ב"הוראות להפעלת בלוג" שנשלחו אלי כשהתחלתי לכתוב ב"רשימות" היה כתוב שחשוב מאוד לשמור על מיקוד, וכדאי שמקסימום 10% מהטקסטים יעסקו בנושאים שלא קשורים ישירות למה שהבלוג מדבר עליו בדרך-כלל. אז הפוסט הזה הוא בגדר ה-10%.
ביני לבין חברת "הוט" יש יחסי אהבה הדוקים. עוד בימי המאבק הגדול על התמלוגים היתה לי התכתבות משעשעת עם מנכ"ל הוט מר רם בלינקוב, והיום אני שוקל להתחיל להתכתב איתם שוב. היום בבוקר גיליתי שאם, לדוגמא, הזמנת סרט אחד בהוט וי.או.די בערוץ האוזן השלישית במחיר של 15 ₪ לחודש, הרי שגם אם לא הזמנת שום סרט אחר מאז הם מחשיבים אותך כמנוי חודשי קבוע ואתה תחוייב מאותו סרט ועד עולם בתשלום על הערוץ. זה נכון גם לגבי כל ערוץ אחר. זאת אומרת, אם בא לבקר אותך ילד מקסים והחליט להשתמש בשלט ולהזמין צפייה חד-פעמית באחד מערוצי הילדים, אז כל הילדים הללו מצטרפים אליך לחשבונית לתמיד.
התקשרתי הבוקר להוט ובשיחה עם הטלפנית המלבבת היא הסבירה לי שהיא יכולה לבטל את כל הערוצים האלו עבור העתיד אבל אין שום אפשרות להחזרת כספים רטרו-אקטיבית*. שאלתי אותה האם יש אפשרות להזמין את הערוצים האלה רק לחודש אחד והיא הסבירה ש"אין שום אפשרות טכנולוגית כזו- להזמין אפשר בשלט אבל לבטל ערוצים אפשר רק בשיחה טלפונית".
השקעתי, הדלקתי את הטלוויזיה ובדקתי מה כתוב באותיות הקטנות כשאתה מזמין ערוץ וזה מה שכתוב:" תכני הקטגוריה סרטי האוזן השלישית מוצעים בתשלום חודשי מתחדש בסך 14.90 ₪ כולל מע"מ. הזמנת הקטגוריה מאפשרת לצפות בתכנים הנכללים בה באופן חופשי וללא תשלום נוסף"
אני מתאר לעצמי שהעו"ד של הוט כבר התפלפל בנושא הזה והם מצאו את הדרך הכי טובה להשאיר את מה שהם עושים בגדר החוק, ולעמעמם את העובדה שהם מתכוונים שתשכח לבטל את המנוי לאחר הצפייה בסרט, אבל אם יש עו"ד בקהל שחושב אחרת וחושב שיש פה מקום לתביעה יצוגית, וזה לא יתכן שגם אם תרצה לראות רק סרט אחד תהייה חייב להזמין את הערוץ לחודש שיתחדש לעוד חודש ועוד חודש ולא יעצר עד שלא תרים טלפון להוט ותבקש מהם להפסיק את החיוב, אז העו"ד הזה מוזמן לעשות עם האינפורמציה הזו מה שהוא רוצה.
* אחרי תחנונים רבים היא הסכימה להחזיר לי עשרה שקלים בחיוב הבא. סיכמנו שבפעם הבאה ששנינו שותים קפה, נחשוב אחד על השנייה.
תגובות