דכדוך
× ×¨×ית כמו עמליה ×›×”× × ×›×¨×ž×•×Ÿ, גרסת ×”× ×•×¦×¨×™×. מרילין ×¨×•×‘×™× ×¡×•×Ÿ
"בית", מ×ת מרילין ×¨×•×‘×™× ×¡×•×Ÿ, ×‘×ª×¨×’×•× ×‘×¨×•×¨×™×” בן-ברוך ובהוצ×ת עברית וכתר, פותח ×¢× ×’×œ×•×¨×™ בת ×”-38 שחוזרת לבית ×ביה, הכומר הפרסבטרי×× ×™, בעיירה שכוחת ×”×ל גלעד שבה גדלה. "'חזרת הביתה לתמיד, גלורי! כן!' ×מר ×ביה, ולבה × ×—×ž×¥. ×”×•× × ×™×¡×” לומר ×–×ת ×¢× × ×™×¦×•×¥ של שמחה, ×בל ×¢×™× ×™×• היו לחות מחמלה", כך × ×¤×ª×— הספר וטומן בחובו הבטחה: קל ×œ× ×™×”×™×” ×›×ן. שיבה הביתה בספרות ××£ ×¤×¢× ××™× ×” צעידה בטוחה ×ל קופסת ×”×©× ×™×¦×œ×™× ×”×ž×—×›×” במקרר. בספרות, השיבה הביתה ×”×™× × ×•×¡×—×”; ר×שיתה בהיסוס ובהעמדת ×¤× ×™× ×©×ž×—×•×ª, המשכה בחיבוטי × ×¤×© של כל ×חד מהצדדי×: החוזר ×•×”× ×ž×¦×, בשלהי הסיטו×ציה מגיע תמיד ויכוח מר × ×¤×© שבו כל ×”×¦×“×“×™× ×ž×˜×™×—×™× ×–×” בזה ×ת עוולות העבר, וסופה בחיבוק ×—× ×•×מיץ ×ל חיק המשפחה. כל הסיפור ×”×–×” מתרחש בדרך כלל בטווח של ×™×ž×™× ×¡×¤×•×¨×™×, ×›×ילו חיכו כל הדמויות ×”×לו במקומן, ×›×©×¨×’×©×•×ª×™×”× ×•×ž×—×©×‘×•×ª×™×”× ×‘×¨×•×¨×™× ×‘×™×“×™×”×Ÿ, לרגע בו יפתח ×”×§×•×¨× ×ת הספר.
×בל ×œ× ×‘"בית". ×›×ן, גלורי ×”×™× ×¨×§ דמות ×ž×©× ×” שמהדהדת ×ת ×”-שיבה הביתה: זו של ××—×™×” ×’'ק, ×©×œ× ×”×™×” בבית ×–×” ×¢×©×¨×™× ×©× ×” ל×חר שביצע מעשה ×œ× × ×•×¦×¨×™ בעליל, ×× ×›×™ ×× ×•×©×™ ×•× ×¤×•×¥. ×—×•×“×©×™× ××¨×•×›×™× ×¢×•×‘×¨×™× ×‘×¦×™×¤×™×™×” לג'ק, ××•×œ× ×’× ×”×•× ×œ× ×–×•×›×” ב×ותה הטחת ×”×שמות מן העבר ×‘×™×ž×™× ×”×¨××©×•× ×™× ×œ×”×’×™×¢×• הביתה. ×›×•×œ× ×ž×ª× ×”×’×™× ×‘× ×™×ž×•×¡ וב×יפוק פרסבטרי×× ×™ ×•×œ× ××•×ž×¨×™× ×“×‘×¨. ×וכלי×. ×™×©× ×™×. מתפללי×. ×“× ×™× ×‘×¢×ª×™×“ הצמחיה. ל×ט ל×ט ×ž×ª×‘×¨×¨×™× ×”×¤×¨×˜×™× ×”×—×¡×¨×™×. ×œ×§×•×¨× ×•×œ×“×ž×•×™×•×ª. ועדיין, ×©×•× ×”×ª×¤×¨×¦×•×™×•×ª רגשיות. ×©×•× ×¦×¢×§×•×ª שמהדהדות בין קירות הבית. שבועות ××¨×•×›×™× ×¢×•×‘×¨×™× ×•×”× ×¢×“×™×™×Ÿ ×“× ×™× ×‘×ž×” ×™×כלו ל×רוחת ערב. והקור×ת חושבת לעצמה: ×בל מה קורה ×›×ן? הבטיחו לי