× × ×¢×©×™×ª חלק מן השיח שמדבר עליה. למשל ××ž× ×•×ª-פוליטית ×”×™× ××ž× ×•×ª שקשורה לפוליטיקה בצורה כלשהי ב×ופן ×©×”×•× ×—×œ×§ מהיצירה – כמובן ש×ת ×”×›×•×•× ×•×ª הפוליטיות הספציפיות של היצירה ×”×™× ×©×•×בת משיח פוליטי מסויי×, ×בל ×›×שר ×”×™× ×¢×•×©×” ×–×ת ×”×™× × ×¢×©×™×ª ×’× ×›×œ×™ של השיח ×”×–×” (בתעמולה ×ו ×•×™×›×•×—×™× ×¤×•×œ×™×˜×™× ×œ×ž×©×œ). × ×“×ž×” לי שמשהו מוזר יותר קורה ×¢× ××ž× ×•×ª-רחוב, הרי ×œ× × ×¨××” שיש שיח ×ž×¡×•×™×™× ×©×ž×ž× ×• יש לש×וב ×ת המחשבות על הרחוב (×–×” ×œ× ×‘×”×›×¨×— × ×¢×©×” ב×ופן מודע), ולהרגשתי, ביצירות הבעייתיות יותר ×‘×¢×™× ×™, המחשבות ×”×לה × ×œ×§×—×•×ª מהדיון ×”××ž× ×•×ª×™ על ×”××ž× ×•×ª-רחוב, שכמובן × ×§×‘×¢ על ידי ××ž× ×•×ª-הרחוב עצמה, וכך מגבירות ×ת ×”×¦×ž×¦×•× ×©×œ היצירה לשיח. ××– ×”×™× × ×—×•×•×™×ª לי ×›×¡×ª× ×¢×•×“ ×מירה בתוך השיח ×”×–×”. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש דרך לבטל לגמרי ×ת השילוב ×”×–×” של היצירה והשיח ו×× ×™ ×’× ×œ× ×—×•×©×‘ שצריך. כד××™ פשוט לזכור שזה ×œ× ×”×›×œ. × ×¨××” לי ש×תה צודק ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”××™-הבדלה, ×œ× × ×¨××” לי שיכולה להיות זהות מל××”, ×–×” ב×מת יותר ×¢× ×™×™×Ÿ של מידה של דומות.
2. ×× ×™ מ×וד מסכי×. ×ולי התקבל ×¨×•×©× ×œ× ×ž×“×•×™×™×§ בעקבות השימוש ×‘×ž×™×œ×™× ×ž×•×‘×Ÿ-מ×ליו והרגל. ×× ×™ חושב שזה מובן-מ×ליו כמו שהמוות למשל מובן-מ×ליו, שיש ×©× ×ž×©×”×• כל כך ידוע ומוכר ובכל ×–×ת קצת ×œ× × ×ª×¤×¡ (לדעתי כמובן). ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש ×›×ן ×¢× ×™×™×Ÿ בכך שיצירה תטמע ברחוב, × ×™×¡×™× ×• קצת לומר ×ת ×–×” ב "×‘×©×•× ×“×™×‘×•×¨ פשוט ×”×™× ××™× ×” × ×™×¦×‘×ª ×›×ובייקט (×›× ×™×¦×‘-ממול) ×•×’× ×œ× ×›×¡×•×‘×™×™×§×˜ (×”× ×™×¦×‘-מתחת) בתוך היחסי×, ×ל×, ×”×™× ×”×™×—×¡", כלומר, ×œ× ×ž×ª×‘×˜×œ היחס, ×”×™× ×œ× ×ž×•×˜×ž×¢×ª בצופה (הסובייקט), ××œ× ×”×™× ×‘×מת מקיימת ×ת המתח בין ×©× ×™ ×”×“×‘×¨×™× ×©×ª×™×רת. ×בל ×ין ספק ×©×”× ×™×¡×•×— שלך ברור יותר.
3.תודה