תמר ×–× ×“×‘×¨×’ ×‘×¢× ×™×™× ×™ ×¤× ×™×:
פרוזה ×× ×™ ×œ× ×§×•×¨×ת. ×–×” × ×¨××” לי מוזר. מה, מישהו ×”×ž×¦×™× ×¡×™×¤×•×¨ ו×× ×™ צריכה לקרו×? ב××™×–×” קטע? ×× ×™ קור×ת בעיקר ספרי עיון. חוקר טוב מסתכל על משהו ×©×ž×™×œ×™×•× ×™ ×יש הסתכלו עליו ×œ×¤× ×™×•, ×•×ž×•×¦× ×‘×• משהו ×©×”× ×œ× ×¨×ו. פרויד בדה מלבו ×ת רעיון התת־מודע. ×–×” כמעט פרוזה!
מה ×©×ž×§×¡×™× ×‘×¢×™× ×™ ×–×” בעיקר ×”"ב××™×–×” קטע?".
×× ×™ ×“×•×•×§× ×”×›×™ ×הבתי ×ת "כמעט פרוזה!".
×× ×™ יודעת ש×× ×™ ×מורה ×œ×§×¨×•× ×¤×¨×•×–×”, ×בל רק ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×”.
×’× ×× ×™ שמתי לב לזה, ו×פילו חשבתי על ×–×” בהקשר שלכ×! במהלך סוף השבוע ×’× × ×ª×§×œ×ª×™ בציטוט של ×’'×•× ×ª×Ÿ פר×× ×–×Ÿ (שכתב על ×דית' וורטון ×‘× ×™×• יורקר) שחשבתי ×©×”×•×œ× ×›×ן במיוחד:
But sympathy in novels need not be simply a matter of the reader's direct identification with a fictional character. It can also be driven by, say, my admiration of a character who is long on virtues I am short on (the moral courage of Atticus Finch, the limpid goodness of Alyosha Karamazov), or, most interestingly, by my wish to be a character who is unlike me in ways I don't admire or even like. One of the great perplexities of fiction – and the quality that makes the novel the quintessentially liberal art form – is that we experience sympathy so readily for characters we wouldn't like in real life. […] In every case, though, the alchemical agent by which fictions transmutes my secret envy or my ordinary dislike of "bad" people into sympathy is desire. Apparently, all a novelist has to do is give a character a powerful desire (to rise socially, to get away with murder) and I, as a reader, become helpless not to make that desire my own.
במ××” ×©× ×™× ×©×œ בדידות יש קטע ×›×–×” ×¢× ×§×•×œ× ×•×¢. ×חד ×”×’×™×‘×•×¨×™× ×©×¢×œ גורלו ×‘×•×›×™× ×”×¦×•×¤×™× ×ž×•×¤×™×¢ ×—×™ ×•×©×œ× ×‘×“×ž×•×ª ערבי (בחיי) בסרט הב×. מרוב ×–×¢× ×”× ×©×•×‘×¨×™× ×ת הכס×ות, ×•×›×©×ž×¡×‘×™×¨×™× ×œ×”× ×©×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×•× ×‘×¡×š הכל ×ž×›×•× ×ª ×שליות, ×”× × ×•×˜×©×™× ×‘×˜×¢× ×” שיש ×œ×”× ×“×™ צרות ×ž×©×œ×”× ×œ×‘×›×•×ª עליה×, ×”× ×œ× ×–×§×•×§×™× ×’× ×œ×¦×¨×•×ª של ×’×™×‘×•×¨×™× ×ž×“×•×ž×™×.
בקרי××” ר××©×•× ×” תמהתי שח"כית של מרצ ×ומרת משהו ×›×” × ×ž×•×š מצח. בקרי××” × ×•×¡×¤×ª ×–×” ×“×•×•×§× ×ž×©×¤×˜ מקורי ומצחיק "מישהו ×”×ž×¦×™× ×¡×™×¤×•×¨ ו×× ×™ צריכה לקרו×?"
וזה מה שלי×ורה לופי×ן כתבה ×צלי בפייסבוק (ו×× ×™ חושב שיש בזה משהו):
×”×™× ×—×‘×¨×ª ×›× ×¡×ª מ×תמול. ×”×™×” לה די זמן ×œ×§×¨×•× ×¡×¤×¨×™×, ×”×™× ×’×“×œ×” בבית ×¢× ×× ×ž×‘×§×¨×ª ×רכיטקטורה ב"×”×רץ", ×œ× ×—×•×©×‘×ª שתרבות קרי×ת ×¡×¤×¨×™× ×–×¨×” לה, ×–×” פשוט ×œ× ×ž×•×©×š ×ותה. × ×›×•×Ÿ, ×”×™× ×œ× ×¢×•×¨×›×ª ספרותית, ×”×™× ×¨×§ חברת ×›× ×¡×ª צעירה מהמפלגה היחידה שיש לה יומרות תרבותיות מפליגות, והגישה הזו מבט×ת צרות מוחין, דמיון דל ×•×¢× ×™×™×Ÿ מועט ×›× ×¨××” ×‘× ×¤×© ×”×ד×. ×¢× ×™×™×Ÿ במערכות ותפישה ×˜×›× ×•×§×¨×˜×™×ª צרה ×–×” פשוט ×œ× ×‘×“×™×•×§ סחורה ×¨×¢× × ×”, וזה בעיקר מעיד על המצב התרבותי של ×”×ליטה ×ž×ž× ×” ×”×™× ×ž×’×™×¢×”, ×ותה ×ליטה שמעצבת בכלל ×ת ×¤× ×™ התרבות ב×רץ. וחברת ×›× ×¡×ª ×”×™× ×¡×•×’ של ×ž× ×”×™×’×”. ×פשר ×œ×—×ª×•× ×ת ×–×” בשורה של פרוצודרות בירוקרטיות ,×בל עולמו ×”×¤× ×™×ž×™ והחברתי של ×”×—"×› ×”×•× ×—×œ×§ בלתי × ×¤×¨×“ ממהותו ומתפקידו ×”×¤×¨×œ×ž× ×˜×¨×™, כמייצג רחשי לב, ××™× ×˜×¨×¡×™× ×•×¦×¨×›×™× ×©×œ יצורי ×× ×•×© שמ××•×’×“×™× ×œ×§×‘×•×¦×•×ª השתייכות מל×כותיות רחבות ומורכבות. ×יך ×פשר להפריד בכלל? ×–×” ×œ× ×©×¨×‘×¨×‘×•×ª, ×•×’× ×©× ×œ×ישיות ול××™× ×˜×œ×’× ×¦×™×” ול××™× ×˜×’×¨×™×˜×™ של בעל המקצוע יש קשר ישיר לתפקוד המקצועי.
×ין כמו × ×™×ª×•×—×™× ×©×œ×ž×™× ×¢×œ ×”×ליטות על סמך משפט שמישהי ×מרה ×‘× ×™×¡×™×•×Ÿ להיות ×ž×’× ×™×‘×” בעיתון. ×ומר על הכותבת בפייסבוק פי ×לף ממה שזה ×ומר על ×”×—"כית מ×תמול.
This is quiet interesting.thanks for sahre