דרמה! ×•×”×™× ×§×•×¨×ת וקור×ת ×ת השגרה ×©×”× ×›×•×¤×™× ×¢×œ ×¢×¦×ž× ×‘×ž×מץ ×›×” רב, ורק ××–, רק ×חרי שמצליחה הקור×ת לסגל לעצמה ×ת ×ž× ×”×’×™ המקו×, ×ת קצב ×”×—×™×™× ×¢× ×›×•×ž×¨ ש×יבד ×ת קהילתו ותיכף ימות בעיירה שבה ×›×•×œ× ×ž×›×™×¨×™× ×ת כול×, רק ×חרי ×©×”×™× ×ž×¦×œ×™×—×” להשיר מעל עצמה ×ת המהירות ×”×˜×œ×•×•×™×–×™×•× ×™×ª, ×”×™× ×–×•×›×” בקצת ×¤×¨×˜×™× ×¢×¡×™×¡×™×™×, ×©×’× ×”× ×œ× ×ž×¡×¤×™×§×™× ×›×“×™ לקבל חיבוק. ל×, ×›×ן יש מסורת ודת, ודת ××™× ×” חמלה, לכל היותר דכדוך. כל כך יפה.
×—× ×§
הסרט "×™×•× ×©×œ×™×©×™ ×חרי ×”×—×’×™×" × ×¤×ª×— בזוג ×¢×™×¨×•× ×©×©×•×›×‘ במיטה. ×”× ×חרי סקס, ×•× ×™×›×¨ ×›×™ זו ×œ× ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שלה×. ×”×™× ×›×•×¡×™×ª, ×בל ×œ× ×‘×–×” המצלמה ×ž×ª×‘×•× × ×ª. ×”×•× ×ž×‘×•×’×¨ ×ž×ž× ×”, ושמן ×ž×ž× ×”. ×בל ×œ× ×‘×–×” המצלמה ×ž×ª×‘×•× × ×ª. המצלמה, שממוקמת קצת מעליה×, ×ž×ª×‘×•× × ×ª ב××™× ×˜×™×ž×™×•×ª שלה×. ×”×™× ×¦×•×—×§×ª עליו. ×”×•× × ×¢× ×” בשמחה. יש ×‘×™× ×™×”× ××™× ×˜×™×ž×™×•×ª. ×•×‘×™× × ×œ×‘×™×Ÿ ×”×¦×•×¤×™× ×™×© ××™× ×˜×™×ž×™×•×ª. הקהל צוחק ××™×ª× ×•×”×¦×•×¤×” מתרווחת ×‘×”× ××” בכיס××”: ×”×™× ×™×•×“×¢×ª שכ×ן יטפלו בה היטב.
הסרט מספר ×ת סיפורו של פ×ול, ×©× ×©×•×™ ל×דרי×× ×” ויש ×œ×”× ×‘×ª ×חת מריה, שהת×הב בר×ולקה, רופ×ת ×”×©×™× ×™×™× ×©×œ מריה. בתחילת הסרט פ×ול ור×ולקה ×ž×§×™×™×ž×™× ×©×’×¨×ª בגידה × ×”×“×¨×ª. ×”×•× ×—×•×ž×§ ×ליה. ×”×™× ×ž×ž×ª×™× ×” לו. ×”× × ×”× ×™×. ××œ× ×©×œ×ž×¨×‘×” ההפתעה פ×ול חוזר הביתה ×•× ×”× ×” ×’× ×›×Ÿ. ×ין ×›×ן ×©×•× × ×•×¡×—×ª ×ישה קדושה פילגש ×–×•× ×”. ×ין ×›×ן ×©×•× × ×™×¡×™×•×Ÿ ×œ×“×ž×•× ×™×–×¦×™×” של ×דרי×× ×”. ר×ולקה ×”×™× ×¦×¢×™×¨×” וכיפית, ×¢× ×‘×¢×™×•×ª משלה. ×דרי×× ×” ×”×™× ×—×ž×•×“×” ו××™×ž× ×˜×•×‘×”, ×•×”×™× ×§×™×™×ž×ª בחייו של פ×ול כבר עשר ×©× ×™×. כל הזמן ×”×–×”, המצלמה ×œ× ×–×–×” מגובה הדמויות. ריבוע קטן ×•×ª×—×•× ×©×œ ×—×™×™× ×ž×ª×’×œ×” דרך המצלמה, בלי ×©×•× ×¤×¢×œ×•×œ×™× ×ž×™×•×—×“×™× ×ו רחיפות.
ו××– מגיע הרגע ×”× ×¤×œ× ×ž×›×•×œ×: פ×ול מגלה ל×דרי×× ×” ×©×”×•× ×‘×•×’×“ בה ×¢× ×¨×ולקה. ×דרי×× ×” ×”×™× ×ישה ××™× ×˜×™×œ×™×’× ×˜×™×ª ×•×”×™× ×™×•×“×¢×ª ×©×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×™×¢×–×•×¨. ×”×™× ×ž×–×”×” ×ת ×”×הבה במבטו של פ×ול וכל מה ×©×”×™× ×™×›×•×œ×” להבין ×–×” שחרב עליה עולמה ו×ין לה ×©×•× ×“×‘×¨ לעשות בהקשר ×”×–×”, מלבד להתמודד ×¢× ×”×ž×›×” ×©× ×™×—×ª×” עליה. ×ין ×›×ן ×©×•× ×˜×¨×™×§×ª דלתות ×ו שבירת חפצי×. ×ישה ×‘×•×¨×’× ×™×ª מודעת לעצמה שחייה כפי שהכירה ××•×ª× ×”×¡×ª×™×™×ž×•. למעשה, ×”×™× ×ž×ª× ×”×’×ª בדיוק כמו שכל ×ישה שחושבת על עצמה טובות הייתה × ×•×”×’×ª במצבה. וזה כל כך ×—×“×©× ×™ ×•×ž×•×¤×œ× ×•×§×•×¨×¢ לב, ×©×’×¨×•× ×” של הצופה × ×—× ×§, שלוות הצפייה ×‘×¡×™× ×ž×˜×§ מתערערת, ו×חרי לילה ×ž×œ× ×‘×¡×™×•×˜×™×, עליה להזהיר ×ת הגבר שלצידה שלו יעזוב ×ותה ×›×›×” ברגישות ×•×‘× ×—×™×©×•×ª, ×”×™× ×ª×™×לץ להרוג ×ותו ב×ותה × ×—×™×©×•×ª ורגישות.
×ימה
**ספוילר****ספוילר****ספוילר****ספוילר****ספוילר****ספוילר****
לעז×זל, ×× ×™ סופרת טובה. ×מה ×“×•× ×”×™×•
×ת "חדר", מ×ת ×מה ×“×•× ×”×™×•, ×ª×¨×’×•× ×§×˜×™×” ×‘× ×•×‘×™×¥', בהוצ×ת ספרי עליית ×’×’ וידיעות ספרי×, ×פשר לחלק לשלושה חלקי×. החלק הר×שון ×”×•× ×”×—×œ×§ שבו ×’'ק ו×מו ×ª×§×•×¢×™× ×‘×—×“×¨ שבו ×›×œ× ××•×ª× × ×™×§ הזקן. הכל מכוון ×©× ×›×“×™ ×œ×—×¡×•× ×ž×’'ק ×ת הידיעה על הגורל ×”×כזרי שלתוכו × ×•×œ×“. החדר שבו ×”× ×—×™×™× ×•×›×œ ×”×—×¤×¦×™× ×©×‘×• ×ž×©×¨×ª×™× ×ת המטרה הזו, ביחד ×¢× ×”×§×•×œ שבחרה המחברת: מבטו היודע כמעט ×›×œ×•× ×©×œ ילד בן חמש ×©×¢×•×‘×“×™× ×¢×œ×™×• כל חייו. × ×§×•×“×ª המבט הילדית התמימה הזו שוברת ביעילות ×ת לב הקור×ת, בסיטו×ציה שהייתה יכולה להיות כמעט קשה מכדי לספר לו ×œ× ×”×™×™×ª×” × ×ž×¡×¨×ª ×ž× ×§×•×“×ª המבט הזו. × ×›×•×Ÿ, ×œ×¤×¢×ž×™× ×–×” מעצבן לדעת ש×פשר לעבוד עלייך ×‘×ž× ×™×¤×•×œ×¦×™×•×ª רגשיות כל כך קלות, ×בל ×ת עדיין רוצה לגמרי ×©×”× ×™×™×¦×ו כבר ×ž×”×›×œ× ×”× ×•×¨××™ ×”×–×”.
החלק ×”×©× ×™ ×”×•× ×”×‘×¨×™×—×”, שבה משחק הילד תפקיד כל כך פעיל. החלק ×”×–×” × ×§×¨× ×›×ž×• החלק המותח בכל סיפורי המתח: ×ת מזדהה ×¢× ×”×’×™×‘×•×¨ ו×מו ורוצה שזה יצליח. ××™ ×פשר ×œ×”× ×™×— ש×× ×©×™× × ×•×¨××™×™× ×›×ž×• × ×™×§ הזקן ×™× ×¦×—×•. ×’× ×›×›×” בכל מהלך הספר, ×ת × ×–×”×¨×ª ×©×œ× ×œ×”×™×©×ר בבית לבד, ×©×ž× ×™×‘×•×ו ×× ×©×™× ×¨×¢×™× ×¨×¢×™× ×•×™×—×˜×¤×• ×’× ×ותך. ×’× ×›×ן, × ×§×•×“×ª המבט של הילד ×”×™× ×ž×ד יעילה, ×›×™ ברור שרק מי ש××™× ×• מבין לחלוטין ×ת ×”×¡×›× ×•×ª הצפויות יכול לפעול ×›×›×”.
ו××– מגיע החלק השלישי, שבו מתו×רת ההסתגלות של ×’'ק ו×מו ×œ×—×™×™× ×©×‘×—×•×¥. ×›×ן, ×”×¢×•×œ× ×”×•× ×’×“×•×œ ומורכב ×•×ž×œ× ×‘×× ×©×™×, ×•× ×§×•×“×ª המבט של הילד מפסיקה להיות יעילה. ××ž× × ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ להבין מה קורה ברגע ש×חרי שמצלמות הטלוויזיה כבות ×”×•× × ×™×¡×™×•×Ÿ ר×וי, ×בל הבחירה להיצמד ×“×•×•×§× ×œ× ×§×•×“×ª מבטו של ×’'ק, גורמת לחלק ×”×–×” להיות חלש ×‘×”× ×ž×§×•×ª ×•×œ× ×ž×¡×¤×§. חבל, ×›×™ ×פשר ×”×™×” לפתור ×ת הבעיה בכל כך הרבה ×“×¨×›×™× ×¤×—×•×ª ×™×•×ž×¨× ×™×•×ª. ××– כן, הספר × ×’×ž×¨ בקול ×¢× ×•×ª חלושה, ×בל תחילתו ו×מצעו, הו, ×יזו ×ימה!
××™×–×” יופי!
(וקצב הקרי××” שלך מפחיד ×ותי לפעמי×)
שתהיי לי ברי××”, ×ת כותבת מצוין.
תודה 🙂
×›×›×” ×–×” כשקור××™× ×™×¦×™×¨×•×ª של המ××” ×”-21. ×–×” הרבה יותר קל ומהיר.
תודה, כפרה.
כרגיל – ×›×™×£ מ×וד ×œ×§×¨×•× ×ותך.
תודה 🙂
מזל ש×× ×—× ×• ×™×•×“×¢×™× ×©×”×•× ×œ× ×™×”×¤×•×š ×ותך לרוצחת.
×חלה פוסט.